| Sendt: 14 November 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har testet et sæt Dali Helicon 300 med en Cayin 252B. Det lød rigtig godt, Cayin'en havde godt styr på bassen, så der var godt med smæk i, højttalernes størrelse taget i betragtning. Lyden virkede meget åben og detaljeret, og der var et godt stereoperspektiv. Dog virkede det som om at diskanten var boosted en anelse, hvilket virkede en smule trættende trættende når jeg hørte musik med f.eks. hihat.
Cayin'en er forholdsvis lys i lyden, og jeg har Dali'erne mistænkt for at hæve diskant niveauet en anelse for at få lydbilledet til at virke mere åbent. Jeg vil gætte på, at det er noget der kan justeres med de rigtige kabler.
Jeg endte selv op med et en Cayin 252B og et sæt SA2K, der efter min mening er lidt mere musikalske og har en knap så pågående diskant, dog lidt på bekostning af åbenheden, men det hjælper efterhånden som de bliver spillet til.
Blot min subjektive mening i mit forholdsvist store og hårde lytterum. Hvis du har masser af billeder og uldne tæpper kan du formodentlig få en anden oplevelse.
|