| Forfatter |
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad og eksperimenterede lidt med min forstærker for lige at se hvad den kunne... Pludselig siger det 'plaf', og den går død... der er ingen tvivl om, at det må skyldes en slags overbelastning - jeg er bare i tvivl om, hvorledes det er en sikring eller en transistor/noget andet.
Jeg snakkede med hifiklubben og TC i dag - og naturligvis kunne de ikke sige med sikkerhed hvad det var. Jeg skal naturligvis havde det ordnet, jeg vil bare lige høre jeres kommentarer/oplevelser med dette anliggende
Der må være nogen af jer der har prøvet noget lignende - er det noget man skal lade fagmænd om eller kan man selv pille lidt???
Hjælp en lettere bedrøvet hifientusiast - Del jeres visdomsord med os andre...
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du pillet ved?
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
Jeg sad og eksperimenterede lidt med min forstærker for lige at se hvad den kunne... Pludselig siger det 'plaf', og den går død... der er ingen tvivl om, at det må skyldes en slags overbelastning - jeg er bare i tvivl om, hvorledes det er en sikring eller en transistor/noget andet.
Jeg snakkede med hifiklubben og TC i dag - og naturligvis kunne de ikke sige med sikkerhed hvad det var. Jeg skal naturligvis havde det ordnet, jeg vil bare lige høre jeres kommentarer/oplevelser med dette anliggende
Der må være nogen af jer der har prøvet noget lignende - er det noget man skal lade fagmænd om eller kan man selv pille lidt???
Hjælp en lettere bedrøvet hifientusiast - Del jeres visdomsord med os andre...
|
|
|
Prøv at fortælle lidt mere - kan der være HT-kabler som har kortsluttet udgangen - havde du åbnet forstærkeren (svøbet afmonteret) - osv. osv. Det KAN være en intern sikring der er gået, men de er som regel til at skifte selv, hvis ellers man kan komme til dem. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du kortsluttet højtallerudgangen?at pille selv er aldrig godt lad en fagmand om det så laver du da ikke mere ravage
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke sådan rent teknisk pillet ved noget - jeg sad og lyttede til lidt Michael Jackson - history - og skruede lidt op da der kom et godt nummer. Jeg skruede balancen helt over på venstre kanal, og mener ikke selv at der var noget galt - som jeg hørte det spillede højttalerne stadig rent. Jeg har ikke rykket ved forstærkeren, så det skulle være højst mærkværdigt om to højttalerkabler lige skulle have rørt hinanden uanledt af noget andet....
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tilslutte den igen, gå det hele efter, skru helt ned for volumen og sæt tonekontrollerne og balance neutralt, tænd, vent lidt, og se om der sker noget udsædvanligt, tænd for musikken, skru meget langsomt op til normalt lytteniveau, vær parat til at slukke hvis der sker noget.
Beskriv hvornår det går galt (hvornår den opfører sig anderledes).
Det du beskriver lyder som en overbelastning eller kortslutning (lidt det samme). Hvis det er skulle den anden udgang stadig virke!
PS: Det er en uhyre dårlig idé at forsøge at spille MEGET højt på kun den ene kanal... især hvis tonekontrollerne ikke står i neutral! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977..... nu har jeg fulgt dine råd til punkt og prikke - koblet alle kabler fra og til igen - uden held... det kommer absolut ingen lyd til højttalerne - heller ikke bare støj
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mystisk. Hvis det var en afbrændt udgang burde det kun påvirke den ene udgang. Lyder måske lidt af en defekt sikring/strømforsyning.
Nogen som har et bud?
Det er ellers en utrolig lækker forstærker du har dig der. Normalt solid som få!
Hvis du ønsker et boost i lydkvaliteten bør du prøve om du kan finde en DCD1650AR. Plejer at kunne fåes brugt for rene foræringspriser (2000-2500kr), og den lyder fantastisk sammen med PMA2000R. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo tak for de fine roser.... fik jeg sagt, at der vist kom et glimt/en gnist nede fra kabinettet, da det skete?? tror kun at det kom med over telefonen til TC, og det må vel have en eller anden relevans for problemet...
angående cd: jeg er egentlig meget godt tilfreds med min dcd-1450, og skulle jeg en dag opgradere, ville jeg nok søge andre veje end denon. En kammerat har en Thule cd100, som er ret lækker, og som sikkert slår min denon når det kommer an på musikalitet...
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du bemærket om der er en fæl lugt af afbrændt elektronik.
Hvis ikke "kan" du være hældig at det kun er en sikring der er sprunget. Men så er spørgsmålet. Hvad fik den til at springe __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
åh nej
der har faktisk ikke lugtet særlig godt herhjemme siden det skete...
nå, nogen der tør komme med et skadesestimat???
jeg ringer til elektronikcentret i morgen, så må vi tage det derfra
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 02 September 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
jo tak for de fine roser.... fik jeg sagt, at der vist kom et glimt/en gnist nede fra kabinettet, da det skete?? tror kun at det kom med over telefonen til TC, og det må vel have en eller anden relevans for problemet...
angående cd: jeg er egentlig meget godt tilfreds med min dcd-1450, og skulle jeg en dag opgradere, ville jeg nok søge andre veje end denon. En kammerat har en Thule cd100, som er ret lækker, og som sikkert slår min denon når det kommer an på musikalitet...
|
|
|
Det lyder altså som en intern sikring der er brændt. Men årsagen skal selvfølgelig findes. Lyder som en god ide at tage en tur omkring værkstedet... __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev lige ringet op af dem fra rep. bixen i går....
der er gået en LF udgang, nogle transistorer og diverse... og hvordan? jeg fatter det simpelt hen ikke.... lyder ikke til at være verdens bedste konstruktion hvis den ikke kan klare blot at spille med en højttaler ad gangen....
og prisen... 1900 bobs, at betale, tak! 
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
Blev lige ringet op af dem fra rep. bixen i går....
der er gået en LF udgang, nogle transistorer og diverse... og hvordan? jeg fatter det simpelt hen ikke.... lyder ikke til at være verdens bedste konstruktion hvis den ikke kan klare blot at spille med en højttaler ad gangen....
og prisen... 1900 bobs, at betale, tak! 
|
|
|
Det er så absolut ikke normalt at PMA-2000R går i stykker - det har de slet ikke ry for, og jeg tror bare at du har været uheldig - det må du vel egentlig også synes selv, når udgangspunktet er noget så uskyldigt som balance-knappen?
Jeg kender 3 der har PMA-2000R og de er da omkring 5 år gamle - der har aldrig været noget, heller ikke selvom balance-knappen er blevet rørt!
Der er desværre nogle der er udvalgt som de uheldige..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder dyrt for rep. Denon er hifi klubbens mærke og har ligeledes autoriseret værkste, så hvorfor ikke bruge dem.
Jeg har gennem arbejde erfaring med både elektronik centeret og hifi klubben og må indrømme, at kvalitet og pris falder positivt ud til hifi klubbens fordel ift. elektronik centeret (husk reservedele skal de alligevel have fra hifi klubbens værksted).
|
| Til top |
|
| |
jemscool Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så absolut ikke normalt at PMA-2000R går i stykker - det
har de slet ikke ry for, og jeg tror bare at du har været uheldig - det
må du vel egentlig også synes selv, når udgangspunktet er noget så
uskyldigt som balance-knappen?
Jeg kender 3 der har PMA-2000R og de er da omkring 5 år gamle
- der har aldrig været noget, heller ikke selvom balance-knappen er
blevet rørt!
............................................................ ........................................
...
HUSK Nothing is forever.... or as Dylan writes:
"To everything there is a season,Turn Turn Turn"or in this case FIX
FIX & PAY
|
| Til top |
|
| |