| Forfatter |
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Allesammen...
Jeg er p.t. ved at erhverve mig en brugt Densen DM10, men ved ikke helt om der er alternative i samme prisklasse (ca. 5k)?
Jeg har før lyttet en del til Densen og er meget tilfreds med lyden, som jeg vil beskrive som meget rytmisk, en smule varm, godt greb om bunden og dejlig musikindbydende! Så det er denne type lyd jeg eftersøger!!
Alternativer søges til Densen DM10 - kommentarer!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm brugt holfi?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryder mig desværre ikke så meget om lyden fra Holfi - som om de ikke har helt styr på de nedre regioner! Kan også være det er de setup jeg har hørt det på, der fejlede! Hvilke Holfi'er kan anbefales (skal jo også have en CD-afspiller engang - hvilke kan kombineres med Holfi?)?
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Hmn? Slet ingen der har kommentarer til Densen DM10 - erfaringer med denne forstærker?
Jeg skal sidst på ugen (torsdag eller fredag) se forstærkeren og have et lille lyt - så må vi jo se hvordan det udvikler sig! Men inden da, vil jeg da gerne have lidt information, kritik, ris/ros angående forstærkeren!!
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ocean man.
jeg er den overlykkelige ejer af dm10. den banker med stor margen de forrige forstærkere jeg har haft i huset. jeg har haft thule ia 120, electrocompaniet eci-1, thule ia250b. jeg fik et chok da dm10 afløste thule ia 250b. der kom ryk, drive, fodtramp, knurren i gulvbrædderne. jeg synes det er det største bevis for at det skide watt-tal ikke er afgørende. når jeg forhåbenlig får råd, skal den udvidet med en dm30, som skal spille bas. kombién dm10 og dm30 har jeg hørt, og der var knald på. det er ikke verdens bedste og alt det der. men kan du købe skidtet for 5kg så gør du en bragende god handel. husk også på servicen densen står for. der kunne de andre sgu lære noget.
venlig hilsen
bent pedersen
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
| hej ocean man.
jeg er den overlykkelige ejer af dm10. den banker med stor margen de forrige forstærkere jeg har haft i huset. jeg har haft thule ia 120, electrocompaniet eci-1, thule ia250b. jeg fik et chok da dm10 afløste thule ia 250b. der kom ryk, drive, fodtramp, knurren i gulvbrædderne. jeg synes det er det største bevis for at det skide watt-tal ikke er afgørende. når jeg forhåbenlig får råd, skal den udvidet med en dm30, som skal spille bas. kombién dm10 og dm30 har jeg hørt, og der var knald på. det er ikke verdens bedste og alt det der. men kan du købe skidtet for 5kg så gør du en bragende god handel. husk også på servicen densen står for. der kunne de andre sgu lære noget.
venlig hilsen
bent pedersen |
|
|
Også mit umiddelbare indtryk af forstærkeren - tak for kommentaren! Hvilke højtalere spiller din forstærker sammen med, samt hvilken CD-afspiller/Pladespiller (signalkilde) benytter du?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. endnu en der ikke anbefaler thule... så tror jeg også at jeg holder mig fra det.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige haft avance epsilon 980....syntes det passede fint sammen. de er fornylig skiftet med infinity renaissance80. det virker også fint, men her skal dm10 dog svede noget mere. men infinityérne er vist nogen slemmerter at drive. men dm10 klarer besværet. signalkilde er mellem rotel dvd 1080 (lige solgt) og marantz cd63-ki signature...det eneste problem jeg har med den samling grej er for lidt tid til at dyrke det. ups.. der er audioquest forrest på ht og kimber pbj der transporterer lyden frem.
pøj pøj
bent pedersen
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Glæder mig nu også til at få lyttet og følt lidt på forstærkeren - det er jo den eneste rigtige mulighed for at finde ud af, om det er det korrekte køb man er ved at foretage sig!
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Igen... Så har jeg været ude at lytte på forstærkeren og må sige at lyden fra Densen er indbydende. Jeg har tidligere lyttet intenst på DM10'eren og kort på Beat100'eren - kunne derfor småt genkende lyden. Det endte dog også med at jeg købte forstærkeren!! Nu er den ankommet herhjemme og stillet op - på dens midlertidige plads - samt tilsluttet mine QLN612'ere. Utroligt hvad sådan en Densen DM10 kan gøre ved højtalere - specielt bunden og mellemtonen er blevet mere "spændstig" og indbydende!! Jeg er i gang med at samle mine DIY 2½-vejs højtalere, som gerne så småt skulle kunne spille lidt efter denne weekend - spændingen angående Densen kombineret med mine kommende højtalere til stereolytning har efterhånden nået ekstreme højder. Alt ros til Densen: DM10'eren er en utrolig lækker, vellykket og velspillende forstærker!!
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Densen er lækkert og sjovt at lytte til. Og ikke at forglemme, deres service er verdensklasse  . Tillykket med kræet  .
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet!
Jeg overvejer også selv at skifte til Densen, så jeg har fuldt tråden med spænding.
|
| Til top |
|
| |