Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker mere varm i en side end anden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej,

Lagde lige mæke til at min forstærker er mere varm i den ene side end den anden... er det noget man skal være opmærksom på...  der er ikke noget andet at spore.... ??????

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Øøhhh.... det kunne skyldes, at køleribberne og evt trafoen sidder i den side... Og nej... det gør intet, med mindre naturligvis, at det er noget der er kommet pludseligt.

Hvad er dét for en???

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 07 December 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Tjaaa... effekt trinnet fylder jo heller ikke hele kabinettet, så det kan sagtens passe den bliver mere varm i den ene side!
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

det er tilsyneladende heller ikke noget der har lydmæssig betydning ... har det mon altid været sådan... ???

det er min Classe Ca-200, som jeg i øvrigt ellers er meget glad for...

- det skal siges at det er det ene sæt køle riller der er varmere end de andre... ?

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej Knoxville,

Hvis forstærkeren ellers er symmetrisk opbygget, også luft mæssigt,  bør de to kanaler have samme temperatur på kølepladerne.  Jeg vil tro din forstærker trænget til en justering af tomgangsstrømmen. Du bør få den kontrolleret snarest.  

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte godt på at det kunne være det.... hvem kan justere dette....  ethvert elektronik værksted... ????

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Der jeg engang bygget en Zapsolute effektforstærker var der et målepunkt på printet hvor man kunne måle med et multimeter. Det skulle iflg LC audio måle en hvis spænding... hvis det ikke havde den rigtige spænding, så kunne det klasse A trin blive meget varmt i den kanal som ikke var justeret rigtigt.

Kender ikke til Classe, men det er nok også en justering der skal til.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Wilhelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Du skal være opmærksom på i hvor højgrad der er tempreturforskel - det behøver ikke nødvendigvis betyde noget.

Jeg har haft en effekforstærker i årevis (10 år), som altid har kørt upåklageligt og lydt helt ens - hvor der var en lille temperaturforskel!

Jeg har talt med et værksted om det (High End Musikservice i Vanløse) og her fik jeg fortalt at det ikke betød noget!

Så hvis du er meget bekymret så kan du kontalte dem - http://www.highendmusik.dk/

Hilsen Wilhelm

Indlæg rettet af moderator - Hifi4all´s linksektion rummer ligeledes info om Highend Musikservice, så et link til vores konkurrent er unødvendigt! Istedet har jeg sat linket ind til butikken - det kunne du have gjort fra starten af!

Til top Vis Wilhelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelm

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være at forskellen er minimal, men det ville jo være mest korrekt at transistorene havde samme arbejdspunkt, og hvis producenten i forvejen har nøje udmålt og parret transistorere, så de har samme data, så ville det jo være lidt synd at køre den ene kanal med en større strøm... Transistorene er jo ikke liniere!
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Nå, har lige skrevet til Classe, de siger at det er helt normatl med denne model at den lige skal justeres efter en årrække, og har sendt et komplet sæt diagrammer og vejledning til en teknikker... så er det nemt klaret...

det er ikke første gang jeg har måttet bruge deres hjælp, men stor stor ros til deres service....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Nå, har lige skrevet til Classe, de siger at det er helt normatl med denne model at den lige skal justeres efter en årrække, og har sendt et komplet sæt diagrammer og vejledning til en teknikker... så er det nemt klaret...

det er ikke første gang jeg har måttet bruge deres hjælp, men stor stor ros til deres service....

Bestemt en god service, men hvis min egen knapt 50 kg tunge ML331 også havde den skavank havde jeg godt nok solgt den.Sådan noget pis gad jeg bare ikke, især når man ikke har en bil.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 December 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Aldrig sjovt at måtte undvære noget af sit udstyr til rep

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Bestemt en god service, men hvis min egen knapt 50 kg tunge ML331 også havde den skavank havde jeg godt nok solgt den.Sådan noget pis gad jeg bare ikke, især når man ikke har en bil....

Tror nu ikke kun det er classe...  ML skal vist også ind indimellem have justeret Bias, det er hvad der sker, og hvis man nu er glad for sin Amp, så er en gang hvert 7 år vel ikke så slemt....

Tager i øvrigt kun 3 timer at få ordnet.... så jeg skal ikke undvære den længe..

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 December 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Bestemt en god service, men hvis min egen knapt 50 kg tunge ML331 også havde den skavank havde jeg godt nok solgt den.Sådan noget pis gad jeg bare ikke, især når man ikke har en bil....

Tror nu ikke kun det er classe...  ML skal vist også ind indimellem have justeret Bias, det er hvad der sker, og hvis man nu er glad for sin Amp, så er en gang hvert 7 år vel ikke så slemt....

Tager i øvrigt kun 3 timer at få ordnet.... så jeg skal ikke undvære den længe..

Hmm, nej, sikkert ikke kun Classe, som jeg iøvrigt slet ikke har noget imod, de spiller faktisk rigtigt godt.

Det er da også muligt ML skal justeres, jeg har bare ikke fået justrert noget som helst på min 10 år gamle ML331 og den er lige varm over det hele .

Men det jeg mener er bare, at for mig ville det være irritations moment da jeg overhovedet ikke syntes det er spor sjovt at slæbe rundt på min ML.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes