| Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min integrerede forstærker 21st A100 har et problem med et relæ på fronten. Det er et relæ som slår indgangen fra og til mens den er tændt. Når forstærkeren tændes, står den standard "off". Dvs. jeg skal trykke på en knap på fronten, for at den starter helt op og er klar, tager ca. 10 sek. Problemet er, at hvergang jeg vil "slå den fra" igen, slår den til automatisk 10 sek. senere igen, forbliver altså ikke "off" som den bør gøre. Derudover tænker jeg også på hvorvidt det er sundt for forstærkeren at den slukkes helt igen, uden at indgangen er slået fra først. Kunne godt være at producenten lige anbefaler at det generelt gøres først. Sidder 4 rør i den, måske det har betydning for dem?
Er der nogle der kender et sted med kompetence til et eftersyn i nærheden af Vejle, Horsens og Århus området?
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjæælp
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg kan ikke hjælpe med rep. i det jyske ! men jeg må indrømme jeg ikke helt forstår hvordan og hvad der sker, når du trykker på det ene og andet. Så måske er der en der kan hjælpe, som heller ej, er helt med (antager hermed, at jeg ikke er specielt dum )
Når jeg slår den fra lyser to dioder stadig og den slår til igen de 10 sek., dvs. den slår aldrig helt fra, genstarter ligesom bare. Noget andet er, at jeg også er i tvivl om hvor vidt det er sundt at slukke helt for forstærkeren bagpå når den er helt tændt, eller med lys i de to dioder.
denne del er jeg helt blank på 
en anden ting; hvad skulle der være i vejen med at slukke for den, mens du skifter kabler. ? det tager den da ikke skade af. Og med mindre du er meget lang tid om det, bliver den da ikke kold eller andet, der skulle tale imod at slukke helt. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at omformulere lidt , kan godt være det kom til at lyde som volapyk i min første iver for at få hjælp .
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on alle nørder  ... det kan ikke være rigtigt at ingen kender et værksted der kan påtage sig opgaven at fejlfine/rep. min forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok elektronik Kattesund 8700 Horsens
Han kan nok godt hjælpe dig, men du skal være hurtig, han lukker sin forretning inden længe.
__________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elleson Audio skrev:
|
Ok elektronik Kattesund 8700 Horsens
Han kan nok godt hjælpe dig, men du skal være hurtig, han lukker sin forretning inden længe.
|
|
|
Har tænkt på ham, men bilder mig selv ind at han måske ikke er ret skrap inden for sådan noget udstyr. Det er nok bare mig, kan da give ham et kald. Sålænge det er sådan et lille relæ kan der vel ikke ødelægges for meget under sådan et indgreb .
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehehehe... ja han ligner ik en der er ret skarp, men tag ik fejl han er dygtig. __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |