Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektproblemer med Diva og Holfi Pre2SE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer!

Jeg har fået et uventet problem med mit anlæg, efter jeg har fået ny forforstærker. Mit nuværende system består af et sæt Dali Grand Diva, en Holfi Pre2 S.E. (opgraderet ved Holfi), en Harman/Kardon Signature 1.5 og en Sony SCD-XA333ES. Problemet er som følger: jeg havde før Holfi’en en ældre Onkyo Integra, der var nogenlunde. Eneste problem var at jeg knapt skulle kigge på volumenkontrollen, før højttalermembranerne lå i skødet på mig. Da Holfi’en så kom inden for – med stor musikalsk forbedring til følge – kom der desværre også en del grundstøj. Jeg har prøvet at have en Holfi Power 8 på i stedet for H/K’en og det afhjælp støjproblemet. Power 8’en får dog Diva’erne til at lyde som en død muldvarpe!

Jeg tror mine problemer skyldes, at H/K’en har et for stort gain. Men hvad vil være en fornuftig erstatning? Jeg er som sådan rimeligt tilfreds med lyden i H/K’en, selvom den er ”amerikansk” – Skal lige indskydes at budgettet ikke efterlader meget til ekstrainvesteringer i anlæg for tiden… – Jeg har overvejet Nakmichi PA5/7 II, Parasond HCA 3500…? Men hvad med gain og udgangsniveauet generelt?

Mvh. Christian

Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Kender ikke lyden af dem du selv foreslår.

Har du overvejet de "nye" PWM forstærkere... f.eks. Zappulse 2.3SE eller en ASP1000 baseret? Her vil du med garanti får power nok. Lyden er der delte meninger om, men langt de fleste mener at de lyder eminent!

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej Frede1977,

Ja, jeg har overvejet noget PWM. Jeg har ikke hørt noget af det, men man burde måske få besøg af sådan en svend. Om det så skal være ICE, TacT, Zappulse eller noget andet, har jeg lidt svært ved at gennemskue. Men jeg må vel bare i gang fra en ende af .

Mvh. Christian

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Nå... Det var ikke meget respons. Er der andre teorier om støjen, eller er det bare "gain"?

Jeg vil da også gerne høre lidt flere forslag til effektforstærkerer.

Mvh. Christian

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Der er jo også altid et sæt Rega Exxon eller Rotel 1090.

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

det vil da vare synd at sætte så fin en forforstærker sammen med et par ice, tact eller andet skrammel!

bruger du de lavimpedante indgange for cd'en?

Hva med noget gamut, doxa eller andet der ligger i samme kategori lydmæssigt til effekt

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

det vil da vare synd at sætte så fin en forforstærker sammen med et par ice, tact eller andet skrammel!

Hva med noget gamut, doxa eller andet der ligger i samme kategori lydmæssigt til effekt

hehe som du kan sige det

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror fint du kan klampe noget parasound 2200 mk2 (det er bedre og billigere end 3500 modellen). Det vil matche fint med den pre og de ht. Så kommer der skub i den. De Nakamiche 7mk2 er slet ikke lydmæssigt et match for en 2200mk2. Måske skulle du overveje en anden cd. Ikke noget dyrt, men noget med mere kød og blod i lyden og ikke så lyttetrættende. F.eks. En gammel Holfi Ida mk1,2 dac til en 2 - 2,5 k, og et billigt phillips drev til en 500 kr.

Der er råd til det hele  - det behøver ikke koste noget.

At der nødvendigvis skal p***e dyrt udstyr på de Diva er latterligt.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Se om du kan finde en ikke helt udkørt Mostube/Moscode300, den kan få dine sløve(?)Diva'er til at lyde som overclockede muldvarpe på speed!

Mvh. Jens/Modifix von DCA.  -og stop så den basport til!

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Ja, det var lidt det jeg selv mente, men jeg har jo aldrig hørt dem derhjemme, så jeg ville ikke afskære dem.

Jeg har prøvet begge indgange og det giver ikke nogen forskel.

Jeg har da også overvejet de Sirius monoblokke der er til 8k, men ved ikke meget om dem.

Mvh. Christian

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Se om du kan finde en ikke helt udkørt Mostube/Moscode300, den kan få dine sløve(?)Diva'er til at lyde som overclockede muldvarpe på speed!

Mvh. Jens/Modifix von DCA.  -og stop så den basport til!

LOL, ja det var nu kun med en Power 8 de lød sådan! - Og den nederste port er lukket .

Mvh. Christian

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Prøv dog at tage kontakt til ham med de sirius, du burde kunne få lov at prøve dem.

Hvis det er den gode gamle sirius lyd de har, så vil de ikke skuffe.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Prøv dog at tage kontakt til ham med de sirius, du burde kunne få lov at prøve dem.

Hvis det er den gode gamle sirius lyd de har, så vil de ikke skuffe.

Suk,

hvor er det dog enerverende at læse dine "råd" til spørgeren. At betegne IcePower og TacT som "skrammel" for derefter at henvise til den gode gamle Sirius lyd er mildt sagt useriøst og uværdigt for dette forum og spørgeren. Det kan godt være, at du bedre kan lide Sirius lyden fra i gamle dage - dig om det. Men at affærdige de andre produkter på den måde, du gør........

Jeg har indgående kendskab til både IcePower ASP1000, ASP500 og TacT samt gamle Sirius forstærkere, lyttet på kompetente anlæg i flere sammenhænge. Kvalitetsmæssigt hæver en "god gammel" Sirius sig bestemt ikke over de nævnte nyere alternativer. Den sidste semi-digitale forstærker, som der spørges til, har jeg ikke førstehåndskendskab til, så den vil jeg ikke udtale mig om.

Men, please - lidt seriøsitet i "rådgivningen". 

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Til abehajen.

Jeg synes at når man har så fin en forforstærker der kører uden modkobling, med bateriforsyning, og diverse andre lydrigtige ting, så synes jeg det vil være synd at sætte sådant et fælt digitalmonster til.

I min værden evner de simpelthen ikke at gengive fks rumgengivelsen på en ordentlig måde.

Eksempelvis de høje oktaver eller frekvenser lyder heller ikke naturligt, det kan selv en nybegynder høre vis han vil.

Det er muligt man sparer strøm og at de gerne bliver leveret i nogen lækre kabinetter(altså nogen af isterningerne), men det gør dem altså ikke til noget der kan hamle op med den gode gamle modkoblings fri forstærkerteknologi, prisen på dem er jo reelt heller ikke ret meget i grundmodulet.

Jeg rådgiver seriøst ud fra mine lydkriterier, og fra hvad eks holfi har i tankerne når de laver eks en forforstærker, eller effekt for den sags skyld, det skal kombineres med noget tilsvarende for at give topperformangce.

Men det er da muligt at det vil lyde godt med en ice eller tact, sappulse, har du forresten hørt sådan en.

Men tag nu de sirius ting der blev lavet for nogen år tilbage, de har altså en bygge kvalitet/lydkvalitet som koster rigtig mange penge i år 2005.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes