| Forfatter |
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender BOW's 'zz one' integrerede forstærker?
Den har fået en kanon anmeldelse i Hi-fi+ (Hvilket jo i sig selv ikke siger så meget), men jeg vil gerne stifte et nærmere bekendtskab med denne meget smukke forstærker.
Tænker den evt. sammenlignet med f.eks. Krell KAV-300...
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - det er vistnok 'storebroderen' til Wazoo - slet ingen bud? __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kun hørt den en enkelt gang.. er det noget bestemt du tænker på?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit indtryk af lyden sat i forhold til prisen? Det er 'zz one' du har hørt og ikke Wazoo ikk'?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo... prisen er lidt for meget i forhold til hvad man får.. til gengæld kan de sq trække en del...
til gengæld er jeg vild med lyden! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jo... prisen er lidt for meget i forhold til hvad man får.. til gengæld kan de sq trække en del...
til gengæld er jeg vild med lyden! |
|
|
Hvad vil du ha´? kvantum eller kvalitet?, den fylder ikke meget men det er jo ingen garanti for god lyd at det fylder meget!  , min nuværende integrerede forstærker lyder bedre end mit tidligere delte sæt på små 70 kg. __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde et brugt eksemplar fra en tidlig serie hjemme på prøve en gang. Pga. dens specielle brug af potentiometret var den ekstremt skæv i kanalbalancen ved lave og selv moderate lydtryk. Derfor røg den tilbage. Der er naturligvis eksemplarforskelle, men det er værd at vurdere inden køb.
Jeg kan ikke komme med en gennemgribende beskrivelse, men i forhold til Krell KAV 300 (den grå med de skarpe hjørner - ikke efterfølgeren?) som er meget kontant, rå og upoleret i lyden, vil jeg mene at ZZ one er mere varm og venlig i klangen og ikke så påtrængende. Ikke at forstå at den er slap eller blød i bassen, men den er mere raffineret og mindre analytisk. Ikke desto mindre både åben og gennemsigtig.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
kim olsen skrev:
|
til gengæld er jeg vild med lyden!
|
|
|
Hvad vil du ha´? kvantum eller kvalitet?, den fylder ikke meget men det er jo ingen garanti for god lyd at det fylder meget! , min nuværende integrerede forstærker lyder bedre end mit tidligere delte sæt på små 70 kg. |
|
|
Exactly - size doesn´t matter! Hvis størrelsen var synonym med prisen skulle mange af kina-grejerne koste en brækket arm.
Har hørt ZZ-one for et godt stykke tid siden, og den er slet ikke ringe. Den har en behagelig tilgang til musikken, og spillede faktisk helt forrygende. Godt greb i bassen og behagelig og fri diskant uden at blive hidsig selv ved moderat niveau! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er har vist formuleret mig MEGET FORKERT!
jeg er i store træk enieg i bow'ens gode egenskaber.. men mener ikke helt prisen retfærdiggøre det... måske hvis der blev barberet 5-8k af.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - netop kanalbalancen er et stort problem i øjeblikket med min HOLFI. Så allerede dér har jeg store betænkeligheder - selvom der kan være forskelle på eksemplarerne som Boye siger.
Pris vil vel altid være et diskussionsemne....?
Hvis jeg skulle prøve at beskrive mit lyd-behov, ville det være noget i retning af en mere 'forward' lyd end HOLFI, med en strammere og mere veldefineret bas, dog uden at miste de fine dyder som HOLFI har i diskant- og mellemtoneområdet.
Jeg har bl.a. hørt et Krell set-up (KSA 150 tror jeg effekten hed), og der var netop den 'fremme i skoene' lyd som jeg søger, men det var jo så på bekostning af den varme musikalske fornemmelse, som bl.a. rør giver. Defor tror jeg det bliver svært at finde det perfekte kompromis - foreløbig beholder jeg min rør CD-afspiller, så må vi se hvad kompromiset bliver......
Tanken om en integreret forstærker handler mest om økonomisk formåen, og ikke om plads.
Tak for jeres input!!
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo omgå problemet med kanalbalancen helt ved at købe en Croft
vitale forforstærker, med separat volumenkontrol for hver kanal.  Der får du også en efter sigende god RIAA med i købet. Vitalen ses ind i mellem til billige penge brugt.
|
| Til top |
|
| |