Efter at have studeret de rigtigt mange gode indlæg i forum her den sidste uges tid, er jeg kommet til den konklusion, at dette må være det rette sted at søge kvalificeret hjælp til at opbygge et seriøst anlæg. Kunne selvfølgelig også gå til en forhandler, men er lidt bekymret for, at de - sjovt nok - liiige vil anbefale, hvad de tilfældigvis har på lageret... Så jeg håber I orker at hjælpe! 
Jeg er p.t. den lykkelige ejer af - synes jeg selv
- et glimrende udgangspunkt - nemlig en EAR Yoshino 864 forforstærker samt en 861 effektforstærker (se evt. nedenstående links). Og musikken er stort set hele dynen - fra klassisk, jazz og til pop og hård rock - både på CD og vinyl (elsker min gamle pladesamling fra 80'erne).
Det var udgangspunktet og hvad, der skal spilles - spørgsmålet er så, hvad der skal købes for at få det optimale ud af mit EAR 'center'? Det skal lige bemærkes, at selv om jeg har en god slat penge yderligere at kaste efter anlægget, så er der bestemt også grænser - bare inden I går helt amok
. Jeg forestiller mig en slags prioriteret ønskeliste, som jeg så kan arbejde ud fra, holde øje med tilbud, brugt udstyr osv. Og vi taler i udgangspunktet om alt fra højtalere til kabler og spikes m.v. Forudsætningen er (som vel altid) den bedste lyd til prisen - og meget, meget gerne et fedt og anderledes look.
Nuværende øvrigt udstyr til udskiftning over tid:
Højtalere: DAT Amadeus TT. Har fået dem opgraderet hen ad vejen, så de har fået lidt mere bas end ellers, men det må stadig kunne lyde bedre. Har primært set på Martin Logan AOEN/ASCENT men er ganske åben for alle forslag. Har lige fået et tilbud på et par QUAD ESL-63 til 10.000,- (renoveret og opgraderet). Hvad synes I om dem?
CD- afspiller: Har en gammel Micromega, som er udskiftningsmoden, men som dog ikke spiller helt tosset
Pladespiller: Pro-Ject Classic m. Grado (black) MM pickup
Kabler: Signalkabler er Monitor Naxos - som vel er et standardkabel til under 350,- og højtalerkabler er nogle NN, men pænt tykke kobber kabler. (Skal lige siges, at jeg ikke helt er indstillet på at give 5.000 - 50.000 på kabler, som man åbenbart let kan komme af med i denne verden - call me crazy, men sådan er det...)
Beklager dette meget lange (første) indlæg, men jeg prøvede at være så specifik som mulig. Glæder mig til noget respons - hvis nogen orker at give et eller flere bud på gode ting og sager.
Venlig hilsen, Maxus
Ups - glemte lige de links:
EAR 861 http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=5&id= 17
EAR 864 http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=10&id =24