| Forfatter |
|
keyser soze Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have købt mig en ny pladespiller, men er meget i tvivl om, hvad jeg skal købe. Jeg har en tudsegammel Onkyo-pladespiller - den skal ud nu!!
Jeg har søgt lidt rundt på forummet her - jeg kan se, at Project Xpression tilsyneladende er et godt valg i prisklassen ca. 3000,- Hvad er det, der gør netop den model til så godt et valg?
Er der alternativer?
Hvad med pickup - jeg har en gammel Ortofon OM-10 siddende i dag, men vil naturligvis også gerne skifte den ud... men til hvad?
Jeg har i dag en NAD-forstærker og et par B&W-højtalere... NAD forstærkeren skal muligvis skiftes ud med en ditto surround-model...
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Rega ? De laver nogle helt gode afspillere i det prisleje... Har selv en ældre Rega 3 med en Tekni-Fi pickup og en ny plademåtte. Den er nyligt blevet tjekket og justeret hos Lydbutikken på Frederiksberg. Den spiller fint ...
Project afspillerne er måske en tand bedre, har jeg hørt, Men det kommer nok bare an på hvem du spørger..
God jagt. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de penge ville jeg uden tøven vælge en Rega P3, da denne spiller ganske godt, og samtidigt er udstyret med en god og solid arm.
Som PU ville jeg vælge en god og velopløst model, her kunne Elys eller Super Elys være et godt valg, da disse passer i VTA'en, og har en ganske fornuftig lyd, men der findes mange andre gode alternativer.
Projekt laver også nogle gode pladespillere, men jeg syntes dog de billige modeller som f.eks. Xpression er lidt kedlige/mangelfulde i lyden, og deres arme virker lidt spinkle.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Keyser,
Jeg har selv en Xpresssion, som jeg er rigtig glad for. Den spiller dejlig musikalsk, og med nerve og engagement.
Et andet alternativ kunne jo Rega P2 eller P3, til hhv. 2995 og 3995 uden pu.
Et alternativ kunne også være en Moth Alamo (som jeg også har og er rigtig glad for), eller en Alamo X. De er produceret af Rega over hhv. P2 og P3, men med et par afvigelser. Til gengæld er de 1.000 kr billigere stykket. De kan købes hos www.highend-sound.com, og du kan se mere om dem på http://www.hi-fi-accessories-club.mcmail.com/alamo.html.
Hvis du vil vide mere om Moth eller Xpression er du velkommen til at sende en PB til mig, så kan jeg uddybe det lidt mere. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, om jeg bryder nogle regler nu ved at anbefale dig at kigge på køb/salg/bytte sektionen - men jeg har netop selv sat en Project RPM 4 pladespiller til salg i det prisleje, du efterspørger.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville anbefale Rega Planar 2 & 3, Pro-Ject 4 & 6 - Fra nye ligger alle lige omkring el. over det du ønsker - betydende at hvis du køber en af dem brugt skulle der være penge til en PU der matcher spillen nogenlunde - måske kunne en Tekni-Fi K1 være en mulighed - meget lyd, få penge (ca. 500,-). Alamo laver osse nogen fede modeller(rega baserede), men kan ikke anbefale nogen da jeg ikke har hørt nogen af dem. 
Kører selv med en Rega 3 + Tekni-Fi K1 og må indrømme at jeg er svært tilfreds - indtil videre.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en brugt Michell Gyrodec MK II
Jeg har selv givet 3500 for min med Rega RB300 arm.
Søren
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |