Forfatter |
|
EmilM Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 11 August 2015 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min nye stue er der ikke længere rigtig plads til min center højttaler fra Dali Ikon. Jeg har derfor tænkt på, om jeg kan få en billig og lille
forstærker, der kan sætte til computeren og derfra benyttehøjttaleren i soveværelset ved computeren - blot med mono lyd? Jeg er ikke super
krævende med kvalitet her, så hvis det kan klares for nogle hundrede vil jeg være tilfreds.
|
Til top |
|
|
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en lille sød forstærker, som jeg selv har brugt i min garage uden problemer, kan endda bygges ind i pc kabinettet, hvis du har en stationær:
mini forstærker
Ellers besøg den lokale kirkens korshær, vores har i hvert fald jævnligt et ældre mini-anlæg til små penge...
Alternativt, DBA søg på forstærkere og sortere efter prisen faldene til du finder noget du kan lide
|
Til top |
|
|
EmilM Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! Det havde jeg også overvejet, det koster nok ikke meget i genbrug. Men hvordan med mono output? Jeg har fx en Pioneer i stuen, men den har fx
ikke mono output.
|
Til top |
|
|
damkel Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2015 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, mon det gør noget, at man kun bruger den ene kanal - her er der nok nogen der er klogere end mig.
Ud over forstærkere til subwoofere eller monotrin, så kender jeg faktisk ikke rigtigt nogen monoforstærkere.
Du kunne evt. kigge efter en forstærker der kan brokobles, så bliver den til et monotrin.
Måske noget i denne retning evt.: http://www.thomann.de/dk/tamp_s75.htm
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en monofunktion der summer højre og venstre kanal der skal bruges - ikke en monoforstærker.
En gammel integreret fortsærker er nok nemmest, da monoknappen vist nok er uddød.
|
Til top |
|
|
EmilM Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Det er en monofunktion der summer højre og venstre kanal der skal bruges - ikke en monoforstærker. En gammel integreret
fortsærker er nok nemmest, da monoknappen vist nok er uddød.
|
|
|
Og billigst. Tak. Jeg prøver genbrug og måske jeg kender en, der bare skal af med en forstærker.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har loddekolbe og modstande liggende, kan du også lave en lille mono sum dims selv http://www.rane.com/note109.htmlScroll ned til overskriften Stereo-to-Mono Summing Box
|
Til top |
|
|
EmilM Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Hvis du har loddekolbe og modstande liggende, kan du også lave en lille mono sum dims
selvhttp://www.rane.com/note109.htmlScroll ned til overskriften <h3>Stereo-to-Mono Summing
Box</h3>
|
|
|
Hehe.. Det tør jeg ikke. Men jeg tror jeg kan tvinge lyden til at være mono fra computeren rent software mæssigt. Det er nok nemmere. Så skal jeg
blot have et ekstra lydkort (~50kr) til høretelf.
|
Til top |
|
|
damkel Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke plads til to højttalere?
Du kunne jo også overveje at sælge din center og købe et par små aktive studie monitors - se f.eks. på 4Sound.
Du kan få et sæt fra omkring 1500 og op - så er du helt fri for at finde en gammel forstærker.
Jeg kan se, at du er fra østjylland, så du kan da køre en tur til Århus hvor de har op til flere butikker og give dem et lyt, hvis det kunne være en
alternativ løsning.
|
Til top |
|
|
EmilM Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
damkel skrev:
Har du ikke plads til to højttalere?
Du kunne jo også overveje at sælge din center og købe et par små aktive studie monitors - se f.eks. på 4Sound.
Du kan få et sæt fra omkring 1500 og op - så er du helt fri for at finde en gammel forstærker.
Jeg kan se, at du er fra østjylland, så du kan da køre en tur til Århus hvor de har op til flere butikker og give dem et lyt, hvis det kunne være en
alternativ løsning.
|
|
|
Du tænker på ift at købe højttalere? Jeg bor i Aarhus. Det er selvfølgelig en mulighed
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er f.eks Onkyo A 807 og 809, der som nye kostede 3297 og 3997 henholdsvis og så er der Harman/Kardon HK6350R, der også kostede 3997. Disse har mono knap og kan vel fås for en tusse hvis du er heldig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 11 August 2015 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der 2 Nad receivere. Det er Nad 710 og 712. De kostede samme år som Onkyo og Harman/Kardon 1799 og 2199 henholdsvis. De har ligeledes mono knap. Disse kan da fås for en slik. Nu er det så op til dig at kunne finde dem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|