Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tilslutning til tv (NAD T753) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
step
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Har netop købt en NAD T753. For at konfigurerer denne kan den tilsluttes til tv`et. På mit tv har jeg imidlertid kun en alm. gul (phono) video indgang. Bag på NAD`en består tv out udgangen af 2 tilslutninger: En af de omtalte alm. gule videoudgange samt en s-video udgang. Jeg har imidlertid kun sådan et gult phono enkelt kabel. Når jeg tilslutter dette sker der intet.

I brugsforvirringen står der at man kan anvende det gule stik OG/ELLER s-video stikket. Vil det så sige at man ikke kan anvende det gule video stik alene men KUN med s-video stikket samtidig ELLER med s-video stikket ALENE. Hvis det er tilfældet hvilket kabel skal jeg så have fat i når mit tv kun har EN gul alm. phono tilslutning for video ??

Håber det er til at forstå og at det ikke lyder komplet åndsvagt, men er lidt i tvivl, og vil jo gerne have konfigureret herligheden ordentligt fra start.

På forhånd tak

/Step

Til top Vis step's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af step

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Du kan godt anvende den gule alene. Du skal blot sørge for at tv'et et sat til dette input og trykke på den rigtige knap på NAD'en.

Jeg ved NAD kan være lidt mærkelige. Det er ikke sikkert der er en decideret setup-knap, det er muligt du blot skal trykke på en af piletasterne. Sørg for at fj. betj. står til betjene recieveren. Du kan altid teste om der kommer noget på skærmen ved at skrue op eller ned.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 04 August 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

sorry - jeg går lidt off topic, men overvejer selv at købe den nævnte model. Er du tilfreds med købet? lyden? og hvilke Ht'er har du sat til?

mvh demo

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

step
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

> Kjeldsen

Ja, det handler nok om at man lige skal hitte ud af princippet og ikke være for ivrig hehe. Har faktisk ikke rodet med det siden igår, da jeg har lyttet til cd lige siden.....kan slet ikke lade være

Så til dig Demo, kan jeg bare sige den er NICE! Mit setup består af T753 samt et par Dali Evidence 470, og jeg savler stadig over det. Lyden er utrolig lækker, med en vanvittig flot spredning og en "stor" bas trods de forholdvis små enheder. Under købet lyttede jeg også til B&W da mange mener disse går godt med NAD jv. deres lidt mere merkante diskant. Men jeg var SLET ikke i tvivl efter at have nærlyttet til: "B&W cm4", "B&W dm603 og 604 s3", "Dali suite 2.8" samt "dali evidence 470". Det skulle bare være 470. Syntes faktisk den er mange klasser over de andre nævnte, og kunne efter min mening sagtens gå som en dyrere højttaler. Men det er jo kun til os.....forbrugernes fordel .

Skal også lige nævnes at de (efter min mening) spiller det meste MEGET overbevisende. Men hvis du skal lytte til dem, så prøv lige at få soundtracket til ringenes herre 1 med . Det er lige så det løber en koldt ned af ryggen. SÅdan har jeg det ihvertfald.....

/Step

step
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Nåja... glemte lige min cd afspiller. Men den er nu heller ikke noget af være stolt af. En gammel sony sag, som skal udskiftes som det næste formentlig til en god dvd afspiller.

/Step

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes