| Forfatter |
|
Vega!! Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan lave et kabel med phonostik i den ene ende, og jack (går jeg ud fra) i den anden. Så kan du slutte guitaren direkte til forstærkeren. Vær dog opmærksom på, at udgangssignalet fra en almindelig elguitar/bas er meget lavt, så du skal skrue meget højt op for forstærkeren.
Alternativt kan du købe en guitar med aktive pick up'er. Så er der indbygget en lille forforstærker i guitaren, og så kan du skrue op for udgangssignalet.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for svaret. har den her guitar det man skal bruge til det? der står: Guitaren er udstyret med 3 pick-ups (single coil), samt 5 trins position omskifter. Denne opstilling er en klassiker, som de største
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro at det er almindelige passive pick up'er. Hvis det er aktive, skal der bruges et batteri til, typisk et 9V. Og så plejer de at skrive det.
Jeg har selv haft sat min bas (med passive pick up'er) til anlægget med et kabel. Det fungerer, men kun lige så man kan høre hvilke toner der spilles. Jeg kan kun anbefale at få fat i en "rigtig" guitarforstærker. Så kan man også bedre spille med på et nummer.
Hvad med at prøve denne her: http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=20643
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. Som skrevet har jeg selv prøvet det på min Holfi. Jeg var også lidt nervøs omkring det, så jeg prøvede først på mine pc-højttalere (hellere dem end Holfi'en ). En af mine venner har også gjort det, uden problemer.
Men som sagt, der var ikke rigtig gods i lyden, pga det lave signal fra el-bassen. Passive pick up'er giver ca 50-100mV, tror jeg nok, og alm line-signaler er på ca 1-2V. Derfor bruger jeg nu en Roland DB700 
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok ikke lave dette lille trick, hvis du altså holder af de anlæg.
Der er en rigitg god grund til, at det er store solide enheder der sidder i alle guitarforstærkere. Jeg tror sq ikke et par "almindelige" højttalere har godt af at få de tæsk en guitar kan levere.....de er simpelthen ikke bygget til det......
Hvis du forbinder guitaren direkte til din Denon, går du også glip af alt hvad der hedder effekter......distortion, chorus, flanger, reverb etc., som gør det sjovt.
Jeg vil mene det eneste rigtige er en "rigtig" forstærker.... __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nu godt at mine højtalere kan holde til det.... argh nu bliver jeg totalt forvirret
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signalet fra passive guitar-single-coil-pickupper, som på tidligere nævnte guitar har et niveau omtrent på størrelse med signalet fra en mm-pickup (til grammofon). Altså alt for lidt til en almindelig linie-indgang på en hifi/surround-amp. Skulle det endelig lykkes at få så meget knald på, at der er bare det mindste ved det, er man næsten garanteret at en eller sandsynligvis flere af enhederne i højttalerne står for udskiftning, og hvis "heldet" virkelig er ude, er der også et par brændte udgange på amp'en. Præstens forslag er glimrende. Guitar og forstærker passer til hinanden med hensyn på impedans, følsomhed og robusthed. Er der derefter stadig lyst til afbrændte hifi-enheder, lader det til Behringer'en har et line-out udtag der kan videreføre signalet til hifi'en. Prisen er da næsten det bedste af det hele - i særdeleshed set i forhold til tilbuddet fra Coop !! __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Vega!
Med mindre du har et sæt PA-højttalere samt lignende forstærkning, er det en
MEGET dårlig idé at tilslutte din guitar til dit anlæg!! Har en kammerat som
formåede at sprænge sine diskanter netop da han praktiserede samme idé som
du har fået...
En guitarforstærker kan købes for så relativ få penge, at jeg aldrig kunne finde
på at tilslutte guitar, bas etc. til mit kære anlæg 
|
| Til top |
|
| |
LarsS Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ NEJ, lad være!
Som andre har nævnt, så er risikoen stor og du får heller ikke nogen speciel god guitarlyd ud af dette setup.
Overvej evt. hellere en guitar øve-forstærker (Fender Champ, Vox Valvetone osv.). Det virker som om, at det er det du efterspørger.
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger et sæt eltax millenium 500 som fronter ( 500W ) de kan spille meget bas men diskanten forvrænger hurtigt lol.
jeg troede bare at man kunne gøre det men det kan man altså ikke hvis man har sit anlæg kært. øvøv
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk på dine naboer inden du kommer for godt igang
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vega!! skrev:
ja ok så man det kan altså godt lade sig gøre men det er bare meget risikabelt. jamen så er det jo behringeren jeg skal have mig - tak for det!   |
|
|
Ja, jeg ville nok købe mig en øveforstærker, sådanne kan købes for få penge og kan også køre på batterier .Lyden fra dem er selfølgelig ikke god, men meget bedre end du vil få via dit anlæg da dette slet ikke er lavet til det. Men hvis du havde en dat optager med jack stik på fronten ville du kunne tilslutte den dirktete dertil, det gjorde jeg selv en del før i tiden når jeg sad og skrev musik, så kunne jeg indspille direkte den vej og samtidig sidde med høretelfoner på, så jeg ikke generede mine naboer.
Når du nu har øvet dig i et par år og blevet en habil gutitarist, så lov mig lige også at købe en ordentlig guitar ikk. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
 øh hvad for noget med et jack stik? hvis ejg får et jack stik kan ejg så koble det til mit anlæg? jeg er forvirret nu
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vega!! skrev:
øh hvad for noget med et jack stik? hvis ejg får et jack stik kan ejg så koble det til mit anlæg? jeg er forvirret nu |
|
|
De fleste båndoptagere har jo Jackstik til microfon indgang. Det er det ikkeslipsefyr mener. Han foreslår at tilslutte guitaren til en mikrofonindgang på en båndoptager og dermed anvende den som forforstærker til et par ørebøffer. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nååååååh, men det jeg gerne ville have, er at den bliver sluttet il min forstærker så lyden kommer ud i fronterne/subben
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu du insisterer på en solid afbrænding af højttalere mv. Brug flg. sammenkobling:
Guitar > mikrofonindgang på båndoptager, båndoptager-output > amp-input, amp > højttalere. Båndoptageren sættes i record-mode el. lign., så signalet fra guitaren er input.
Det bliver måske et problem at finde en båndoptager med mikrofon-indgang. De var stort set gået helt af mode i midt '90-erne. Men det kan naturligvis have ændret sig. En eller anden stort set fuldkommen tilfældig mikrofon-preamp kan vel også bruges her..
Det mest sikre udbytte af hele halløjet er en gevaldig risiko for afbrænding, og regningen, den er helt din egen. 
Der er langt mere fornuft - næ, slet det - Der er fornuft i at vælge en løsning med en dedikeret guitarforstærker i stedet - Behringer, Fender, Marshall, Park etc., så længe vi snakker om små begynder/øve-forstærkere.
Hvorfor er det så vigtigt at sende guitarlyden ind over front/sub ? __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm fordi det måske kunne lyde bedre end en lille 8" øve forstærker. men ok jeg vil ikke brænde noget af, så ejg køber bare den pakke hos aage
|
| Til top |
|
| |