Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Red Rose Music (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er der nogen her der kender forstærker produkterne fra Red Rose Music? (http://www.redrosemusic.com/) Så vidt jeg forstår er Red Rose Music en underafdeling af Mark Levinson - med nogen billigere produkter der ikke er produceret efter "Cost no object" ideologien, men hvor os dødelige til gengæld kan være med rent økonomisk.

Er der nogen herinde der har lagt øre til dem? Jeg tænker her på deres Affirmation Stereo-forstærker samt måske deres M1 surround-forstærker. Jeg ved at de sælges i Esbjerg, men da jeg bor langt væk er det ikke lige sådan et sted jeg tilfældigvis "dropper forbi"  Så al hjælp/kommentarer vil blive værdsat.

Med venlig hilsen

Allan Tøfting

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt dem, men kender nogle der har og de siger kun pæne ting om dem.

Du skulle prøve at se ind på ebay.de og gå ind under audio og skrive KORSUN. Så får du en kopiversion af alle Red Rose forstærkerne at se, men til 20% af prisen. Den mindste 2 x 50 watt koster 499 Euro!! Og de er altså ret meget magen til.

Har ikke hørt dem og ved ikke om jeg tør løbe risikoen  ved forsøget

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jeps

Jeg ved godt at Korsun er supplier for Red Rose Music og at deres amps er ens bortset fra logoerne, men jeg troede ikke at der var så mange herinde der kendte til Korsun - RRM/ML var nok lidt lettere at få noget respons på. Men endnu engang bliver man positivt overrasket over Hifi4all's enorme videnbank  Her er forresten Korsun's hjemmeside til evt. interesserede : http://www.korsun.com.cn/

Sagen er den at jeg måske (og der er vitterligt 10.000 variabler der skal gå op i en højere enhed for at dette "måske" kan blive til virklighed) kan komme en smuttur til Shanghai, og så var det måske et mærke der var værd at checke ud.

Med venlig hilsen

Allan Tøfting

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Tøffe skrev:

Sagen er den at jeg måske (og der er vitterligt 10.000 variabler der skal gå op i en højere enhed for at dette "måske" kan blive til virklighed) kan komme en smuttur til Shanghai, og så var det måske et mærke der var værd at checke ud.

Jeps!!! Nu lader det til at de første 9998 variabler er gået op i den højere enhed, og dermed er det *næsten* sikkert at jeg drager til Shanghai for at få købt lidt ind - er der stadig ingen der har nogle kommentarer om enhederne eller noget viden de kan droppe? Det vil blive højt værdsat  Jeg har godt nok fået arrangeret en lyttesession i Shanghai, men da det kan være utrolig svært at kommunikere med kinesere på engelsk, så det er ikke sikkert at jeg får lige netop den lytteopstilling jeg gerne vil have, og dermed få et korrekt indtryk af deres formåen. Så skriv endelig hvis du har haft en af deres enheder (Korsun V8i = Red Rose Music Affirmation eller Korsun D9 = Red Rose Music M1) hjemme i din stue eller blot har fået et fornuftigt lyt på dem.

Tøffe

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej Tøffe

Red Rose Music har intet med Madrigals Mark Levinson at gøre. For mange år siden gik Mark Levinson, himself, konkurs og solgte rettighederne til sit navn til Madrigal. Herefter konstruerede ML, himself, forstærkere m.v. under navnet CELLO og nu senest Red Rose Music.

Jeg har kortvarigt hørt de små Rose Bud højtalere og den lille integrerede forstærker. Det spiller forrygende med fantastisk rum og detalje opløsning - meget oplevelsen af, at musikerne står lige foran dig i kød og blod. Der selvfølgelig ingen rigtig dyb bas, men der er der jo ikke på små højtalere.

Det er rigtigt, at prisen virker voldsom i forhold til den volumen man får, men ydelsen er af høj klasse.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Af nysgerrighed har jeg os overvejet at få en korsun hjem, men efter lidt læsning kan jeg se at det bestemt ik er alle der er lige begejstrede for den, og den skulle være lidt til den skingre side, hvilket lyder som en total modsætning af ML.. Men byggekvaliteten ser sku imponerende ud !!

Man kan finde lidt om den inde på Audiogon.com

Og Rosebud skulle være meget ens med Aurum cantus der koster ca halvdelen

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

kedu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2004
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv den mindre Korsun KS99 (100W, 8ohm) - total pris kr 3.300,- inkl. levering, moms osv. Det er en nøjagtig kopi af Red Rose Passion til kr 27.500,- har set billeder indenfor dem begge to (faktisk alle RR/Korsun modeller)og det har ens komponenter (høj kvalitet men ikke hvad man forventer af en forstærker til 27K og meget bedre end en til 3K - Stor ringkerntransformator, Nover lytter, Omron relaer, ALPS pot., Sanken transistorer (som i Thule forstærker)osv.)  Min KS99 spiller fremragende med en masser af detaljer og kraft i bassen. Korsun V8 skulle har sammen detaljeringniveau men med en mere magtfuld præstation. Eneste forskel mellem alle Red Rose/Korsun modeller er frontpanelet. Jeg valgt KS99 fordi jeg tænkt 2x250 W og 36Kg var lige i overkanten(V8). I øvrigt, Korsun er ikke OEM for Red Rose music - de designer og udvikler deres egne produkter - Den eneste input fra Mark Levinson og Red Rose Music var forntpanelet/volume kontrollører, så de kunne sælge Korsun produkter til 9x prisen i USA. 

live21: Den eneste dårlig anmeldelse jag her set for Red Rose eller Korsun var fra en forhandler med Classic produkter i Hong Kong der omtalte Korsun V8 - noget han ikke sælger - "cold and analytical" - der er ikke en eneste person der har købte V8 der synes det lyder sådan og næsten alle betegner det som "detailed with power and finesse, almost tube-like". Man kan ikke ståle på de fleste Kinesiske anmeldelser, der man ved intet om kilden og de fleste har en skjult dagsorden. Kig ind på prisjagt.nu der er nemlig mange der har købte Korsun produkter og er meget tilfredse.  

Jeg synes prisen for Red Rose/Korsun produkter i betragting af ydelsen skulle være i midten - min KS99 lyder helt bestemt 10K værd men ikke 27K.

Jeg kan varmt anbefaler www.nysound.com men det har en ikke så stor en sortiment, andre er:

www.coemaudio.com & http://www.cattylink.com/engproducts.htm 

Men her er det også sjovt at COEM siger at man kan ikke ståler på Cattylink og Cattylink siger det sammen om COEM - I Kina/HK er det meget normalt at nedtale konkurrenterne.

Håber at det var noget hjælp

Til top Vis kedu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kedu

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har kort lagt øre til 2 af forstærkerne hos carsten i activhifi i esbjerg.

Den mindste der står op, der er meget imponerende, ikke mindst pga. størrelsen og en større model der mere ligner en traditionel forstærker.

Det første jeg kommer i hu er saft og kraft. Musikalitet. Der skal dog siges at jeg lyttede noget kort til dem.

Jeg synes egentligt ikke der var den store forskel i spillestil, mere at den store var mere detailjeret i mellemtonen og mere tung i bassen.

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

DAMN!!!!

Jeg kom godt nok til Shanghai, men det var med nogen forsinkelse, og jeg havde derfor ekstemt dårlig tid indtil at butikken lukkede. Jeg nåede dog lige derud, og blev mødt af et gigantisk hifi-mekka! Et kæmpe indkøbscenter på en 6-7 etager med alle mulige elektroniske gadgets. Hele 3. etage var dedikeret til hifi, og der var produkter fra hele verden - jeg nævner i flæng Sony, Phillips, Bose, Denon, Onkyo, Rotel, Pioneer, Mark Levinson, Arcam, Pathos, Panasonic, Martin Logan + meget meget meget mere. Derudover var der rigtig mange rør-produkter, og så var der naturligvis alle de lokale - Korsun, Cayin, Shangya, Vincent, Shanling, etc

Jeg havde tænkt mig at købe et stk Korsun V8i, et stk Korsun D9 + en Shanling cdt200, og de havde det hele i en enkelt butik som jeg havde kontaktet i forvejen. Men de tog ikke visa kort (det vidste jeg dog godt), og de godtog ikke danske kroner. Derudover kunne bankerne heller ikke veksle danske kroner (kun Bank of China), og der er kun en bank der godtager danske visakort - endnu en gang - Bank of China, og sådan en var der ikke i nærheden af butikken. Kl var lidt over 19 lokal tid og butikken lukkede kl 19.30. Alt i alt var det umuligt at få lavet mit planlagte indkøb - desværre. Havde jeg haft bare en times mindre forsinkelse kunne jeg måske havde nået i en Bank of China for at få vekslet - men sådan skulle det jo ikke gå.

Ikke så lidt irriterende...........jeg overvejer ligefrem at gå imod eget princip og tage mig en tudekiks  En ting vil jeg dog sige - det var enormt interessant at gå på udforskining i sådan et så kæmpe stort indkøbscenter - med en hel etage dedikeret til Hifi - MUMS

Så husk det - er der nogen af jer der skal til Kina for at handle hifi, så tag enten dollars eller Euro med - danske kroner kan kun veksles i de færreste banker, og det er også kun hæveautomater fra Bank of China der tager imod danske visakort.

Tøffe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes