| Forfatter |
|
Jazzy H. Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil opgradere effektdelen mit system. (cyrus AV5 processor, audiovector M3 super, har nu cyrus XPA effekter der er alt for strømsvage ) og overvejer at købe Thule PA 250. min stue er 30 kvm.
Er der nogle der har erfaringer med den. og er den god til gengivelse af både stereo og surround. Findes der andre bedre alternativer i den pris klasse?
Mvh.
Jazzy H.
|
| Til top |
|
| |
Rene´ Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen på siden
Hvis det er den første udgave af 250´eren kan det være lidt af et sats. Lyden er god, men de havde nogle problemer og mange af dem har brændt af. Har selv haft én hvor det skete. Heldigvis dækkede garantien, men det tog en h....... tid før jeg fik den tilbage. Senere solgte jeg den videre, og et halvt års tid senere snakkede jeg med forhandleren, og der havde den nye ejer også været ude for, at den brændte af Svagt. Hele 2 gange elendighed. Det er ellers fristende at købe dem da de efterhånden er kommet meget langt ned i brugtpris.
Hvis det derimod er PA250mrk.II har jeg ikke hørt om nogen problemer.
Men der er vel andre, som også har gjort sig nogle erfaringer med de første surround poweramps fra Thule???
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan rolig købe mrk. 1, som jeg selv har haft. Det er undtagelser, som der har været problermer med, og generelt får du en fantastisk forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidl. haft en mrk 1'er, og da jeg første gang satte den til tænkte jeg; Wauw...den går langt ned, og masser af luft i toppen ( og masser af kræfter ), og lyden er udpræget analytisk.
Men efterhånden som den første begejstring havde lagt sig, blev lyden temmelig "trættende" at høre på - synes ikke at det er den mest "musikalske" forstærker at lytte til...............Og den bliver i den grad varm, når den skal arbejde blot en lille smule.
Så om en Thule Pa 250 er et godt køb ?.....tja, hvis man godt vil have en analytisk forstærker er svaret ja ! - hvis man have en varm lyd, er svaret nej.
mvh.
jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt O.T meeeen det kunne jo være 
Hvis du er frisk på selvbyg, så byg en zappulse istedet, så kan du selv tilpasse hvor kraftig den skal være (150-300W i 8 Ohm) og det kan sandsynligt gøres billigere end en PA-250 kan findes.
Zappulse og Audiovector lyder fantastisk godt sammen. (jeg er ved at "genopdage", hele min CD-samling efter jeg har fået en zap) __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Jazzy H. Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, mange tak for meldingerne, jeg tror jeg må ta den på en prøve tur hjemme i stuen. Er det rigtigt at man ikke kan uploaded billeder af sit anlæg, uden det er fra en server / hjemmeside?
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har lige selv haft en Thule Pa 250, syns' det er en glimrende forstærker til de brugtpriser de sælges til nu....
God bund.... og mellemtone fri for findder... dog lidt tendens til hårdhed i diskanten... vær opmærksom på dette med dit kabel valg... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVad med virtuel classe A, er det kun på mkII
Er det noget man skal gå efter ??
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jazzy H. skrev:
| Er det rigtigt at man ikke kan uploaded billeder af sit anlæg, uden det er fra en server / hjemmeside? |
|
|
I følgende fora kan man uploade sine billeder: "Mit Surround udstyr", "Mit HiFi / stereo udstyr" samt "Mit DIY projekt"
I alle andre fora er man nødt til at linke til en server på Internettet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |