| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man normalt taler Rega er det deres pladespiller og cd afspiller
Hvad med deres forstærker. Feks deres monoblokke/forforstærker eller deres størst intrg.forstærker. (kan ikke lige huske deres navne) Nogen som har nogle og som vil dele deres erfarringer ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du tænker på cursa/exxon?
de er ok, meget pænt design og lyd, men forforstærkeren er forn besværlig og exxon ikke kraftig nok..
bare mine tanker. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft lånt Regas integrerede forstærker og hørt den sammen med Rega cd afspilleren og Dali Helicon 300. Jeg vil karakterisere lyden som følger på dette system:
Der var meget ro og blødhed. Bassen var godt kontrolleret, måske en anelse diskret. Toppen var for dæmpet og laid-back til min smag, og gav ikke Heliconerne nok at arbejde med i de helt lyse detaljer. Men det er et meget behageligt system som ikke generer nogen. Dog generede det mig at jeg gik glip af nogle af de allerfinenste detaljer som jeg vidste Helicon kunne udmejsle under de rette omstændigheder.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Der er flere ting i dit indlæg der undrer mig.
1: Du lader til at vide noget om forstærkersættet (lyd, udseende osv.) alligevel staver du Exon med 2 X`er, det antyder at du enten ikke kan har haft sættet i hænderne eller at du ikke kan se, hvis du ikke kan se, så undskylder det punkt 2
2: Du skriver at Cursa er "forn" svær at betjene. Jeg må ha`sovet i den dansktime, hvor ordet "forn" blev præsenteret, men udover det, så er der en knap på Cursa, der både fungerer som volumestyring og som indgangsvælger. Man trykker på knappen, så vælger man, hvad man vil høre og trykker så igen, så fungerer den som volumestyring. Er det det du mener er "forn" svært ???
3: At Exon ikke skulle være kraftige nok afhænger vel af, hvilke højttalere de skal trække. Dit udsagn diskvalificerer vel omkring 80% af de forstærkere der er på markedet, bla. rørforstærkere der i forhold til Exon`s 125W, vel nærmest ikke vil være istand til bare et lille kvæk.
4: Tilsidst skriver du "bare mine tanker", hvad der yderligere underbygger min tanke om at du aldrig har prøvet sættet og det er egentlig synd, for det spiller fremragende.
Til DK Soulman
Tag ind til en Rega forhandler og hør sættet eller den integr. Mira, der også er uhyre velspillende.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når du alligevel er her Bent, dejligt med branchemedlemmer, hvad er så forskellen mellem Exon III og Exon 2000 som blev testet i High Fideligty med fremragende resultat ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fornyligt hørt sættet og jeg mener at det spiller fremragende ift. fx Arcam i samme prisklasse. Kunne få et sæt Dynaudio højttalere til at lyde som om de spiller musik, er tilstrækkelig detaljeret og har rigeligt med kræfter til de fleste højttalere. Kan kun anbefale det!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Kim
Der er flere ting i dit indlæg der undrer mig.
1: Du lader til at vide noget om forstærkersættet (lyd, udseende osv.) alligevel staver du Exon med 2 X`er, det antyder at du enten ikke kan har haft sættet i hænderne eller at du ikke kan se, hvis du ikke kan se, så undskylder det punkt 2
nej, ren stavefejl......
men siden at i har fjernet kt radios ret til at forhandle produktet må jeg jo bare bygge mit indlæg på hvad jeg kan huske....
2: Du skriver at Cursa er "forn" svær at betjene. Jeg må ha`sovet i den dansktime, hvor ordet "forn" blev præsenteret, men udover det, så er der en knap på Cursa, der både fungerer som volumestyring og som indgangsvælger. Man trykker på knappen, så vælger man, hvad man vil høre og trykker så igen, så fungerer den som volumestyring. Er det det du mener er "forn" svært ???
nej... jeg elsker den måde at betjene cursa på.... det har jeg haft meget sjov med...
det svære består i at forhandleren skal have den under behandling hvis der skal ændres gain. det afholdt mig fra at købe den.
3: At Exon ikke skulle være kraftige nok afhænger vel af, hvilke højttalere de skal trække. Dit udsagn diskvalificerer vel omkring 80% af de forstærkere der er på markedet, bla. rørforstærkere der i forhold til Exon`s 125W, vel nærmest ikke vil være istand til bare et lille kvæk.
har du hørt Zeus fra Rouge Audio? jeg mener bare at den er lige i underkanten rent kraftmæssigt for en monoblok, hvis det er densen eller rotel i konkurrer med.
4: Tilsidst skriver du "bare mine tanker", hvad der yderligere underbygger min tanke om at du aldrig har prøvet sættet og det er egentlig synd, for det spiller fremragende.
jeg har skam hørt det.... flere gange.. og har også været uhyggeligt tæt på at købe det...
men bortset fra de to detaljer, forhandler modifikationen og manglende kraft, så er det nok i sidste ende det at i fjernede kt's forhandler licens.. det er trods alt for langt at tage til audiocompagniet for at få ændret gain....
lyden på regas produkter har jeg intet at udsætte på. jeg elsker den faktisk.
ps, kommer planet snart i en ny version? lyden er kanon, men låget er altså bare for skrøbeligt......
Til DK Soulman
Tag ind til en Rega forhandler og hør sættet eller den integr. Mira, der også er uhyre velspillende.
Venligst
Bent Sejbæk
|
|
|
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jesper
Forskellene mellem Exon 2000 og de nye Exon 3 er følgende.
1: Andre elektrolytter i strømforsyningen
2: Andre Dioder i strømforsyningen.
3: Anden intern forkabling.
og stadig den samme musikalske gengivelse.
Til Ole
Tak for de rosende ord, glad for at du kunne lide, hvad du hørte.
Til Kim
De fleste forstærkere har kun en mulig udgangsspændning, hvilket de fleste mennesker lever med. Cursa`en har også en udgangsspændning, men kan trække helt op til 5 effektforstærkere, hvorfor der altså er mulighed for at ændre Gain. Hvis man skal trække 1 effektforstærker er der ingen grund til at ændre noget, så er der rigelig gain på, men på Cursa`en, i modsætning til de fleste andre forstærkere, er fuld styrke-fuld styrke. På de fleste forstærkere opnåes fuld styrke ved at skrue volumeknappen op på ca. kl 2, men på Rega forstærkere er fuld opdrejet volumeknap lig med fuld styrke. De må have hørt på de hundredevis af kunder der ikke kunne forstå, at deres højttalere og forstærker var kullet af "vi spillede kun 3/4 styrke" ???
Altså, det er ikke nødvendigt at "rode" med Cursa`en for at kunne bruge den, hvis du har fået det indtryk af KT Odense, ja, så kan det jo være derfor de ikke mere sælger Rega !
Nu er der altså ikke så langt ud til Audiocompagniet, hvor Søren vil kunne give dig en kvalificeret vejledning, hvis det er det du vil. Go` fornøjelse.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent: Tak for svaret, så den nye er altså en klar forbedring af den gamle ?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent, nej, det var nu bare det der står i den danske manual... der står tydeligt at man skal lade forhandleren rode med den.
jeg tror nu stadigt at i vil opnå en bedre stilling på markedet ved at lade kt få salget igen..... jeg kender en del, der dog ikke skriver herinde, som er ret utilfredse og ikke kan forstå hvorfor at kt ikke må sælge....
det er selvfølgelig en sag mellem jer og kt, men det er altså os andre der taber på det. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Jeg er en lille smule forsigtig med at skrive at den er bedre, det er jo dybest en smagssag. Jo, elektrisk er komponenterne bedre, ingen tvivl om det og det skulle jo gerne give sig udslag i bedre lyd, men som du sikkert har set et andet sted i dette forum, så er der en lang tråd der er igang med at udnævne Nad 3020 til verdens bedste forstærker. Nu ligepræcis Nad 3020 har Nad selv proklameret forbedret mindst 5 gange uden det har overbevist, ihvertfald deltagerne i omtalte tråd ! Rega forbedrer ofte deres produkter uden at markedsføre det. Den seneste version af Planar 3 har nu en Planar 9 lignende plint med skeletudfræsning og jo, hvis du spørger mig, så er Planar 3 i lighed med Exon 3 blevet bedre. Planar 3 er i tidens løb blevet forbedret 65 gange, så den hele tiden var reference i prisklassen, men Rega foretrækker at lave disse ting uden, hvergang at skulle ud med forsikringer om, at det har forbedret produktet helt vildt.
Jeg kan sige dig, hvad Exon 3 ændringerne har betydet. Flere detaljer i mellemtone og diskantområde og større dynamikområde. Kan du lide det, så er den forbedret.
Til Kim
Der medleveres ingen dansk manual !! Derimod en engelsk, hvor der ikke står at man skal lade forhandleren rode med den. Det der står er, at man, hvis man har 2, 3 eller flere forstærkere koblet på, bør lade sin forhandler ændre gain. Det får man så gjort og så er den ikke længere. Alternativt kan du lade den blive som den er, ligesom du er nødt til på markedets andre forstærkere !
Jeg kan garantere dig at vi ikke afbryder et samarbejde med en forhandler uden grund, men du har ret det er mellem KT og os.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent: Tak for opklaringen, så kunne det være jeg skulle give dem et lyt, desværre ser det jo ud til at der ikke længere er nogle forhandlere på sjælland ?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry, min hukommelse der svigter....
der er nu en nad c162 med variabel udgang. men den er nu også en del mere tarvelig end cursa. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh, kanon. Tak for det Witzel, vidste slet ikke Top Sound forhandlede Rega, det er jo ikke så langt væk, så lad os håbe de får lov til at forblive Rega forhandlere.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Bent
Tak for informationerne, kan du ganske kort måske sætte årstal på hvornår de forskellige forbedringer/navneændringer er kommet. Kigger feks. også på Planet CD afspiller. Hvorfra er den feks. bare Planet - Planet 2000 - og Planet 3 (nu er det her jo analog men det samme er vel gældende for feks. Mira - Mira 2000 - Mira 3 ?) KT Radio har feks. en Planet Men hvilke version det er ved jeg ikke - kan man se forskel på dem ?
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DK Soulman
Planet var den første CD Rega lavede (Grillen) Planet 2000 var den første med det nuværende udseènde og Planet 3, som kom efteråret 2003 er den sidste udgave. Stort set den samme kronologi gør sig gældende for Mira. Hvad angår KT Kbh. så mener jeg at den de har stående er en Planet 3, hvis det er så står der Planet 3 på den. Du behøver ikke at være nervøs for at få en gammel model, hvis du køber en Planet idag, så er det en Planet 3.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
--> Soulman
Jeg har også haft fornøjelsen af at høre Exon/Cursa og Mira hos Søren/Audiocompagniet og det er en fornøjelse hver gang 
Edit: Indlæg nr 200 - troede sgu aldrig jeg skulle blive Super bruger 
|
| Til top |
|
| |