Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Speed box til Pro-ject pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er i den situation, at jeg har fået nogle 45-plader som jeg synes er fremragende, og virkelig gerne vil høre.

Jeg er desuden den lykkelige ejer af en Pro-ject 1Expression pladespiller. Problemet med den er, at jeg skal have tallerkenen af hver gang jeg skal skifte hastighed. For det første er det upraktisk, og dor det andet tror jeg ikke pladespilleren har godt af den bliver trukket af i tide og utide. Jeg er derfor bange for, at jeg ikke kommer til at høre min 45-plader nok. Derfor overvejer jeg at købe en Pro-ject Speed Box til den nette sum af DKK 495.

Men jeg har lidt betænkeligheder ved om lyden bliver dårligere ef det. Derfor ville jeg være glad, hvis nogen kunne svare mig på følgende spørgsmål:

• Er der, ud over det økonomiske nogen grund til, at flere seriøse producenter ikke laver hastighedsregulering?
  • Vil der komme flere vibrationer i motoren ved brug af en sådan kontrol?

Hvis der derudover er nogen der har erfaringer med en sådan speed box, vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Ja, det er jo ikke fordi folk har sprudlet med deres erfaringer ang. speed boxe eller kommentarer omkring hastighedsregulering generelt. Så da jeg for et stykke tid siden investerede i denne plade som jeg gerne vil høre ofte...

... og som er 45 rpm., måtte jeg jo tage chancen og købe en speedbox. Og jeg kan tilføje, at jeg ikke har registreret nogen ændring af lyden fra min pladespiller, om jeg bruger en speedbox eller ej. Dog virker det som om den accelerer for kraftigt når man starter op med 45 rpm. Derfor starter jeg med 33 og ændrer derefter hastigheden. Speedboxen er ikke større end den kan ligge under pladespilleren, og derfor er den meget diskret at placere.

Og pladen med Vaughan og King er suveræn. Masser af hyggelig small talk indover pladen, og fabelagtig bluesguitar. Bluesentusiaster skulle gøre sig selv den tjeneste og høre den!

Mvh. Becker

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hvor har har du fundet den plade.....?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej becker

Spændende plade, hvor har du fået fat i den ? Du skriver at din pladespiller starter for kraftigt op, jeg vil gætte på at remmen glider og dette kan afhjælpes ved med hånden at sætte pladetallerkenen igang før du sætter strøm til.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann,

Der er ikke det Lydbutikken ikke kan klare.

Mvh. Becker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes