Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rega P3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere skrevet et indlæg og bedt om hjælp til valg af pick-up til min pladespiller. Der er her tale om den nye udgave af Planar 3.

Mit budget hedder absolut maksimalt 2000 kr.

Jeg har selv fundet frem til 3 muligheder:

Ortofon MC X5

Grado Reference Platinium

Goldring 1042

Hvad er Jeres mening om disse 3? Hvad vil passe bedst?

Er der alternativer, må I meget gerne sige til. Men husk lige på budgettet.

Sidst jeg spurgte, endte jeg op med en Dynavector 10x5, som måske nok kan skaffes til nævnte pris, men som også stiller højere krav til riaa end jeg har råd til. Jeg mener i øvrigt, at den vil være overkill, til mit forbrug. Vinylen er mest for sjov. Når jeg lige er i det humør.

Jeg skulle måske lige skrive at systemet består af Primare I20 og D20 samt B&W CM2.

Jeg skal også ud at anskaffe en riaa til formålet. Så har i forslag til dette, i nogenlunde samme prisklasse, må I endelig ikke holde jer tilbage.

På forhånd tak for hjælpen.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Goldring 1042
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Ja, uden tvivl Goldring 1042. Køb nu og bliv i godt humør

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Goldring 1042!!! Den swinger!

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Goldring 1042!!! Den swinger!

Nu er jeg som det måske fremgår ikke specielt meget inde i pick-uper. Hvordan spiller den Goldring ift. min gamle Ortofon MC1? Hvad gør den bedre eller anderledes?

Brian

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:
Ja, uden tvivl Goldring 1042. Køb nu og bliv i godt humør

Hvordan lyder den ift. Ortofon MC1 Turbo?

Hvad med riaa?

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:
Goldring 1042

Der er tre forskellige incl. dig, der meget definitivt peger på Goldring 1042. Hvad gør den så fremragende? Hvordan er den ift. min Ortofon MC1 Turbo?

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej fanatiker,

hvordan en Ortofon MC1 Turbo spiller ved jeg faktisk ikke. Men jeg har endnu ikke hørt en billig Ortofon pu, som jeg synes spillede rigtig godt.

Derimod synes jeg 1042'eren har en rigtig god klangbalance. Lydbilledet er stort, strengeinstrumenter er sprøde, og der er masser af liv og energi. Den er efter min mening dejlig musikalsk, og helt umulig at sidde stille til.

Så jeg synes jo bare den er et fund til pengene, og selvom jeg er glad for min Benz-Micro MC-Gold, ville jeg ønske at jeg havde hørt 1042'eren inden jeg købte den.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Hej fanatiker,

hvordan en Ortofon MC1 Turbo spiller ved jeg faktisk ikke. Men jeg har endnu ikke hørt en billig Ortofon pu, som jeg synes spillede rigtig godt.

Derimod synes jeg 1042'eren har en rigtig god klangbalance. Lydbilledet er stort, strengeinstrumenter er sprøde, og der er masser af liv og energi. Den er efter min mening dejlig musikalsk, og helt umulig at sidde stille til.

Så jeg synes jo bare den er et fund til pengene, og selvom jeg er glad for min Benz-Micro MC-Gold, ville jeg ønske at jeg havde hørt 1042'eren inden jeg købte den.

Hej Becker,

Må jeg spørge, hvilken slags musik du lytter til? Jeg kender overhoved ikke til Goldring og er nervøs for, at købe udstyr, der har deres force indenfor klassisk, da det ikke lige er der, min smag ligger.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej !

Din Ortofon spiller sikkert fint, men 1042eren spiller bedre, Becker beskriver det fint, i de gode 80erser kørte jeg med en Goldring 910 og der var ikke nogen Ortofon under 2kilo der kunne være med så kunne man skifte forparten ud så svarede det til G 920 det var med bedre slipning ( Van Den Hul 1, er næsten samme nål slipning som skærnålen ) og det samme kan man gøre med 1042 så vidt jeg ved og til dit set up vil denne nål passe rigtig godt.

PS. Denne stift skal side rigtig før den spiller rigtig og det gæller alle nåle.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej !

Din Ortofon spiller sikkert fint, men 1042eren spiller bedre, Becker beskriver det fint, i de gode 80erser kørte jeg med en Goldring 910 og der var ikke nogen Ortofon under 2kilo der kunne være med så kunne man skifte forparten ud så svarede det til G 920 det var med bedre slipning ( Van Den Hul 1, er næsten samme nål slipning som skærnålen ) og det samme kan man gøre med 1042 så vidt jeg ved og til dit set up vil denne nål passe rigtig godt.

PS. Denne stift skal side rigtig før den spiller rigtig og det gæller alle nåle.

Du mener, at den vil passe godt til resten af mit set-up?

Kan den spille alt? Hører ikke klassisk, så den må IKKE have sin force der.

Det med at få den til at sidde rigtigt, er ikke noget problem. Jeg skal nemlig have forhandleren til at montere den, der hvor jeg køber den. Jeg er desværre født med alt for mange tommelfingre.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:

Hej !

Det med at få den til at sidde rigtigt, er ikke noget problem. Jeg skal nemlig have forhandleren til at montere den, der hvor jeg køber den. Jeg er desværre født med alt for mange tommelfingre.

Hej igen !

Du går ikke forkert her den er ok, tag et kik her http://www.audioconsult.dk/

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:

Hej !

Hej igen !

Du går ikke forkert her den er ok, tag et kik her http://www.audioconsult.dk/

Har allerede kigget. Men hvem forhandler den i Jylland?

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:

Hej Becker,

Må jeg spørge, hvilken slags musik du lytter til? Jeg kender overhoved ikke til Goldring og er nervøs for, at købe udstyr, der har deres force indenfor klassisk, da det ikke lige er der, min smag ligger.

Jeg hører nærmest ikke klassisk, men stort set alt andet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes