| Forfatter |
|
pladejesper Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt goddag.
Jeg har lige været i mine gemmer og ved et tilfælde fik jeg gravet en dali riia frem som jeg ikke har brugt i en herrens masse år, havde faktisk glemt at jeg havde den!!
Lige nu bruger jeg den indbyggede i min forforstærker(rotel-rc960bx)som jeg har brugt siden jeg fik den for mange år siden og den er vel ok-eller!!
Så kommer nogle af mine spørgsmål:
Er den noget værd?
Jeg troede faktisk kun i min unge naivitet at den kunne tage mc-low output men i bunden står der at den er til både mm og mc.
Da jeg ikke har manualen mere har jeg også et problem med at indstille den, der sidder to afbrydere, en til hver kanal med hver fire omskiftere, hvordan skal de stilles hved en mm pickup(rega den blå)?
Håber at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.
Jesper.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan finde manuelen på dali's hjemmeside, der står alt om indstillingerne.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
pladejesper Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svaret jeg havde været inde på dalis hjemmeside men har åbenbart overset det(jeg er absolut ingen ørn til pc-ting)
Er der så nogen som kan fortælle mig kvaliteten af denne riia udover at jeg selvfølgelig kan sætte den til og lytte, det jeg mener er om det er en rimelig, mere end rimelig, eller "p***egod"riia.(undskyld sproget)
Mvh.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Det er en fin Riaa og den er bygget en del bedre end man skulle tro var muligt til den relativt beskedne pris den blev solgt til. Så vidt jeg husker var den interne kabelføring af sølv og komponenterne var specielt selekterede og derfor temmelig dyre. Behold du blot den og vær glad.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
Dali RIAA'en er opbygget af ganske almindelige komponenter. Der er faktisk ikke noget eksotisk i den, men hvis du kan lige lyden fra den er det vel også lige meget. Det må være lyden der tæller, og til prisen er den bestem hæderlig. Jeg mener hvor køber man ellers en RIAA med indbygget step-up til en nypris på omkring de 2500,-
Jesper hvordan lyder den så i forhold til din Rotel løsning, er du en glad vinyl lover ? __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
pladejesper skrev:
| Er der så nogen som kan fortælle mig kvaliteten af denne riia udover at jeg selvfølgelig kan sætte den til og lytte, det jeg mener er om det er en rimelig, mere end rimelig, eller "p***egod"riia.(undskyld sproget) |
|
|
I forhold til prisen er det en god RIAA hvor du både kan justere Forstærkning og Belastningsimpedans så det er muligt at justere den ind til den anvendte Pickup, sådan en justering gør bestemt ikke lyden dårligere.
Jeg mindes at jeg engang har set og hørt en hvor forstæker opamp`en var udskiftet til en bedre type, det løftede lige lyden lidt mere i den rigtige retning, også var det en modifikation til ca. 100-200 kr.- (så vidt jeg husker).
Dali RIAA lyder helt klart bedst når den har stået tændt et par døgn
Hvordan lyder den iforhold til den indbyggede i Rotel`en ? __________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
| Til top |
|
| |
pladejesper Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for alle svarene, nu er det jo lidt pinligt da jeg stadig er på job, hvilket jeg var allerede da jeg spurgte jer, men om en lille halv time har jeg fri så skal jeg liige ha et par timers søvn og SÅ må der prøves jeg fandt samtidig nogle forbandet tykke(og stive )audioquest kabler som er købt samtidig med forstærkeren så helt galt kan dt vel næppe gå.
Tak for jeres interresse jeg skal nok vende tilbage og give jer en briefing om hvordan og hvorledes, jeg har kun net på arbejdet så den kan godt gå hen og blive søndag før i hører nærmere, endnu engang tak.
Mvh.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|