Hejsa.
Da min gamle Rotel RB-990bx har åndet ud, er jeg på udkig efter en afløser.
H/K signature 1.5 finder jeg ret intressant, men hvad kan sådan en fætter handles til brugt, og kan den iøvrigt anbefales?
Jeg falder især over dens HCC på 130 amp. Den gamle Rotel var på intet mindre end 240, men hvor meget har det egentligt at sige for kontrollen over højttaleren? De yder jo begge 2x200 RMS. Det skal siges at jeg lægger stor vægt på dynamik og fuld kontrol over bassen, også når der spilles lavt.
Mine højttalere er et par forældede Kef 104:2 (har simpelthen ikke kunnet finde bedre lyd til min pengepung), og selvom de måske ikke stiller de vilde krav til et effekttrin, har jeg hørt dem med en del forstærkere i 2x120 Watts klassen, hvor jeg langtfra har været tilfreds med baskontrollen - Synes simpelthen den bliver for slap ved lav volumen.
Nogen der evt. kan anbefale alternativer i den billige ende af prisskalaen? Kan se at mange brugere herinde hælder til NAD, så skal måske lige tilføje at jeg kiggede en del på dem for ca. 5-6 år siden, og var ikke ret pjattet med lyden. Ved ikke om jeg bare har været uheldig, men fandt dem for 'skingre' i tonen.
Og så lige et sidste spørgsmål... Jeg har en H/K surroundreciever fra den bedre ende af skalaen. Denne har pre-out, og jeg har overvejet helt at droppe min Rotel RC-990bx forforstærker, og bruge min H/K istedet. Alt det grej fylder jo.
Vil det være en dårlig løsning?
Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål. Er ikke så meget inde i det rent tekniske, men har dog en ide om hvordan musik skal lyde :)
Jeg vil være utrolig taknemmelig hvis i kan hjælpe mig lidt på vej :)