(Quote: Sun Audio)
Vi har haft 2 stk S 500 med brum/støj, hvor problemet har været dårlige stelforbindelser, hvilket er meget tydeligt med følsomme højttalere.
Det er rigtigt at især på de ældre modeller var op til flere stelpunkter, og de kan gøres noget mere lydløse ved ændring.
Ikke noget alvorligt indgreb, men dog meget generende alt eftre din højttaler.
ellers en god forstærker..
Enig.
(Quote: Casperm)
Jeg fik skiftet rør (for- og effektrør) samtidigt med strømforsyningen, men der kan jo måske godt være fejl på dem.
Du har stadig ikke svaret på hvor meget du fik skiftet i strømforsyningen, var det både trafo, ensretter og lytter eller hva?
Det er 100% sikkert ikke udgangsrørene, det ville være brum hvis der var noget der, og ikke susen.
Ville støjen så være i begger højttaler (der er samme støjniveau i begge kanaler)?
Jeg ved som sagt ikke hvilken model af S500 du har, men så vidt jeg husker bliver det første indgangsrør delt af begge kanaler, så der kunne fejlen ligge. Og hvis der har været rodet i strømforsyningen, så vær sikker på at glødeledningerne ligger pænt parsnoet i kanten af chassiset, hvis de bare er ført direkte ind til rørene kan det meget vel være derfor.
Jeg har ekstra effektrør liggende, og det er det samme med alle mine sæt (både EL34 og 6L6GC).
Som sagt, det er ikke i udgangen du skal lede efter fejlen.
1: Tjek preamp rørene, byt lidt om på dem, og se om støjen enten forsvinder eller pludselig kun er i den ene kanal. Selvom rørene er nye, kan der meget vel være et der støjer imellem, især de forstærkere der kører med ECC88, da de oftest kører med en anodespænding der over4skrider rørets tilladte data.
2: Tjek Stelpunkter, hvis der er op til flere, så saml dem alle sammen og før dem hen i nærheden af input.
3: tjek dine glødeledninger, dem der går til ben 4+5 på dine preamp rør og ben 2+7 på dine udgangsrør. Hvis de bare ligger tilfældigt i forstærkeren, er det derfor den støjer. De skal være parsnoede, og ligge pænt i kanten af chassiset.
Jeg vil næsten tro at fejlen ligger en af de her steder.
Mvh Tubeman