Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Pedersen skrev:
okay kom til at tænke på. der sidder en kontakt flade på bagsiden af min pickup. skal den have kontakt med bagsiden af mit pickup hus (da de begge er af metal) ? for den gamle pickup havede. og den nye her laver en del mere støj på linjen. |
|
|
Således kan du læse på min hjemmeside om justering af Azimuth:
"De fleste arme har mulighed for at løsne en lille skrue lige bag pick-up huset, så det kan drejes. På andre arme drejes arme ved selve basen. Har armen ikke mulighed for denne justering, kan man som et kompromis skubbe små stykker papir ind under pick-up’en og på denne måde ændre vinklen. Det er dog et kompromis, som jeg kun anbefaler, hvis justeringen er helt i skoven. Visse af Ortofons pick-up'er har en smart montering med en lille spids (en slags spike) så den kan vippes ved at løsne eller stramme de to monteringsskruer. Dette kan man efterligne ved at putte et lille stykke metal - f.eks. spidsen af en knappenål - i klemme mellem pick-up og hus.
Justering af den vertikale azimut påvirker kanalseparationen eller kanaloverhør, og den kan nok fortjene at få lidt opmærksomhed. Især når man tager i betragtning at den for mange billigere pick-up’er ikke er alt for god. En forkert justeret vertikal azimut resulterer i et lettere rodet lydbillede med manglende punktformighed og præcision. Modsat vil en justering selvfølgelig stramme disse kvaliteter op."
Med andre ord, så kan du montere en"spike" mellem hus og pick-up og få en bedre kobling samt muligheden for nemmere justering af azimuth. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|