Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 08:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Recommended components: I Fint selskab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 13 September 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Oktober måneds Stereophile kom ind ad døren idag. Jeg havde set frem til dette nummer da det er min første Recommended components liste i løbet i mit ab. Det er listen med de 500 audio dele som Stereophile anbefaler pt. opdelt i mange kategorier såsom pladespillere, tonearme, pickupper, pladetilbehør, riaa/step-up, SACD/DVD-A/CD, DACS, Drev, to kanal forforstærkere, forstærkere osv. osv. og kvalitetsklasser fra A (og som noget nyt A+ da der er et par produkter der er gået gennem lydmuren) til E.

Stereophile bemærker:
Ligesom en forbruger undersøgelse ikke kan give dig svaret på hvem du bør gifte dig med kan denne liste ikke bruges som en indkøbsseddel.

Er selv på udkig efter en pladespiller og en ny riaa til indkøb i den kommende tid. Her er nogle bemærkninger til listen som jeg skimmede idag.

Pladespillere:

Rockport System III. Kategori A+
bryder gennem lydmuren så Stereophile har lavet en ny A+ kategori til den da det ikke ville være fair 'kun' at placere den i A.
Pris 73.750 USD. Dog følger arm med:-)

VPI Aries Scout. Kategori B
som jeg har et godt øje til, ser jeg er kommet i kategori B. Det er fornemt selskab med andre meget dyrere pladespillere til 4-8000 USD.
Fra anmeldelsen: "This is not a cautious recommendation, it's a 'Holy Mother of Crap, I can't believe how good this thing is' recommendation."
Denne nuttede tingest koster 900 USD (+700 USD for arm). 

Nottingham Analogue Horizon. Kategori C
som også står på min liste, kommer til min undren 'kun' ind i kategori C. Havde ventet den og Aries Scout var i samme klasse.
Skal siges at herhjemme har Lydbutikken i Kbh. denne pladespiller, som mange anbefaler som absolut bedste køb til prisen, til 8000 kr. MED Rega RB250 arm. Det er ikke dyrt. Aries'en lander jo på ca. 17K her i landet. Grr.

Rega P3. Kategori C
se det havde jeg ikke ventet. Denne og Nottingham i samme kategori. Må sgu være god så denne Rega. Bang For Your Buck som de siger.
Pris 695 USD.

Project Debut II. Kategori D. 

Ikke underligt bedste budget pladespiller. Står til 279 USD. 

derefter kiggede jeg i RIAA afdelingen. (grammofon forstærkere).

Boulder 2008. Katergori A+.
denne har også fået sin egen A+ kategori da den "delivered the music's meaning ..." 
Pris 31.500 USD.

Gram Slee (GSP Audio) Era Gold Mk. V. Kategori A. 
Se her var det øjnene lige ved at ryge ud af hovedet. Havde da godt læst at MF næsten 'went ga-ga' da han hørte den, men jeg havde ikke regnet med de ville placere den i selskab med Manley Steelhead (7300 USD), EAR 324 (4000 USD) og Sutherland PhD (3000 USD)!
Nu er det helt sikkert at denne Era bliver min næste RIAA.
Den koster kun 760 USD! 

så til to-kanal (stereo) forforstærkere hvor jeg bemærkede

Rough Audio Magnum 99. Kategori B.
De skriver "I cannot imagine any pre-amp at this price-point whose performance even vaguely approaches that of Rogue Adio Magnums". Sådan.
Pris 2395 USD.
(godt gået ...... som der er skrevet herinde). 

Sugden Headmaster. Kategori B.
overraskelse i klasse. Egentlig en hovedtelefon forstærker men "also makes an excellent line stage" som de skriver. De andre i samme klasse er meget dyrere. Den skal checkes engang.
Pris 999 USD.

så til de integrerede

Pathos Acoustic Classic One. Kategori A.
"One of the finest sounding amps I've ever heard, from any era, from anywhere - including amps costing 20.000 USD or more ..." og videre "an entry level integrated that could be your 'exit level' integrated. Sam Tellig."
Sådan manner. Pris 2295 USD.

Linn Classik K. Kategori C.
min egen lille forstærker med cd. Havde jeg ikke ventet at finde her. Nå ja, den lyder da også helt ok. Bedre end mange nok vil tro af sådan en lille integreret fætter. Da der også er timer i er det helt sikkert verdens bedste clockradio :-)
Pris 1500 USD. 

så til højttalere

Shahinian Hawk. Kategori B.
"excelled when playing very-well-recorded orchestral music". Det er jo også det der er meningen.
Pris 9020 USD.

Vandersteen 2Ce Signature. Kategori B.
"Big orchestral swells were handled with enormous power and conviction"
Er der en dansk forhandler af disse 3-vejs.
Jeg tror det er best value. Allerede et hit over there.
Pris 1549 USD

Tak til Stereophile for underholdningen.

Ps. ovenstående kommentarer skal tages med et gran salt. Godt klar over en Rega P3 ikke er det samme som en Horizon.

mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes