| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lang tids søgen efter ny forstærker/anlæg har jeg besluttet at give Densen Beat 100 et afgørende lyt. Nu hvor den kan fåes for knap 7000. Vil så høre den på SA1750 og Dynaudio 72 SE da det er et af de 2 par jeg (sikkert) vælger. Har ikke råd til Densen CD afspiller med vil så (sikkert) købe en Rega Planet. Kan først lytte i næste uge. Men er der nogle som har nogen pro/kontra for denne sammen sætning? Jeg tænker først og fremmest på om jeg lige så godt kan vælge Rega Mira 3 da jeg nu vælger Rega cd afspiller. Forhandleren har ikke Rega så jeg kan ikke sammenligne Rega direkte med Densen og med de højtalere jeg vil vælge. Nogle foreslag?
Mvh.
Torben
PS andre forstærker som har været inde i billedet. Rotel1062 - Primare I21 Cayin252B
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare sørg for noget kabel der er lidt hårdt i bunden...
rega'en har en meget analog lyd der nemt kan gøre den blød og ulden i bassen.
og pas på låget.. det er meget skrøbeligt.
rega'en er netop pga. af sin lidt analoge lyd lidt af et unikum, den præsterer at give musikken karisma. eks. rock fra 60'erne og 70'erne gengives som det er meningen at de skal spilles. med sjæl.
ang forstærkere ville jeg nok vælge imellem cayin og densen... de spiller på hver sin måde... så du må nok lytte dig frem... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 681
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Siden Planeten kom på markedet er der solgt ca. 2000 apparater og jeg har til dags dato ikke hørt om en eneste, hvor låget er gået i stykker ! Rega har netop lavet Planeten toploaded for at undgå de mange fejl der opstår på skuffedrev. Man kan løfte Planeten op i låget uden at det går i stykker !!, hvad er det dog du laver når du hygger dig med en CD !?!?
At analog lyd skulle være speciel ulden og blød i bassen, er da tæt på at være noget sludder der, i forvrøvlethed, vel kun overgåes af din påstand om, at Planet skulle lyde som du beskriver. Er der en skjult dagsorden med dine tendentiøse indlæg eller er du bare sådan ??
Venlig, velment og forundret
Hilsen
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Soulman
Det er mit indtryk, de gange jeg har hørt og set det, at Densen er gode, gennemtænkte og vellydende apparater, der bestemt kan anbefales. God vind med dit køb.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
læs venligst mine indlæg som de skal... bogstaveligt....
der bliver spurgt om kabler...
jeg svarer et der er hårdt i bunden....
læg mærke til at jeg skriver kan. jeg skriver ikke er. og det gælder vel det meste udstyr uanset mærke? at en forkert kombination kan lede til en blød bund... eks. en 2x15watt rør med 15" cv....
det er mit lytteindtryk af rega'en.... det har jeg vel lov at have i fred?
jeg er da ikke i tvivl om at den kan lyde anderledes med noget andet udstyr, jeg har endda selv spurgt flere rega planet ejere her på siderne, bl.a. Live21 og King.
og som jeg ser det er låget skrøbeligt... det er lavet af noget ca3-4mm plast...
self. kræver det en del voldsomhed at slå det i stykker, men jeg så gerne at næste generation havde et af aluminum.
jeg har desværre ingen skjult dagsorden. men hvis jeg havde ville det nok være at få rega's repræsentanter i dk til at skrive i en mere konstruktiv tone over for personer der faktisk godt kan lide produkterne, men samtidigt har ønsker og ideer til forbedringer. intet produkt er jo perfekt.
jeg undskylder mange gange for at gøre alt dette off-topic, og diskussionen mellem mig og bent kommer til at kører på basis af pb, såfremt han er enig heri. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Jeg kan ikke se at Torben spørger om kabler, har du en anden udgave end jeg ?
Efter lang tids søgen efter ny forstærker/anlæg har jeg besluttet at give Densen Beat 100 et afgørende lyt. Nu hvor den kan fåes for knap 7000. Vil så høre den på SA1750 og Dynaudio 72 SE da det er et af de 2 par jeg (sikkert) vælger. Har ikke råd til Densen CD afspiller med vil så (sikkert) købe en Rega Planet. Kan først lytte i næste uge. Men er der nogle som har nogen pro/kontra for denne sammen sætning? Jeg tænker først og fremmest på om jeg lige så godt kan vælge Rega Mira 3 da jeg nu vælger Rega cd afspiller. Forhandleren har ikke Rega så jeg kan ikke sammenligne Rega direkte med Densen og med de højtalere jeg vil vælge. Nogle foreslag?
Mvh.
Torben
PS andre forstærker som har været inde i billedet. Rotel1062 - Primare I21 Cayin252B
Når du skriver at låget er skrøbeligt, så efterlader du, tilsigtet eller ej, et indtryk af at her er tale om et låg der nemt går i stykker, det er hermed tilbagevist også af dig nu. Du skriver at Rega`n "har en meget analog lyd" og at det nemt kan gøre den blød og ulden i bassen, kan du ikke fortælle mig, hvad det er ved analog lyd der nemt kan gør ting bløde og uldne i bassen, for det forstår jeg simpelthen ikke. Dit eksempel med en 15" og en rørforstærker er vel næppe dækkende, her er der nærmere tale om at man kombinerer noget strømkrævende med noget der ikke kan levere strøm !
Hvis din mission er af konstruktiv art og meningen er, at foreslå forbedringer til et produkt du holder af, så må du undskylde at den fløj forbi mig, men du kunne måske arbejde lidt med din signalgivning, den, tro mig, kan være forvirrende.
Tilsidst vil jeg blot endnu engang slå fast at Rega låget er lavet mere solidt og mere driftsikkert end 90% af de skuffer der normalt pryder CD`er og at der ingen som helst grund er til at lave dette låg i aluminium. Det ville ikke forøge holdbarheden, der er jo mig bekendt ingen der er gået i stykker, det ville ej heller forbedre lyden, men det ville med sikkerhed forøge prisen og dermed være i strid med hele grundfilosofien hos Rega "to make high quality products at sensible prices"
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen tvivl om at vi har talt forbi hinanden.
jeg gik ind i det med kabler på spørgsmålet om pro/kontra for sammensætningen.den analoge lyd og ulden bas er ikke en direkte sammenhæng, det er et spørgsmål om at man efter min overbevisning skal passe på kkabel sammensætningen.lidt som en h/k afspiller der tendensere til en blød bund med mørke kabler. min signalgivning er utvivlsomt mangelfuld. men det er mig ikke muligt, af tidsmæssige årsager at skrive en så komplet og mangelsfri besvarelse at der på ingen måde kan fejlfortolkes. det ville også blive et uhyggeligt langt og kedeligt indlæg at læse, foruden at formuleringen ville være fuldstændigt uden hverdagssprog.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu vil jeg hoppe ind.. nej rega´s toploading system er egentligt stabilt nok.. ingen problemer der.. men tilgengæld larmer det, jeg har haft ikke mindre end tre forskellige rega planet hjemme og alle som en (incl to ekstra hørt i butik) har en irriterende lyd under afspilning... ulden og blød i bassen.. hmm rega booster bassen gevaldigt.. måske det der menes ?
personligt synes jeg rega giver den bedste value for the money. det er svært at finde en god cd spiller i den prisklasse.. men lydsiden af rega tiltaler mig meget.. selvom den måske er nok så kunstig. men kan ik leve med larmen fra dem, deres pladespillere er dog en helt anden historie 
jeg ville faktisk hoppe på et komplet rega setup til SA 1750 (ikke dynaudio) da rega og SA i mine øjne passer imponerende godt sammen.. rega formår at give 1750 lidt mere fylde end densen kan
Bent sejbæk: en ting er at ville til bunds i hvad der menes, men mon ik det kan gøres lidt mere takfuldt, tror du var den eneste der har opfattet kims indlæg som kritik af Rega.. og en underlig måde at tiltale folk på.. når man skal se person angreb fra branchen synes jeg sgu det er ved at gå for langt
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live: Skal man nu være fredet bare fordi man har skrvet over 3000 indlæg.
I dette forum bør det være kvalitet og ikke kvantitet der gælder. Personligt fandt jeg også kims indlæg malplaceret og lidt uvidende...sorry kim
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malthe: nej men man skal vel heller ik være jagtet ?
Malthe: rega og især planet booster bassen.. kald det hvad du vil.. men fakta er at feks teralabs (eller andre "bløde" kabler, som kim kalder dem) og rega simpelthen ik passer sammen !! derfor synes jeg det er relevant nok at nævne kabler ! og lyden kan meget let gå hen og blive som kim beskriver den, med forkerte kabler eller speakers.. dynaudio og rega ville jeg feks holde mig fra, medmindre men havde en meget analytisk og "tyndt lydende" amp..
personligt har jeg selv haft en del irriterende problemer med regas toploading.. dog ik med holbarhed.. men de virker sku ik stabile.. og de larmer som jeg tidligere har sagt.. har dog hørt en enkelt der ik gjorde det.. go figure..
Rega har nogle gode sider.. og nogle anderledes (vil ik sige dårlige, for det synes jeg ikke) men neutrale er de ikke ! de tilfører en del til musikken.. dog lyder stemmer rigtigt på deres afspillere.
Selvom Kims beskrivelse af hvorfor de lyder analog måske var lidt vag, synes jeg egentlig den ramte meget godt.. vel at mærke i en forkert sammensætning..
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live
Tak for dit indlæg. Jeg har ikke noget mod at Rega kritiseres, hvis der er lidt bund i kritikken. Glæder mig at du nyder din pladespiller.
Til Kim
Jeg lever bla. af at sælge Rega og føler mig forpligtet til at reagere, når der, som i dette tilfælde helt udokumenteret, hævdes at låget er skrøbeligt. Det er lige det modsatte ! nemlig langt mere stabilt end konventionelle skuffedrev, hvad du derimod mener om lyden er noget helt andet. Jeg undgår helst diskusioner gående på, hvad der lyder bedst, der er ingen endegyldig sandhed, kun ens egen.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke produkterne og specielt ikke rega, så egentlig bude jeg ikke blande mig.
Måske er kabeldiskusisonen på sin vis relevant nok at inddrage i forhold til visse produkter, men igen... SÅ meget ændrer kabler altså ikke. vi taler om den sidste fintuning af lyden, som selvfølgelig også kan være vigtig nok.
Det jeg opponerede mest imod, var kims antagelse om at analog lyd giver slap bas og ulden lyd. Den holder simpelt hen ikke i retten! på baggrund af det, syntes jeg egentlig det var ok at Medlyd "gik ham lidt på klingen". Men vi skal naturligvis forsøge at overholde kodekset omkring respekt for hinanden og god opførsel - helt enig her, Live!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Malthe
jeg er på ingen måde fredet, det er der ingen der er.
at jeg har formuleret mig lidt kluntet således at det kunne forståes at al analog lyd er ulden i bassen er en fejl fra min side som jeg, igen, gerne vil dementere.
jeg skal her indføje at den eneste grund til at der ikke står en rega planet hos mig er at jeg fik et bedre tilbud.
derimod har jeg ikke oplevet de problemer Live21 beskriver. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live ? Malthe ?
Jeg er lidt i tvivl, hvem er hvem ?
I de fleste test`s af Rega Planet beskrives bassen som slank !!! Men det understøtter så det jeg tidligere var inde på med hensyn til smag.
Jeg synes også at kabler kan være relevante, men der blev bare ikke spurgt til kabler, overhovedet !
Med hensyn til "heller ik være jagtet" eller "når man ska`se personangreb fra Branchen..." Jeg mener ikke at jeg jager Kim eller udsætter ham for personlige angreb, jeg prøver at finde ud af bagrunden for hans udmeldinger "har han haft problemer med låget ? " Er der reèlle problemer med at betjene en Cursa ?" " Har han haft problemer med at trække sine højttalere med Exon, siden han proklamerer, at de er for svage ? (nogle af disse er fra en anden tråd). Hvis man som branchemand skal være tvunget til at sidde ovennævnte overhørig, så er det da helt ude i hampen. Der må da som minimum kunne forlanges en smule substans i de af hans påstande der i værste fald kan påvirke min levevej. Det er vel ikke er for meget forlangt, at jeg beder Kim om at uddybe eller er det meningen at man, af salgsmæssige hensyn, skal æde, hvad som helst ? Jeg troede at guldtandede sælgere var Yt. Husk på at dette forum jo også tjener som en slags forbrugeroplysning og det er vel ikke i nogens interesse, at det udvikler sig til forbrugervildledning, hvor alle muliges umulige påstande står uimodsagt.
Fred med det, jeg håber at kunne møde Kim en dag, måske hos Audiocompagniet i Odense, så tager jeg en Thy Porse Guld med til ham, den er der bund i !!
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Fred med det, jeg håber at kunne møde Kim en dag, måske hos Audiocompagniet i Odense, så tager jeg en Thy Porse Guld med til ham, den er der bund i !!
|
|
|
ja du må finde ud af noget med Søren, han vil jo så gerne stable et R9 arrangement op.. det vil jeg gerne med til, og kan uden tvivl hive Kim med..
nå tilbage til emnet
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd: At analog lyd skulle være speciel ulden og blød i bassen, er da tæt på at være noget sludder der, i forvrøvlethed, vel kun overgåes af din påstand om, at Planet skulle lyde som du beskriver. Er der en skjult dagsorden med dine tendentiøse indlæg eller er du bare sådan ??.-.
det der synes jeg ik er specielt god tone.. samt det virker somom du troede det var et angreb på rega.. hvilket jeg ik ku se..
Angående test hvor der står rega har en slank bund, de må være døve.. har hørt en del på rega planet.. os i ab tests.. det passer simpelthen ikke.. og det er vel heller ik din egen vudering ? jeg synes rega giver en god fylde, især i stemmer, bunden bliver boostet, men det falder så os i min smag.. har ik selv deres cd spiller men har haft..
Synes Rega har mange fede produkter, til kanon priser.. især pladespillere, men bestemt os deres cd spillere.. af nysgerrighed vil jeg dog gerne høre om du os har haft problemer med at de larmer lidt i deres toploading ?
deres amps har eg ik udtalt mig om, da jeg har meget begrænset erfaring med dem..
og hehe.. hmm vi har sku da kapret denne tråd.. men vil du ik sende en PB med info og evt lidt links vedrørerne Rega P5 vs P25 hvis du har det ?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg føler det nu heller ikke som et angreb fra Bent.... tværtimod, som en ganske fornuftig meningsudveksling der er kommet lidt skidt fra start.
ang et arrangement hos audiocompagniet vil jeg da gerne møde op....
jeg har selv et par ideer til hvordan man kan markedsføre rega bedre og lidt produktudviklingsforslag. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|