Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kr Audio rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Kr Audio rør. Er der nogle der kender til det mærke.Har kigget lidt på Full music og Psvane.Der sidder nogle Shuguang 300b rør i mit effekttrin nu.Er der nogle af de mærker i kan anbefale.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hold dig endelig fra KR rør, især deres 300B....Har solgt min. 30-40 stk før i tiden, alle pånær 2 stk, var gået inden for et år..(glødetråden knækket) De russiske er også meget ringe i øjeblikket.
Jeg har gode erfaringer med TJ full music, og de billige kinesere.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Og jeg har så nogle helt andre erfaringer med KR's 300B ("Balloon"). Har holdt rigtig mange timer og lyder tilmed godt

De har så efterhånden en del år på bagen, så jeg kender intet til kvaliteten af KR's nye(re) rør.

Når det så er sagt, så har Allan nok et noget større (erfarings-) grundlag for at udtale sig.

Har dog også som Allan positive erfaringer med både billige og dyre kinesere (som fx TJ Full Music).

Ak ja, hvad skal man tro
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Deer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

@Allan
Har du erfaringer med Emission Labs 300b og hvor mange timer kan man ca. regne med i 300b rør?
Til top Vis Deer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deer

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Takker for svar.

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Og jeg har så nogle helt andre erfaringer med KR's 300B ("Balloon"). Har holdt rigtig mange timer og lyder tilmed godt

De har så efterhånden en del år på bagen, så jeg kender intet til kvaliteten af KR's nye(re) rør.

Når det så er sagt, så har Allan nok et noget større (erfarings-) grundlag for at udtale sig.

Har dog også som Allan positive erfaringer med både billige og dyre kinesere (som fx TJ Full Music).

Ak ja, hvad skal man tro

Ja, det er ikke nemt....Har også haft et par der har kørt i flere år.....Men bare her i shoppen har jeg 10-12 stk liggende med brudte glødetråde.
Det er Ballon typerne.... Men jeg skal aldrig ha med deres Rør eller forstærkere at gøre igen....Forfærdelig sk...... Har ikke solgt en forstærker
Der ikke gik i stykker....Og selv deres helt store trioder t1610, havde vi flere der gik inde for få måneder.....9k stk, og intet ville de bytte dernede
Man skal passe på med det firma.

KR lavede rør til emission labs i gamle dage, så brugte dem aldrig....mener ikke kr laver dem idag....

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Deer skrev:
@AllanHar du erfaringer med Emission Labs 300b og hvor mange timer kan man ca. regne med i 300b rør?

Holdbarheden afhænger af hvilken type rør, og især af konstruktionen af forstærkeren...(arbejdspunkter, strøm, spænding, gittermodstand,
belastning og mange andre ting)

Mvh
Allan

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Vil kigge lidt på Full Music og Psvane.Får man bedre lyd ved at gå op i pris på rørerne.Dem har nu koster 3000kr for et sæt.

Deer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2016 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

@Allan - takker
Til top Vis Deer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deer

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 08 Oktober 2016 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mine Emission Labs 300B Mesh Plate i ca 1 år nu - vel ca 1000 timer. De har været klippestabile og uproblematiske indtil videre - og det håber jeg dælme de bliver ved med i nogen år - prisen taget i betragtning.

Det er med ret stor margen det bedste 300B rør jeg har ejet (men også langt det dyreste) Det slår Full Music/TJ 300B Mesh, som jeg brugte før, med længder. (Det er nu i øvrigt også et dejligt rør, og ubetinget det fedeste på markedet at se på, med meget tydeligt glødende filamenter, som man kan se gennem den perforerede plate).

Jeg synes det virker til at efter ca 2010 forsvinder beskrivelserne af problemer med rør der dør før tiden - hvilket måske passer meget godt med AB Audios kommentar om at KR lavede rør til EML i gamle dage. Som det er nu, ser det ud til, i følge deres hjemmeside, at de selv håndproducerer deres rør (lille biks - 4-5 mennesker!)

Hvis du skulle blive fristet af EML, så vær opmærksom på at deres Mesh Plate ikke tåler at køre under de betingelser 300B rør i almindelighed er specificeret til - til gengæld har de også rør der kan køres væsentlig hårdere end de oprindelige 300B specifikationer...
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2016 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Shuguang 300bs meshplate, som jeg synes er fantastisk velspillende, og som kan købes til en yderst fornuftig pris hos Banzai eller TAD.

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2016 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jens-B bruger det samme rør.Efter anbefaling af Berhard.Har ikke hørt andre 300B rør.Så må til at læse nogle test af de forskellige mærker.

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Oktober 2016 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Nu ikke alt det uoriginale 300B skrammel.
Man køber det originale Western Electric 300B.

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2016 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Supercharger det er lidt over hvad jeg vil gi for et sæt rør. Nogle forslag til gode 300B rør.

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 11 Oktober 2016 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Supercharger skrev:
Nu ikke alt det uoriginale 300B skrammel.
Man køber det originale Western Electric 300B.

Vi solgte mange Werstern Electric 300B før i tiden, i Audio Art...(det var WE reissue)....60-70 stk.....Fremragende lyd...Det er ca 16-18 år siden, De kører stadig super fint ude hos kunderne....Kram....:-)

Allan

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 11 Oktober 2016 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Åhja...det viser med al tydelighed hvor sølle det hele efterhånden er blevet. Der er ikke noget at sige til, at vi sommetider taler om de "gode gamle dage". Men når man gør dét, er der altid nogen der siger..."var det nu så godt i tidligere tider?". Ja, det var det faktisk!   ��

MVH.
Niels L.
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 12 Oktober 2016 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:
Jeg har haft mine Emission Labs 300B Mesh Plate i ca 1 år nu - vel ca 1000 timer.

Interessant. Har du prøvet andre af Emission Labs' rør? Jeg har et par Shuguang Black Treasure 300B, som nærmer sig de 1500
timer. Så vidt jeg kan høre spiller de stadig fint.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 12 Oktober 2016 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Nej, desværre. Det ku være sjovt at høre deres 2 andre 300B varianter - men nu får man dem jo ikke just kastet i nakken Hvis de får fedtet sig sammen til at lave nogen 6SN7'ere, er jeg klar.

Black Treasure var også inde i billedet, da jeg ville prøve noget nyt. Men jeg endte med at springe på EML'erne. Hvad havde du før Black Tresure? Jeg håber da vi begge mindst har 2-3-4000 timer endnu. Originalen sku vel ku køre 10-15000 timer !!
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2016 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

@KOFS Black Treasure sad i min Kit One da jeg købte den, og jeg har ikke prøvet andre. Jeg er faktisk ikke den store tube roller,
tværtimod - jeg hader det. Af samme grund har jeg købt et lager af driver-rør som jeg synes lyder godt, så jeg har til de næste 20
år. Og hvad angår 6SN7 kan jeg kraftigt anbefale JAC Music's NOS Sylvania 7N7. De koster ingen penge, og de lyder væsentlig
bedre end de NOS 6SN7 jeg har prøvet. Det eneste det kræver, er at man også køber en adapter - så er det plug and play.
Alternativt kan man købe en anden rørsokkel og lodde i sin amp.

Men jeg har overvejet en af EML's 300B'er lidt. Måske specielt XLS-udgaven, da jeg har et lidt stort rum som oven i købet suger
meget lyd. Men det kræver jo så en justering af forstærkeren for at få glæde af deres øgede output.

Hvilken amp og højttalere har du?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2016 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Det skal lige tilføjes at sælger allerede havde prøvet adskillige rør i Kit One'n og havde konkluderet at Black Treasure var de bedste
i den kombination.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum