Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Audio note vs. Manley. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krogen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 December 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Har gået og tumlet med ideen om at udskifte min exposure super 18 med en manley mahi eller måske en audio note kit one. På længere sigt overvejer jeg at bygge et sæt Audio note an/e og det skal derfor kunne spille sammen. Min fornemmelse er at manleyerne har mere drive og en bedre bund og audio note har en mere glat og detaljeret mellemtone, men knap så megen bund.?? Det skal spille sammen med nottingham spacedeck/dynavector 10x5 - croft charisma - effekt ?? - Audio note an/e - heybrook quartet - eller ?? Jeg søger en lyd med drive, dynamik og indlevelse mere end en analytisk, veldefineret lyd. Exposuren har meget af dette, men jeg syntes den mangler noget i bunden og toppen.

Håber i kan hjælpe derude - det er jo lidt af vildmark at begive sig ud i. Hilsen Krogen.

Til top Vis krogen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krogen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk lige været inde og høre så´en Super 18 mod en Manley, Manley´en kommer ik i nærheden af den musikalsk, dynamisk og gernalt spillemåde!

Har selv haft en Audio note kit one, og skaffet mig ret hurtigt af med den igen. Den kan simepelthen ik spille på bare lidt tunge speakers. Musikmæssigt på de rette højtalere er Audio Noten mere letflydende en Manley!

hvor gammel er din super 18? Kunne tænkes jeg måske kunne bruge den i det tilfælde du skaffer dig af med den!

Måske du heller skulle overveje en Exposure 3010? Evt med en extra amp... Det har så meget styr på top og bund, samt ikke mindst mellemtonen også der så meget smæk på dynamikken og musikken man helt glemmer det ik er så dyrt :)

Endnu billigere og et bedre valg (efter min mening) er 2010 med et extra trin

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 December 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Du vil få masser af drive og indlevelse med et af de tidligere Exposure pre/power sæt forudsat du bruger de tilhørende Exposure kabler. Glem Fletcher/DNM, det er et sidestep -  Alternativt et Naim forst sæt. Heybrook Quartet er en fin makker evt et sæt Royd, og du har jo allerede en excellent signalkilde.

Til top Vis PFO55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFO55

PFO55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 December 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Nå ja, så var der det med bunden, den får du ikke meget af i et sæt Quartet. Jeg syntes diverse E" højtalere er svære at styre i bunden, så det er spørgsmålet om du vil blive tilfreds med mere bund + det gumpede ? Det afhænger jo også lidt af rummet og stands. Lige netop løsningen på gumpetung bas er tit et sæt DNM eller andre solid core kabler til højt. men eks. Naim kan ikke bruge DNM pga belastningen..
Til top Vis PFO55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PFO55

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes