| Forfatter |
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mine fremtidige rørforstærker endelig kommet , Rogue Tempest II Magnum edition, ja kortere kunne det ikke gøres 
Den flinke Jensen var så rar at komme op til mig med den i dag, og efter den lange køretur fra Odense til Århus var han ivrig efter at få den slået til, og smidt nogle skiver på cd-afspilleren...
Roguen er kommet i godt selskab med mine Vienna Acoustics Strauss højttalere (og Mictor kabler som bindeled og Linn Ikemi Cd-afspiller), som jeg fik ind af døren for to uger siden, og på trods af hverkan Strauss'ene eller Roguen er tilnærmelsesvis tilspillede, så må jeg sige at jeg indtil videre er helt vild med resultatet! Der var sku fodtramp fra første strofe (ikke så svært, da vi startede op med hvad der nu sad i cd-afspilleren, hvilket var Dire Straits), og selvom diskanten hvade tendens til at lyde lidt skinger først, var den allerede behagelig at høre på efter den første time, hvor rørene var blevet varme.
Mit umiddelbare indtryk af Roguen, selvom jeg kun har spillet på den nu i ca 5 timer, er at den er i besiddelse af enorme kræfter, da den holder mine strauss, som ellers ikke er lette at drive, i et jerngreb (og jeg ved hvad jeg snakker om i dette tilfælde, da jeg har haft både Linn Klout, Tact SDA2175, Primare 30,2 og Densen 350 monoblokkene foran mine strauss), og overraskende nok synes jeg at det er Roguen der leverer det bedste "punch" i bunden, selvom Densen blokkene nu også gjorde et helt fantastisk stykke arbejde på dette punkt! Og selvom jeg for 4 dage siden var klar til at sælge min krop på gaden for at få råd til Densen B200 forforstærker og 2x350 effektmonoblokke, da de var det eneste jeg havde hørt der havde evnen til at få mig til virkelig at gå helt levende til musikken og samtidig have en enorm detaljegrad (mit kriterium for et godt anlæg, så er det sku ligemeget hvad der står på det, og hvor dyrt det har været!), så er jeg i dag glad for at jeg holdte mig i skindet, og ventede pænt på at Jensen skulle få fat i Roguen til mig...for jeg må sige at den musikalitet som er på mit værelse i øjeblikket er helt fantastisk , ja...jeg har siddet den sidste halve time og hørt The Wall med et fjoget grim på læben og tårer i øjnene så godt er det, samtidig med min læg er gået i krampe op til flere gange af at slå takten an til musikken Så jeg tør slet ike tænke på hvad der sker når anlægget er blevet tilspillet...det bliver alt for vildt 
Først synes jeg at der var en lidt "ulden" lyd over Roguen i forhold til Densen komboen, men det er ikke noget jeg lader mærke til nu..for første gang i lang tid er det faktisk mest musikken jeg lader mærke til, og det er nok også der giver meget "fodtrampe/luftguitar/skru højere op" fornemmelsen...
Det eneste jeg kan finde lige nu over Roguen som jeg finder negativt, er Power On dioden, som kunne fungere som projektør i en systue (læs: den er meget skarp), og så er der jo det Amerikanske design som virker lidt klodset, i forhold til f.eks. Pathos, Emillé eller BAT osv. men sålænge det bare er det kosmetiske, så er der ingen problemer, da det hurtigt bliver overtrumfet af lyden!
Det var bare lige de første par oplevelser jeg har af min nyanskaffelse, og jeg vil råde alle andre der skal ud at se på en ny amp, eller vil have noget bedre end det de allerede har, hjem i stuen, lige at tage en lytter på rogue... Hvis i kan komme til Århus, og tager en masse godt musik, og brød fra bageren , med, så er i hjertens velkomne til lige at slå et smut forbi...jeg er nemlig altid på udkig efter, for mig, nyt og spændende musik og hyggelige mennesker med samme passion som mig!
Lige en Tak til Jensen (www.vassagohifi.com ) for at han finder alle guldkornene derude til os hungrende musikentusiater , og magen til service skal man lede længe efter!  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen tillykke med det.......
Det var da lykkeligt at det endte med at du fandt noget godt.
Det bliver spændende at høre mere når indtrykkene fælder sig. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Troels
Nu kan jeg gengælde din gæstfrihed, og invitere dig på en lytter hvis du har lyst...jeg er jo kommet til Århus nu, så du har jo ikke så langt 
Desuden ved jeg jo du går og leder med lys og lygte efter en amp der er din stil, så tag og giv rogue en lytter så kan jeg jo sørge for brød fra bageren denne gang, da jeg glemte at medbringe sidst 
Hilsen Dennis __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kajkagen !
Stort tillykke med din nye forstærker !!! Dejligt at høre om gode hifi-oplevelser 
Jeg har selv lånt et sæt monoblokke, Rogue Audio M150 og jeg må sige at dine oplevelser med din nye integrerede forstærker, stemmer meget overens med mine oplevelser med monoblokkene M150.
Mit første indtryk er, at der er et fantastisk nærvær og drive i gengivelsen som gør at man hurtigt glemmer alt om elektronikken. Bunden er et kapitel for sig. Dyb, stram og MEGET tør. Drive og spilleglæde kendetegner disse monoblokke. Man kan spille ufattelig højt uden M150 mister pusten. Jeg syntes det er et fantastisk god forstærker, specielt også når man kigger på prisen.
De børjer afgjort ikke hovedet for de mere pengetunge brødre i branchen, og heller ingen grund til det !!
Udfra dine oplevelser med Tempest må man konkludere at det er klangfilosofien bag Rogue Audios produkter.
Har man mod på noget rigtig godt rørgrej som spiller af et godt hjerte bør man give Rogue Audio et lyt. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg...
Så BAT'en er måske på retrete ?  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
Hej Holberg...
Så BAT'en er måske på retrete ? 
|
|
|
Ahrrrr, de spiller faktisk ufattelig godt på hver deres facon, så det er et spørgsmål om smag.......... Når du spørger så direkte, må jeg erkende at jeg er lidt i tvivl. Det er et svært valg. Mine indtryk skal også bundfalde sig, så må vi se. BAT-en er ligeledes en fantastisk forstærker. Det er ikke let !!
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...fair nok...
Måske er det en god idé at sove på indtrykkende for man får rost Rogue for meget... måske finder man ud af i morgen når man starter anlægget igen, at det overhovedet ikke kan spille musik så jeg smutter til køjs... men skal da lige høre en cd mere, hvis nu ovenstående skulle vise sig at være tilfældet...selv om jeg tvivler stærkt  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
P.S.J Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kajkagen.
Tillykke med din forstærker. Glæder mig enormt til at høre den. Var ellers utroligt imponeret over dine lånte densen, så den Rogue må godt nok være vild. Skal faktisk til Århus på tirsdag så kan jeg da nok kigge forbi. Til alle der ikke har hørt et sæt Straus kan jeg kun opfordre til at tage et smut forbi Kaj, hvis i bor i Århus el. omegn. De er gode!!!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først tillykke med den nye forstærker. Det er altid dejligt at høre om en positiv hifi oplevelse .
Det vil så være dejligt at se billeder af den nye invistering samt resten af set-up. Det lyder til at være et rigtig spændende anlæg.
Hilsen Henrik300 __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa P.S.J.
Du kan bare komme et smut forbi tirsdag...så har jeg også fået min nye sofa hjem, så vi kan sidde bedre end sidste gang husk nu at tage musik med, da Roguen har meget mere "afbalanceret bas" i mit rum ifht. Densen...
Hej Henrik300
Når jeg får skænk hjem i næste uge til at sætte alle herlighederne på, så skal der nok ryge nogle billeder ind på siden... Det ser så ømt ud når man kan se det bløde skær fra rørene når man kigger ned i roguen , og hvilken herlig duft der spreder sig i stuen, når den har været tændt et stykke tid ... Uhmmm siger jeg bare 
Lyttede lige til den her fra morgenen før "skolegang", så jeg er bare helt ovenpå nu, og venter bare på at komme hjem og få mig sat foran anlægget igen , der er nu ikke noget som at starte dagen op med lidt "fodstamp" og "luftguitar"  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallopsa Kajk
Stort tillykke med herlighederne Dejligt at læse om fascinationen og følelsen i kølvandet på solidt spillegrej.
Tror sq jeg takker ja til en lytter, og medbringer gerne kagen. Man lytter så absolut bedste på friskbagte kalorier
Fortsat rigtig god fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke ... spændende læsning.
Det er sku fedt at høre om nogle nye mærker ... og ikke de gamle travere hele tiden. Priserne ser fornuftige ud ... og det er sku imponerende hvis de har effekt nok til at spille igennem med et ar Strauss. De kræver jo trods alt noget havre for at yde sit optimale.
Holberg hvis du gerne vil af med din BAT, så køber jeg den gerne for 10.000 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Tillykke ... spændende læsning.
Det er sku fedt at høre om nogle nye mærker ... og ikke de gamle travere hele tiden. Priserne ser fornuftige ud ... og det er sku imponerende hvis de har effekt nok til at spille igennem med et ar Strauss. De kræver jo trods alt noget havre for at yde sit optimale.
Holberg hvis du gerne vil af med din BAT, så køber jeg den gerne for 10.000 
SATMIT
|
|
|
Hej SATMIT !
Der er intet som sund fornuft og gavmildhed 
De to forstærkere har som sagt hvér deres forcer. Men jeg tror at jeg slår koldt vand i blodet. Så BAT-en får lov at blive i casa Holberg I denne omgang.
Forskelle i store træk:
Top: BAT er mere detaljeret i det øverste registre, hvorimod M150 er mere tilbagelænet.
Mellemtone: Samme detaljeringsniveau. Soundstage og perspektiv er utrolig godt på begge forstærkere. M150 har en mere rund og varm mellemtone, hvor BAT er mere neutral og nøgtern i sin gengivelse. BAT spiller mere transistor/røragtigt, hvorimod M150 har mere typisk rørklang.
Bund: Her er M150 bedre end BAT-en. Den går lidt dybere hvilket gør at udladningen fra eks. en stortromme står mere realistisk via M150. Det er bla. dette punkt som har gjort min tvivl.
Bunden er som sagt den største forskel. Top og mellemtone er et spørgsmål om individuel smag. Personligt elsker jeg BAT-ens top og mellemtone derfor får den lov at blive, selvom jeg må undvære den lækre bund fra M150.
Det er det som gør det sjovt, men også svært at vælge 
Tror nok at jeg vil give Zeus et lyt ved lejlighed. Afgjort en af de mest spændende forstærkere som er set i Danmark i lange tider
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Gl.Jas, du er da velkommen til at kigge forbi engang i næste uge... der er allerede et par stykker der har PM'et mig angående en lytter... og jo flere jo bedre...nu er det jo cd/lp samlingen der skal udvides med en masse god musik, og jeg mangler folk til at komme med gode inputs, så bare PM mig ang. en lytter. jeg skal nok sætte en kop kaffe over og stille udstyr til rådighed hvis i kommer med kage fra bageren ...eller hjemmebag  og selvfølgelig en masse godt musik! __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
P.S.J Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej kagkager har aldrig egnet sig til andet end kajkagekast!
Da jeg var nede for at høre anlægget var det med noget skepsis, da jeg aldrig har gjort meget i rør. Den noget "afrundede" lyd var da heller ikke ved første lyt lige min kop te, men jeg må sige at efter et par timers lyt blev jeg efterhånden overbevist om at Dennis' indtryk af roguen var fuldt berettiget. Specielt cder som Dianna Krall: the girl in the other room, Eva Cassidy: songbird og Elvis Costello: North lød godt på den. Stemmegengivelsen er helt i top. Bassen er meget mere afdæmpet i forhold til Densen, men da denne efter min smag var alt for dominerende før, er det i denne sammenhæng positivt. I resten af spektret var roguen enormt behagelig i lyden, og man fik en lækker fornemmelse af nærvær til musikkerne. Eneste minus er dog at detaljeringen ikke er af helt samme klasse som Densen. På den anden side er det selvfølgelig ikke rimeligt at sammenligne når roguen koster ca. en 1/3 af Densensættet. Kig forbi Dennis den er helt sikkert et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt billeder af Roguen til jer som det evt kunne interessere... de kan ses på mit inlæg om mit anlæg, som ligger på dette link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14108&P N=1
Se det er Amerikansk håndværk når det er bedst! ... Og så er rørene Made in Russia , så det er sku da løgn at Russerne og Amerikanerne ikke kan arbejde sammen om en skid 
God fornøjelse! __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |