| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Nogle som kender noget til Densen's to integrerede forstærkere.....tænker her på Beat 100 og DM 10. Vil gerne høre lidt om forskelle i lyden osv.....har selv fundet en masse test's....men det er jo altid rart hvis der er andre som ved lidt.... 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen som kender noget til disse 2 forstærkere.....?????
Det kan da ikke passe, eller hva'..... 
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist blevet skrevet en del om dem før. Brug søgefunktionen
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Dumbo.
Ja, man kan jo altid se i gamle filer og arkiver, hvis man ønsker svar, men det kan jo også være rart med nogle friske kommentarer, når man slynger et spørgsmål ud på dette forum.
Jeg er selv indehaver af en Beat 100 Mk. V., og kan derfor give dig lidt information om dette blide bæst.
Det er bestemt ikke et kæmpe monster, der får lyset til at sænke sig i resten af huset, når der skrues op for volumen, men ikke desto mindre er den i besiddelse af nok saft og kraft til at drive selv meget vanskelige højttalere. Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige højttalere på Beat'en og ikke én gang har den haft åndenød og lydt skræmt og klemt. Masser af luft og engagement og stor musikalitet rummer denne forstærker.
Jeg har tidligere prøvet at bi-ampe den med et Beat 300 effektrin og jeg må tilstå, at det ikke var den store lydmæssige forskel (hvis der var nogen?). Jeg havde i hvert fald svært ved at høre klare forbedringer. Har lyttet til en del forskellige integrerede forstærkere, inde købet, og har endnu ikke truffet en forstærker i denne prisklasse, der rummer de samme lydmæssige kvaliteter.... Men som mange vil sige, så er det jo en smagssag.
Jeg har koblet en Beat 400 Plus til som afspiller og vælger man fx et sæt SA1280 MK. II, så er man efter min menig, ret godt stillet.
Skal iøvrigt ha' installeret et RIAA-kort i "dyret", så jeg kan komme i gang med at nyde vinylsamlingen.
Hvis du har muligheden, bør du smutte forbi din lokale hifi-pusher og låne et eksemplar med hjem og lytte til den en uges tid eller to, så er jeg sikker på at du falder pladask for dette lille vidunder....Det gjorde jeg!
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dm10 har en varmer/ røragtig klang mens b-100 er hurtiger/ mer rytmisk spildestil.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte netop en DM-10 her i weekenden, og har bestemt ikke fortrudt. Den spiller sgu godt synes jeg.....skal dog lige siges at jeg ikke har hørt en Beat 100. Købte primært denne pga. den noget kraftigere strømforsyning.....
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften dumbo.
Tillykke med købet.
Jeg er overbevist om, at du bliver glad for din nye forstærker.
Hvad skal den spille sammen med og hvad har du på af kabler?
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Jeg er også den lykkelige 3. ejer af en Densen DM10, som er købt brugt for ca. 3 måneder siden. Jeg overvejede Densen Beat100, Thule IA60B SE, Primare I20, Holfi samt Rotel - efter lidt informations-søgning om produkterne samt lidt lytning, blev det til Densen DM10!
Det er BESTEMT ikke blevet fortrudt siden: Densen spiller med en kontrol over de dybe oktaver, jeg ikke har hørt i denne forstærker-klasse før. Ligeledes spiller den med en varme og indlevelse der gør, at man lige må høre et par numre mere - favoritmusikken får mere liv og sjæl med denne forstærker!
Den ekstra store strømforsyning i DM10'eren, er medvirkende til at denne forstærker er svær at tvinge i knæ og stort set driver alt uden problemer!!
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, kære venner.
I har så sandelig ret i, når I siger, at det er en dejlig og yderst musikalsk forstæker - men det må vi jo rose Hr. Sillesen og hans folk for, at de generelt laver nogle dejlige, musikalske produkter.
Med hensyn til den lidt større strømforsyning, der angiveligt ligger i DM10, og det at den skulle være i stand til at trække selv svære højttalere, så må jeg i samme åndedrag bemærke, at Beat 100 heller ikke har problemer i det heseende. Jeg har efterhånden prøvet nogle forskellige ht'er på min Beat 100 og har aldrig oplevet at den har tabt pusten.
I næste uge har den gode Jensen været så flink, at lade mig "prøvekøre" et sæt Vienna Acoustic Strauss, og det er måske her, at den skal stå sin styrkeprøve. Jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage, når jeg har lyttet til dem, med en melding om Beat'en stod distancen eller blev tvunget i knæ....meen, jeg tvivler..he.
Fortsat god fornøjelse med jeres dm10'er.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lige måde med din fine Beat 100.... 
Jeg hørte faktisk netop min DM-10 på et sæt Strauss hos sælger. Fed oplevelse, og det spillede bare rigtigt godt, og der var sgu godt med knald på. Jeg var i hvert fald overrasket over de "kun" 2 x 75 watt....! Bevares, de Strauss spiller sikkert ikke dårligere med et kæmpe effekt-trin.....men synes alligevel denne Densen gjorde det rigtigt godt. Var ikke i tvivl om at den skulle kunne sætte lidt fut i mine TI 3000'ere.....
Iøvrigt er Strauss fandeme en blæret højtaler.....kanon flot finish, og utrolig lækker lyd. Dem kunne jeg godt vænne mig til.... 
|
| Til top |
|
| |