| Forfatter |
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor et salg af min nad c320bee og er inde i en fase hvor jeg overvejer forskellige forstærkere. Bl.a. har jeg kigget nærmere på Primare I20. Hvordan vurderer i Primare's lyd i forhold til NAD?
På forhånd tak. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyden er mere "fin" og detaljeret, men der er ikke de samme kræfter bag ved (20a mod 50a).
så det beror (som sædvanligt) på dine højttalere og musiksmag.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Skuffe_db Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du set på primare A30.1 Amplifier ??
De pr gange jeg har hørt den er jeg blevet mere og mere overresket... hvad højttalere har du ?? __________________ Har selv Primare & System Audio anlæg
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Dynaudio audience 42 på en Thule cd 100.
Primare A30.1 ligger et stykke over mit prisniveau  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Skuffe_db Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki... syndes bare at du skal prøve at høre den og så måske finde en brugt eller demo model..
__________________ Har selv Primare & System Audio anlæg
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
så tror jeg ikke du får problemer med at køre over til en 20'er, dine 42 behøver ikke så meget strøm __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde for 3 år siden en Primare integreret forst, jeg mener den hed A20. Jeg synes design og udførsel var i top. Lyden derimod hælder mod det lidt mørke, dog detaljeret. Kombineret med højttalere der ligeledes hældte mod det mørke, fik jeg en kedelig gengivelse. Jeg kender ikke Audience 42´s lyd. Er den spids/skinger, vil en Primare lægge en nødvendig dæmper på dette. Som så meget andet er det øvrige udstyr samt personlig smag det afgørende når valget skal træffes.....

|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for flere gode svar!
Graa: Det er netop den lidt mørke lyd jeg søger. Dynaudio og Thule er bestemt til den lyse side.
Kim Olsen: Deres følsomhed er på 86 db og desuden er det 4 ohms højttalere, så det er ikke en helt let højttaler at drive. Desuden mener jeg, at det er en udbredt misforståelse at små højttalere pr. automatik skal parres med små forstærkere. I bund og grund skifter jeg forstærker for at få noget mere liv  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
lyden er mere "fin" og detaljeret, men der er
ikke de samme kræfter bag ved (20a mod 50a). |
|
|
Jeg tror helt bestemt at en I20 lyder væsentlig "større/kraftigere"
end NAD'en - uanset hvad specifikationerne siger
/U.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er for øvrigt forskellen mellem Primare I20 og A20 ? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alderen svjv  (I20 er en ældre udgave)
/U.
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
I20 er opgraderet i forhold til A20 og efter sigende meget bedre. Jeg har ikke hørt A20, men spiller selv I20 sammen med ProAC 2.5 Klon og kombinationen er rigtig god. I20'eren har masser af kraft og dynamik, og lyder aldrig besværet.
Vh/Bob 
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for hjælpen. Jeg har den sidste halve time siddet og læst reviews af forstærkeren på audioreviews.com. Hold da helt fast den får gode anmeldelser! 4.93 ud af 5 stjerner i snit siger vel det hele?
Der kan ikke gå mange dage før et stk. Primare I20 er i hus  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
audioreview skal tages med et gran salt.. folk anmelder egne produkter, og der er langt mellem under 4 stjerner..
jeg er dog enig med dig i at små højttalere ikke behøver små forstærkere, men mon ikke primare har noget ordentligt under hjelmen trods "beskedne" spec's.
20a burde være nok til husbehov __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet en del til Primare I20, og ingen tvivl om at Primaren slår NAD'en når det kommer til detaljering, opløsning og dynamik. I lighed med NAD'en har den ligeledes rigtig godt punch i bassen.
På minus-siden vil jeg hårdnakket påstå at Primaren hurtigt bliver øretrættende. Grunden er at den smider alle de små musikalske udladninger lige i hovedet på lytteren (hvilket jo er positivt), men 'glemmer' at formidle efterklangen i udladningerne. Disse transienter kommer således til at stå som isolerede 'pinde' i musikken, og lydbilledet falder fra hinanden (specielt ved mindre gode optagelser). Set overordnet, så er min største anke således at Primaren formidler detaljer, men glemmer at formidle musikken . For the record, så bestod setup'et af Primare I20/D20 koblet på et sæt SA1750.
Mit endegyldige råd må derfor være at tage en LANG lytter på Primaren, med mange forskellige optagelser, inden du eventuelt køber den. 
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der går rygter om en ny I21 med 2x80W (og i øvriget en ny SPA21 og DVD26) her til september. Nyt design. Pris omkring 10.000 SEK. Så er der nok mulighed for en bilig I20 (eller forhåbenligt bedre lyd i en I21).
Densen sælger i øvrigt B-100 til nedsat pris, da den udgår af programmet til december. 2x60W, der rækker forholdvist langt og lyder fornuftigt.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleJ skrev:
| Densen sælger i øvrigt B-100 til nedsat pris, da den udgår af programmet til december. 2x60W, der rækker forholdvist langt og lyder fornuftigt. |
|
|
Densen B-100 er et godt bud, men så går du desværre glip af NAD'ens og Priamarens punch i bassen. Den er ligeledes knapt så detaljeret som Primare I20, men til gengæld er den efter min mening langt mere musikalsk. Skal du have hele registeret (baspunch, detaljering, musikalitet og perspektiv) skal du i stedet op i B-200/B-300, men så er prisen også en helt anden ...
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan evt. bi-amp'es med Beat-100 og Beat-300 som også sælges til nedsat pris, men det er nok stadig for dyrt. Kan også starte med en Beat-100 og så køben en brugt Beat-300 senere. De kan ind imellem findes til en rimelig pris.
|
| Til top |
|
| |
Skuffe_db Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleJ <<<< jeg vender selv på V26 men hvad er SPA21 er den en storbror til SPA20 ?? eller en opgradering ???? __________________ Har selv Primare & System Audio anlæg
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt unig med SHRAS, hvad angår lyttetræthed. Du har nok haft I20'eren i en uheldig sammensætning med forkerte kabler og højtalere. Musikaliteten er netop en af styrkerne og lyttetræthed en by i Usbekistan 
Vh/Bob 
|
| Til top |
|
| |