Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sugden A28....derfor! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Kom så drenge, så er det tid til at få en Sugden tråd op at køre der kan løbe parallelt med NAD 3020 tråden, det er trods alt den eneste Hr. Kubik ikke har haft lyst til at slæbe efter sin knallert. Det må jo siges at være en bedrift i sig selv!

Ejer selv begge forstærkere og kan ikke sige hvad der bedst. Har dog lige lammetævet min kammerats Nakamichi CA5E/PA5E kombo, det lød noget tamt efter Sugden A28 havde sat fut i sagerne!

Lad høre fra Jer!

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt den (gad vide hvor meget der er ændret siden dengang) en gang for vel 20 år siden en aften dengang i Vejle hifi-klub med en quad 44 pre og rega plov og et par små snell (j eller k) - hvis jeg husker korrekt. Hold da ferie, hvor det spillede musik - det kunne være sjovt at høre den idag...

Kommer i tvivl om det var en effekt - i hvert fald noget med 28...

Selv om jeg har haft en 3020 på ca samme tid havde jeg desværre aldrig et rigtigt godt setup. Dog var det morsomt med et par Jealvox horn spændt for...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Det var da fandens, som jeg skal have malet min fortid op for mig med disse tråde om forstærkernostalgi.

Jeg har ejet både 3020 og A28, og når sandheden skal frem er mange af mine bedste musikalske minder frembragt med hjælp fra disse elendige skrammelbunker.

Mmmmh! - Et bestemt setup rinder mig ihu : Ariston Rd 80 med Mørch arm og Goldring pu, samt den lille A28 foran et sæt Snell J - Musik i lange baner...Ahhh! Det må have været omkring perioden 1982-87...

- men så kom der CD og full-range-båndhøjttalerne med deres krav om store forstærkere - og siden er det gået jævnt ned ad bakke... 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

ja det var tiden da sugden florede og gjorde ting og sager ved ens opfattelse af god lyd.

nu har de jo laver denne masterclass som skulle have de samme lydmæssige egenskaber.som en 28er.

men i concult er de UDSOLGT. og hvorfor mon!!!!

men der skulle komme en 33watter til landet i løbet af året siger ANDERS.

og da det snart er jul kan man jo skrive den på som ØNSKESEDDEL og håbe den ligger under juletræet.

men en ting er sikkert sugden er FEDT OG DEJLIG VARMT.

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Bruger selv A28 (den gamle model) foran et par Snell KIII. Absolut udmærket konstallation, og Sugdens musikalitet fornægter sig sjældent. Den har simpelthen en besynderlig evne til at trække de væsentlige aspekter i musikken frem på de helt rigtige tidspunkter, vel også det man kalder musikalitet! Samme evne hører jeg kun på 3020, det er den her evne til at omslutte lytteren og lade musikken tale sit eget sprog uden forstyrrende dikkedarer.

Kan nogen bidrage med forskelle omkring Sugden/3020?

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

ItziBitzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft en Sugden A48III, som stort set er identisk med en A28. Og kan kun give folkene herinde ret i at den spiller varmt og musikalsk. Men det bedste ved den er at alting lyder så "rigtigt"! Har også prøvet at sætte alverdens forstærkere op imod den, men på visse punkter er den utrolig svær at glemme. Min lillebror som købte den af mig er desværre i den situation at det kniber med at få den til at trække hans højtalere, hvilket nok gør at den bliver sat til salg her på markedet. Den er recap'et og justeret hos tekniker i københavn. Audio consult har brugt/bruger ham da han er "Sugden mand" til fingerspidserne. Men en 2500,-..skulle det ikke være muligt at få det for den? Han vil sikkert også gerne bytte med noget som er lidt kraftigere hvis i har noget stående.

som et iskoldt wc-brædt
Til top Vis ItziBitzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ItziBitzi

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Nu var det jo ikke en A28'er der klarede sig mod 3020'eren... det var den rene effekt, med betegnelsen P28.

Da det var mig der havde den med ude hos Kubik, har jeg førstehåndsintrykket af hvordan den klarede sig. Faktisk kunne rødderne derude jo ikke helt beslutte sig til hvad der var bedst... Ingen tvivl om, at despillede ganske forskelligt.

Som Kubik udtrykte det, så manglede P28'eren det 3020'eren havde, mens 3020'eren til gengæld manglede de egenskaber P28'eren har. Så det er en smagsag...

Jeg er personligt vild med P28'erens musikalitet... Men jeg kan godt høre, at den i forhold til en 3020'er mangler noget analytisk.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

bomadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2010
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

... åhhhh... er der mon en af jer, der har skrevet her tidligere, der har en Sugden A28 til salg? Jeg søger...
bo@bomadsen.com (København).
Til top Vis bomadsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bomadsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes