Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD eller SONY (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 02 August 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvor får jeg mest for pengene?

NAD T753 eller en Sony (de nye modeller med en opgivet effekt på 110w)

På forhånd tak... ;)

Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 August 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

nad...

sony watt'ene er ikke det papir værd de er skrevet på, har en bekendt der lærte det på den hårde måde, og jeg har selv prøvet at åbne en sony forstærker der var afgået ved døden, og jeg var mildest talt skuffet.

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 August 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Okay... -havde det nok på fornemmelsen....

-Hvad så med Pioneer... -er det noget af det samme som Sony?

Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

jeg kender ikke pioneer så godt, andet end att deres dvd kan tweakes, men jeg gætter på det, dette udsagn er dog fuldstændigt ubegrundet i noget som helst, og snarere mere et gæt...

men prøv at teste dem på nogle højttalere der er svære at trække, dybe frekvenser og sådan, og se om du kan finde noget på nettet om vægt, trafo'er og den slags...

men det er bare min mening....

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

har ikke åbnet min strb 790 QS men den vejer mere end denon 1804 dvs

ca 14,5kg syntes absolut den er mere værd end de andre japanere men hvis

du går efter lydkvalitet så er nad oplagt(har sony da det passer til tv/dvd)

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Nad!

og helt klart her efter klubben har sænket priserne  
Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge: NAD

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

schriver har en god pointe, men som sagt så skal du af med en hel del kroner for at få en sony der kan trække bare en lille gulvhøjttaler....

de kan altså ikke trække noget som helst, nu har jeg set det en hel del gange, men bruger man sony's egne højjtalere og en stor sub der er delt højt, så ingen alarm.

men rent kapacitet's mæssigt er de standard løsninger de har her i europa under al kritik.

Ancher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Jeg købte på et tidspunkt en Sony 780 Q/S Surround Receiver på 5x100 watt.

Dengang vidste jeg endnu mindre om HIFI, og da jeg havde læst, at mine B&W 604S3 blot skulle have X antal watt, så var Sony en billig løsning bortset fra andre billige mærker som JVC, Phillips osv.

Sonyen kom hjem og lyden var meget meget lys og bassen var nærmest ikke eksisterende. Selve basområdet i Højttaleren lød som skvulp fra noget vand, der bliver skubbet frem og tilbage. Grimt lød det

Sonyen blev hurtigt kylet ud af døren, og H/K Signature 2.0 Surroundforforstærker vandt hurtigt vej + 2 h/k effekter 1,3 og 1,5 på henholdsvis 3x100 watt og 2x200 watt. Til forskel fra Sony var der her tale om ægte watt og power.

En Sony Reciever synes jeg personligt er alt for dyrt, og wattangivelserne svarer vel ikke til mere end en autoradion på 2x35 watt.

Her foreleden havde jeg en NAD surroundforforstærker hjemme, tror den hedder C163 og kan købes hos HIFI-klubben nedsat til kr. 5000. Her får du rigtig meget lækker lyd for pengene, selvom du så skal have et par effekter.

Den kunne sagtens konkurrere med den meget dyrere Rotel 1068, hvor designet på NAD er mere primitivt og billigt, men kan du se bort fra dette, ja så er jeg ikke i tvivl.

Mit valg blev dog Rotel netop pga design også, og H/K 2.0 skal nu afhændes. En gammel svend, som engang har kostet 20.000.

Mvh.

Ancher

Til top Vis Ancher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ancher

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

jeg har engang hørt en sælger sige (om et oppustet sony minianlæg); først fjerner du 80 watt per kanal, og så en 30%... så har du et reelt tal.

det sjove er bare at der på det japanske marked findes nogle rimeligt heftige 2kanals forstærkere med kampvægt på over 25 kg, gad vide hvorfor de ikke sælges i europa?

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hmm Sony opgiver da ellers deres watt i FTC d.v.s. 8 ohm 20-20000 hertz og en forvrænging på 0,005 %, jeg føler mig da snydt hvis det ikke holder stik. Jeg har læst at der i Sony DB 930 QS sidder ES komponenter i forstærkeren og at den yder imponerede tæt på de opgivne 100 watt.  Jeg har selv i øjeblikket en Sony DB940 QS og der er da langt mere kul på den, end på den Denon 1800 som jeg ellers havde købt først. Sidstnævnte var opgivet til 85 watt FTC og Sony DB940 til 100 watt FTC, men der er mere end 15 watts forskel på de to! Hvad man så mener om dem lydmæssigt og det betyder efter min mening mere, det er jo en anden sag. Jeg havde forøvrigt låget af dem begge to og der var godt nok noget mere hardware  inde i Sony'en og den kostede kun ca. 1000 kr mere. Men der er selvfølgelig forskel på Sony produkter, jeg lægger mærke til at næsten alle deres AV-receivere er på ca. 100 watt og da de koster fra 2000 og opefter så....

Tilføjelse: Dette har selvfølgelig ikke noget med NAD at gøre, jeg har aldrig prøvet en NAD forstærker, men jeg synes bare, at der var en lidt for grov generalisering af Sony AV-recievere, de nyeste skud på stammen i DB1070 ser forøvrigt ud til at få dårligere karakterer end DB930 og DB940, se www.audioreview.com Der er rigtigt mange reviews og mange forskellige meninger men DB930 får 4,53 ud af en score på 5 mulige og DB940 får 4,46 ud af en score på 5 mulige. På 930eren er der 356 reviews og på 940eren er der 158, så folk må jo være rimeligt enige om, at de har fået hvad de betalte for. 
De fleste ser forøvrigt ud til at mene at der er masser af punch i de to receivere, men derfor kan NAD selvfølgelig sagtens være bedre! Men Sonyerne er bare også et godt produkt indenfor den priskategori og if. min mening bedre end meget andet man kan få fx. Denon eller Pioneer.

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok holde mig fra SONY i denne prisklasse. Her er NAD overlegen.Bare en skam, at NAD ikke har lært at lave et ordentligt design.... kan ikke forenes med deres billige plasticfronter!

Hvis du skal have SONY, skal du op i ES-serien. Men så er SONY til gengæld også med helt fremme! En skam at SONY ikke har nogle seriøse produkter i mellemklassen.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis der er tale om de nye digitale forstærkere fra sony, er det en helt anden snak. De levere nemlig varen, masser af punch, rimeligt neutralt, stram bas og kan spille med lavimpedeante højttalere. Deres microanlæg til 3.500 kan levere næsten 20AClap.

Ellers er jeg enig, NAD har en lidt varm lyd.

Det er vigtigere hvilke højttalere der skal spilles med. Det er jo afgørende for hvilken forstærker du skal have. Hvis det er B&W vil jeg nok vælge NAD til at dæmpe den lidt overfriske diskant. Hvis højttaleren har en mørk lyd ville jeg gå efter denon og på peppet det lidt op.

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg holder helt klart på NAD
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg ville nok holde mig fra SONY i denne prisklasse. Her er NAD overlegen.Bare en skam, at NAD ikke har lært at lave et ordentligt design.... kan ikke forenes med deres billige plasticfronter!

Hvis du skal have SONY, skal du op i ES-serien. Men så er SONY til gengæld også med helt fremme! En skam at SONY ikke har nogle seriøse produkter i mellemklassen.

De største modeller i QS-serien samt ES er det man skal gå efter. En STR-DB940QS har samme udgangstrin som en STR-DA50ES og deler iøvrigt størsteparten af den øvrige teknik, for at tage et eksempel!

En STR-DB2000QS med S-master forstærker er et godt bud på en glimrende mellemklasseting!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes