Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Low budget pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Onique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Status: Offline
Sendt: 18 December 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Sad for et par dage hjemme siden hos en ven, hvor han ud af det blå forslog at jeg da ”burde have en pladespiller” – tanken havde aldrig rigtigt slået mig før, men det gik pludseligt op for mig at jeg helt sikkert mangler en. Kører med HTPC, Ipod og alt det gejl, og kunne godt tænke mig at tilføre lidt gammeldags analog magi. Jeg har dog lyst til at det skal foregå så nemt og smertefrit som muligt, og jeg vil helst bruge så lidt penge som overhovedet muligt på det (er træt af at bruge utallige summer på DVD’er og andet udstyr).

Jeg bor i København, og vil derfor hører om der er nogen der kan anbefale nogen gode butikker hvor jeg kan købe mig en brugt pladespiller (vil helst ikke give over en plov for pladespilleren, og gerne mindre), og butikker hvor man kan købe ultra billige plader. Som nævnt syntes jeg at jeg har brugt nok tid, energi og penge på resten af mit system, så jeg helst bare kunne tage ind til byen, købe afspilleren og et par tilfældige plader.

Hvor ligetil er det at købe en afspiller? Jeg har en Denon AVR-1602, som den helst bare skal kunne sættes til. Er der nogle online shops hvor man kan købe en billige pladespiller (dvs. en plov eller under)?

På forhånd tak

Mvh

Valdemar

Til top Vis Onique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Onique

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Tror ikke den denon har indbygget riaa.. og det er umuligt at finde en plov til under en plov desværre..

hvis man ofrer bare 3 k kan man få ufatteligt meget ud af en pladespiller, men tror ik du vil blive glad for resultatet hvis det skal gøres til de penge desværre

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 December 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Onique skrev:
så lidt penge som overhovedet
muligt

Denon DP29F
Kr. 999 hos hifi klubbben
indbygget riaa (så den kan bruges med alle forstærkere)
Pickup medfølger.

Det er billigt men du får ikke snert af lp-magi.

Det får du hvis du køber en Rega P3 (rega.dk),
eller Moth (www.highend-sound.com),
NAD C555 i hifiklubben,
Pro-ject Debut eller Expression evt. med K1 PU.
Spørg evt. i Lydbutikken.dk.

Ellers DBA.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 December 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler på at du finder en ny pladespiller til under 500kr, men hvis du kigger lidt på www.dba.dk så vil du finde en masse pladespillere til dit budget. Men de hører ikke til blandt de bedste.
En af mine ikke-hifi venner, har lige købt en plov, han slap af med 400kr (+riaa til 350kr) den virker, men er ikke for godt, dog er den ganske fin til ham, for han virker da godt tilfreds..

mig bekendt har din Denon ikke RIAA indbygget, men så kan du købe en ekstern, eller en plov med riaa. En ny riaa koster fra 595kr og op..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Som Live21 skriver så finder du ikke mange fornuftige pladespillere, heller ikke brugt, for 500 kr., og da slet ikke derunder, desværre. Og, også som nævnt, da Denon'en sikkert ingen RIAA har, så har du også brug for sådan en.

Men prøv at trave billed.dba.dk (Pladespillere) igennem, der er en del B&O til omkring de 500 kr. +/- et par hundre kroner, de spiller vist ok. Men lige et par gode råd hvis du køber brugt:

• Husk at der skal også en pickup til for at det spiller. Vær sikker på at den der er monteret stadig virker, dvs. ikke er skæv, og ikke har stået flere år uden at være brugt (gummiophænget tørrer ud).
  • Køb ikke nogle af de her plastik-tingester, der ved første øjekast ser smarte ud i nogens øjne, men egentlig blot er skrammel.
  • Gode mærker på brugtmarkedet er Thorens, Rega, Pro-Ject og vel egentlig de fleste der er af træ! Nyere pladespiller kan være af andre materialer, men de ældre modeller, i din priskategori, vil typisk være af træ.
  • En fornuftig RIAA kan være en Pro-Ject Phono Box (600), NAD PP1 (600) eller NAD PP2 (600). Tallene i parantes er nypris, brugtprisen skal være det halve eller lidt derunder.

Den billigste fornuftige nye pladespiller du kan købe er nok en Pro-Ject Debut III, den koster 1.900 kr. inkl. pickup.

Man får ikke "gammeldags analog magi" for en slik, desværre...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Fredfat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Sendt: 19 December 2004 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Man kan godt finde en Thorens TD316/318 til omkring 700-800kr på brugtmarkedet. De er bygget til at holde. Vejer omkring 11 kg.

Slår alle nyere billige pladespillere som Pro-ject, Nad og lignende med flere længder.

Til top Vis Fredfat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fredfat

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2004 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt uden tøven anbefale en Rega Planar 3, med tilhørende Rega arm og glastallerken. Den har jeg under min kollegietid for snart mange år siden haft ekstremt meget glæde, og så er den tilmed ret nem at tweake.

Tilmed findes den uden tvivl som en velholdt brugt, efter min mening langt bedre end de andre foreslåede eksempler. Det eneste du nok skal investere i når du køber den som "indkørt", er at skifte elastikken mellem tallerken og motor.

Du må bare ikke spare på pick-up´en, utroligt så megen forskel en god MC nål gør :)

Just my 5 cent

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Sakset fra anden debat omkring Rega Planar 3..

Kibri..
Citér:
JA. En Tekni-Fi K1 kører en Rega Bias PU over i svinget, bakker henover den, kører den over igen og danser på dens grav. Sjovt nok i en RB300 arm på en P3´er... Jeg ved ikke hvordan de andre Rega´er lyder.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2590&PN =1

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvis det bare er et spørgsmål om at få så mange "kasser" som muligt i racket er der mange andre veje der er nemmere og billigere.

LP er ikke gratis. Du får ikke plov på hylden for under 1000,- og så skal du købe plader for mindst det samme før du er igang!

... og for 1000,- kroner pladespiller byder grangivligt på uhyre beskedent niveau af magi!

Hvis du ikke har 5000,- du vil ofre på sagen er du bedre tjent med at købe musik for pengene.

Bare min mening!

ypke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej!

Måske skulle du kigge på nogle brugte Dual modeller, eller nogle Sony og Pioneer modeller af noget ældre årgang, måske fra sidst i 1970'erne eller deromkring!!

good luck!!

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 December 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Blackhawk ret i at en brugt Rega P3 ville være et godt udgangspunkt, da disse kan fåes mellem 1000,- og 2000,- kr brugt. En ting jeg ikke kan forstå er at så mange anbefaler K1 PickUp'en, den er selvfølgelig billig, men jeg syntes den er lidt kedelig at lytte til, her bør man minimum ofre 1000,- kr, og så få en ordentlig PU. Min erfaring er at man bør ofre mindst det samme på pladespilleren, som man har ofret på CD-afspilleren.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes