Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD+B&W vs. Harman/kardon+Jamo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hej!

Er der nogen, der kan hjælpe en stadig mere forvirret lyttehandlende  (der tilmed er tvunget til MEGET snart at bestemme sig – hjælp!):

Jeg vakler mellem to ret forskellige systemer, der skal spille en relativt stor stue (og nærmeste omgivelser) op. Det skal helst kunne lidt af hver – både spille højt (når jeg er alene; og sidder rigtigt for det) og mere stille når resten af familien er her (hvor det også skal lyde godt fra skæve vinkler). Og musikken svinger tilsvarende fra New Order, Teardrop Explodes, Nick Cave og Flaming Lips til børnemusik!

Den ene mulighed er

Forstærker: NAD 320 BEE  (kr. 2.999)

CD-spiller: NAD C521 BEE (kr. 1.999)

Højttalere: B&W DM 603 S3 (sæt: 6.998)

(I alt: 11.996 kr. - gæt selv hvor!)

Nogen anmeldere har været hårde ved 320BEE (mens andre roste den), så jeg vil også give NAD’s C352 en chance.

Mulighed to:

Forstærker: harman/kardon HK675 : kr. 3.699

CD-spiller: harman/kardon HD755: kr. 1.999

Højttalere: Jamo D590 (sæt: 6.000)

(I alt: 11.698 kr.)

De to muligheder har stort set ikke andet end prisen til fælles! Umiddelbart synes jeg, der kommer en mere fyldig, levende og behagelig lyd ud af mulighed-2. Men når de ikke forhandles samme sted, er det svært at sammenligne ordentligt (ud over at flække frem og tilbage med sine yndlings-CD'er under armen). Er der nogen, der har erfaringer med nogle af delene her?

Jeg kender ingen, der har harman/kardon – og Jamo kender jeg kun fra den dårlige side, for deres billigste modeller, men de større modeller bør vel være en anden sag (selvom ingen synes at nævne dem i disse diskussioner)? D570/D590-modellerne har jeg ikke en gang set anmeldt nogen steder.

Mvh – og i spændt forventning om at blive klogere!

Ole

Til top Vis olew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olew

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Der er masser af stof om Jamo D590 herinde. Jeg har selv kommenteret på flere af trådene
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes