Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvad skal jeg passe på ved køb af brugt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Ja desværre kunne hele teksten ikke være med.

Hvad skal jeg passe på ved køb af brugt pladespiller.

Hej jeg er lidt ny i det med pladespiller, men kan i ikke fortælle mig 3-4 punkter hvad jeg skal kigge efter/passe på hvis jeg vil se efter en brugt pladespiller ?

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge efter:

- Pladetallerkenens leje. Er der smurt? Føles det rigtigt når du drejer på det? Skil det ad. Ser det pænt ud?

- Armens lejer: Er der slør i lejerne eller er kuglelejerne ødelagt? Det kan være rigtig svært at opdage, men en pegepind kan være følgende:

Sæt nåletrukket så armen svæver. Giv den et meget lille puf ind over tallerkenen (pas godt på nålen her - husk noget beskyttelse ) . Bevægelsen skal være helt jævn. Hvis det ser ud som om den hakker sig vej mod midten, er den lige til at kassere.

- Kører den korrekt hastighed? Tag et stroboskob med. Hvis den kører for langsomt kan det være gummiremmen der er blevet syg. Den kan skiftes for få penge. Kører den for hurtigt er det nok noget mere graverende der er galt.

- Kan den spille?

Generelt: Spørg her eller andre steder (Vinylengine.com er ganske god) om ting du skal være opmærksom på ved specifikke modeller.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Tak Vilmann
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 December 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

..Ja og så er der lige det springende punkt: Pick-up'en.

Uanset hvad der loves omkring nål og pick-up, så skal du ikke regne med at overtage en NY nål. Regn derfor som minimum med at du får en udgift til en ny Nål. I 80% af tilfældende er dette heldigvis ikke rigtigt, men i de 20% af tilfældende er det P***ehamrende ærgerligt, hvis man ikke har inkluderet det i sine overvejelser. Og ofte er det sådan at den pladespiller man har udset sig ikke har den pick-up, som man gerne vil have og så repræsenterer den monterede pick-up ingen værdi.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Dav

sæt to tommelfingre i 180 grader, yderst på talerkenen. Kan den vippe i leget (kun nogen ganske få bruger glide lejer hvor den skal kunne) prøv det i flere positioner.

tag fat i pick-up huset, og skube frem og tilbage (den må den ikke kunne) vip om armrørets center. her må den heller ikke kunne vippe. prøv det for flere positioner for armen. (der er nogen enkelt der ikke kan/ skal kunne klare denne test)

det var arm og talerken.

hvis du kan komme til motorens driv hjul. så test det på samme både. kan det flyttes op og ned. fra side til side?

det var pt min tilføjelser  

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

chrown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004
Sendt: 29 December 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Og så skal du selvfølgelig bede om at få lov til at høre den i aktion hvis det er muligt!
Til top Vis chrown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrown

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes