Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thule eller NAD...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Heyza alle sammen...

Ha kigget lidt på ny forstærker. ha altid haft et godt hjerte til NAD, men har også kigget lidt på Thule ?.

har kigget lidt på NAD C372 på de der 2x150Watt som også skulle spille rigtrig god, og så Thule IA100 med sine 2x100Watt som heler ikke skulle være værst...?

ved godt det ikke er watt det bestemer lydkvaliteten, men har lige nu en C320BEE og et par B&W DM602 S3, som den nye forstærker også skal starte med, men senner hen har jeg tænt på købe nogle lidt støre højttaler, og der er jeg bange for min 320BEE ikke ville bryde sig så meget om, så derfor kigge jeg lidt på ny forstærker. de nye højttaler kunne f.eks være B&W DM603-604 S3 eller noget i den klasse, men ikke højttaler i nu..... starter lige med forstærkeren...!

så er spørgsmålet, kender i noget til de 2 forstærker, hvad ville i syntes om bedst, eller skal jeg prøve kigge på noget andet i prisklassen omk. de 5-6000kr. skal bar helst være fra klubben da jeg kender nogle der kan lidt træks med prisen ;o) 

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 September 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler på de kan noget med prisen.... håber du har "set" det i virkeligheden, for ellers er det varme varer!

klubben er et franchise, samme produkter, samme priser, hele landet rundt.

hvis du på tænker et par 604 skal du nok op i en klasse der hedder 372+272 eller ia150+pa150....

lyden er forskellig, thule er langt mere lys og fin idet, hvor nad måske er en smule rå og mørk i lyden. lyt dig frem, og find gerne nogle alternativer, eks densen, rotel, cayin eller rega

The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

okey. hvordan er thule mere lys og fin i lyden i forhold til NAD, som sagt ha jeg en NAD 320bee, og den syntes jeg spiller fint og klart med alt type musik. men det jeg god ville havde var mere detaljering, jamen bar beder i det hele, beder lyd . og som sagt mere power, både til nye HT. og dem jeg har nu.......

i må godt komme med nogle forslag til andre modeler.... kender ikke til så meget anden en nad, denon, og ellers hvad de nu har i klubben hehe.....

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 05:37 | IP-adresse registreret  

Ved godt det er en smagssag,   om man kan li' NAD eller Thule's lyd..

Men de fleste jeg snakker med,  deriblandt folk fra Hifi-klubben,  siger at Thule er som navnet,  noget kold i det,   så skal du opnå samme bas på thulen, som på nad'en,  skal du gi' thulen mere at leve af,  og dermed kommer der også mere top,  deri ligger det at den er lyser end nad i lyden..  Om den er mere velopløst,  syntes jeg bestemt ikke.. 

De fleste i klubben anbefaler også NAD C272 frem for THULE Spirit PA100,   hvad du så kan ligge i det,  er ingenting,  andet end at DU må lytte,  DU er den eneste der kan sige hvad DU er til 

( Nu ved jeg godt du snakkede integreret forstærkere,  men C372 er en C272 bare med forforstærker,  og lur mig om ikke en THULE Spirit IA100 er en THULE Spirit PA100 med forforstærker.. )

Nu får jeg nok hug af hele hytten,  men jeg er meget uenig i det som de fleste skriver:  "POWER,  DU SKAL HA' MERE POWER"     Jeg mener bestemt ikke en stor forstærker lyder godt,   fordi den har tonsvis af overskud  "mange watt"  Den lyder godt,  fordi den bl.a. har en god effekt-transistor..  Så det kim olsen forslår,  er efter mit hoved total hul i hovedet..  Lydkvaliteten bestemes af mange ting selvfølgelig,  men en af de ting er altså de effekt-transistore der sidder i forstærkeren,   og sætter du 2 "ens" forstærker sammen,  som kim olsen mener du skal,  så får du ikke en skid for nummer 2 forstærker,  de lyder ens,  og du skal spille MEGET højt før 1 C272 løber tør for overskud..  Så heller bruge pengene til et produkt,  en klasse bedre..

MvH..    og må nok heller komme i seng..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes