Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: For Satan Da !!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jamen, jeg ved ikke hvor eller hvordan jeg ellers skal udtrykke mig...

Men, Sådan en LP, det lyder FANDME GODT!!!!!

Har lige fået pillet lidt ved min Rega P3, og ligner du drøner "Grace Jones - Slave to the rhythm" ud af mine små B&W, og ..... Det lyder fantastisk.
Musikken er der, Musikerne er der, de står i RUMMET, lige overfor den grimme grønne sofa jeg har. Det lyder bare så perfekt.

Så har jeg vist udbredt min glæde

Til jer der ikke har prøvet, i skal have jer en plov. Det er først der at musikken bliver levende.

Kunne være jeg skulle til og i seng, er måske overtræt

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

har et anlæg til hvad de fleste nok vil mene en god sum penge.. til cd har jeg en united dvd til 250 kr (anbefalet af hr duelund) og så min elskede plov.. jeg hører vel musik fra cd en gang om måneden maks..

vinyl er er vejen frem !!!

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jah, det er jer jyder, i har lidt svært ved at følge med udviklingen, men det kommer vel nok =P
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

har et anlæg til hvad de fleste nok vil mene en god sum penge.. til cd har jeg en united dvd til 250 kr (anbefalet af hr duelund) og så min elskede plov.. jeg hører vel musik fra cd en gang om måneden maks..

vinyl er er vejen frem !!!

Har først fået min for to måneder siden, og først i aften har jeg fået taget mig sammen til at kigge på indstillignerne. Og, jeg har slået mig selv for ikke have gjort det før. Det lyder virkelig fantastisk.

Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Jah, det er jer jyder, i har lidt svært ved at følge med udviklingen, men det kommer vel nok =P

Det kan være det kommer, når de en gang får indlagt strøm.... he he...
Men man må da beundre deres iver med at trække HMV-grammophonen op hele tiden..

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

lorx skrev:

Det kan være det kommer, når de en gang for indlagt strøm.... he he...
Men man må da beundre deres iver med at trække HMV-grammophonen op hele tiden..

Hehe, ja til grin kan man altid blive

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Kan de trækkes op !??!!?!?!?

Hmm... måske er DET årsagen til at jeg ikke har hørt LP i mere end en halv time fra jeg købte min gamle HMW

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Vi har sandelig strøm her i Jylland. Jeg har f.eks. lige fået opgraderet min dieselgenerator ude bag laden. Og hvilken lydforbedring. Det kan jeg kun anbefale mine med-HillBillies. :-)

For mig at se, kan jeg kun gi' LP-folket ret. Jeg købte kun CD-afspiller pga. LP-udvalget. Jeg har investeret i en rimelig CD-afspiller, det er jo trods alt musikken det drejer sig om. Og hvis man køber nye udgivelser er det, for mig at se, synd ikke at investere i en ordentlig spille. MEEEN: Jeg har lyttet til 20-50.000 penges cd-maskiner og hvad angår spilleglæde, har ingen slået min gamle LP-spille! Man kan ikke svæve med cd-musik, sjælen mangler!

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
Vi har sandelig strøm her i Jylland. Jeg har f.eks. lige fået opgraderet min dieselgenerator ude bag laden. Og hvilken lydforbedring. Det kan jeg kun anbefale mine med-HillBillies. :-)

For mig at se, kan jeg kun gi' LP-folket ret. Jeg købte kun CD-afspiller pga. LP-udvalget. Jeg har investeret i en rimelig CD-afspiller, det er jo trods alt musikken det drejer sig om. Og hvis man køber nye udgivelser er det, for mig at se, synd ikke at investere i en ordentlig spille. MEEEN: Jeg har lyttet til 20-50.000 penges cd-maskiner og hvad angår spilleglæde, har ingen slået min gamle LP-spille! Man kan ikke svæve med cd-musik, sjælen mangler!

Det er nemlig 100% rigtigt, Sjælen mangler.

Der ligger glæden ved LP. Den sjæl og dynamik som den har. Har jeg aldrig hørt en Cd-afspiller gøre bedre.

sprinter
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 27 December 2004
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Som en sjælden gæst sagde her den anden dag, da han var på besøg, og jeg skiftede over fra cd til LP - "Nu lyder det jo rigtigt - uanstrengt og helt naturligt". Og han er ellers indædt stædig cd freak om en hals .  Han kunne høre sjælen i rillen og lyttede tavst - længe. En ny ellers fortabt sjæl er omvendt.

Vinyligst

Til top Vis sprinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sprinter

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Der må jo være en grund til at vinyl salget er stigende igen.....

Så må man bare håbe at det samme sker for STORE højtalere...

Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej !

Grunden til at cd ikke er så god er jo nok fordig at de valde komponender er af så RINGE kvalitet og de signalbaner er så små at der ikke kan komme strøm nok igenem, tager man en cd løbeværk og konverdter af god gadin opbygning og gode komponendter så vil jeg påstå at lp ikke kan være med jeg skriver ikke dette inslag for at stardte en kæmpe disksion, jeg har selv haft en rigtig god plov med rør ria men som tiden gik syntes jeg at lperne blev lidt tamme at høre på vor der var mere af det hele på cd systemet, at der mangler sjæl på cd systemet er nok fordig det er en ringe cd man lytter til jeg mangler ikke sjæl, dynamik, rum jeg har et stort bredt højt og dybt lydbilled jeg er godt tilfres

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

1: Grace Jones, slave to the rythm findes også på CD og det er stadig et hit!!!

(Køb en CD-afspiller med en analog-lyd)

2: Man skal da være noget af en u-jyde, hvis man ikke kan forbinde ens HMV med kraftudtaget på en Ford 5000, eller hva´???

3: LP=long playing, will it ever stop???

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Totalt griner´n

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

savner min rega planer 3,men da mine lp'er blev stjålet for uha snart 10år siden har den stået på cd siden orker simpelthen ikke at skal ud og investere i lp'er igen(på brugtmarkedet forstås),men jeg er ikke i tvivl om at en sådan dingeltut kan spille lige op(måske mere)med min classe' cdp10 hvis man åbner lidt for tegnedrengen,vinyl er nu noget specielt,man kan se nålen i rillen og pladen drejer rundt,bare at smække en cd i skuffen er måske en anelse for nemt?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej !

Grunden til at cd ikke er så god er jo nok fordig at de valde komponender er af så RINGE kvalitet og de signalbaner er så små at der ikke kan komme strøm nok igenem, tager man en cd løbeværk og konverdter af god gadin opbygning og gode komponendter så vil jeg påstå at lp ikke kan være med jeg skriver ikke dette inslag for at stardte en kæmpe disksion, jeg har selv haft en rigtig god plov med rør ria men som tiden gik syntes jeg at lperne blev lidt tamme at høre på vor der var mere af det hele på cd systemet, at der mangler sjæl på cd systemet er nok fordig det er en ringe cd man lytter til jeg mangler ikke sjæl, dynamik, rum jeg har et stort bredt højt og dybt lydbilled jeg er godt tilfres

Du starter nu diskussionen alligevel. :-)

Jeg er indehaver af en ganske glimrende 7500,- CD-maskine årgang 2002, der er blevet rost til skyerne af anmeldere såvel som mig. Den har bestemt en dejlig lyd, fyldig bas, stort lydbillede, super dynamik osv.

Men igen. Hvis jeg sammenligner samme stykke musik på LP og CD, er jeg slet ikke i tvivl: LP'en vinder. Ex: Jeg har købt Wish You Were Here i original og remastered udgave på CD og ingen af dem når den originale LP til sokkeholderne, hvad angår sjæl, rum og fylde. Hvad dynamik angår er jeg mere i tvivl.
Andreas Vollenweider: Caverna Magica. På LP'en er man simpelthen med nede i den hule. Det oplever jeg ikke på CD, selv om det lyder dejligt. Jeg kunne blive ved.... Der findes selvfølgelig dårlige indspilninger og de er jo aldrig til at holde ud at høre på, uanset medie.
Det skal også med, at min pladespillerkombi koster en del mere, men jeg kunne forestille mig at din pladespiller heller ikke var billig.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

niller111
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

sckriitch, dum-da-dum-da-dum,sckritch,dum-da-dum-da-dum,sckriiiiitch,du m-da-dum-da-dum, sckriiiiitch.

Det er grund nok til at jeg ikke ønsker mig tilbage til LP-dagene. De fleste har åbenbart glemt hvor svært det var at få fat i en ordentlig trykt plade - og man kunne i hvertfald glemme alt om normalpriser.

At mange CD'ere lyder elendigt, er IKKE primært CD mediets skyld, men alt det der går forud - Jeg foretrækker klart :

da-dum-da-dum-da-dum, da-dum-da-dum-da-dum UDEN sckriiiiitch -

hold da helt kæft hvor det var en befrielse IKKE længere at skulle ned i pladebutikken for at BYTTE sin lige indkøbte plade, fordi den var fuld af ridser, bare for at opdage, at det var HELE den trykning, der var kommet til Danmark, fordi man pressede mer end godt var ud af masteren.

mvh Niels

Til top Vis niller111's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niller111

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej !

Vil du løfte sløret for din dejlige spille?
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hej !

Det er en Pioneer PD-s06 med lc sapfildter 1 forsynet med Blag Gaet og Audio Note sølv tråd, clok2 vor den store lyt på 10000mF er forsynet med en BG på 220mF 16V og det er godt i mine øre.

Min siste plov var en Micro 1500 med 12" SME, Audio Nodte sølv kabel hele vejen i genem og en Decca Super Gold Type 1 som blev gjordt bedre med hjælp fra en god ven som hed Flemming han lever desvære ikke mere.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

1: Grace Jones, slave to the rythm findes også på CD og det er stadig et hit!!! (ja har den selv på CD, og netop dette nummer gengivet LP via på følgende kæde for 20++år siden gav virkelig smæk for skillingen og HUL igennem:

• Linn Sondek LP12/FR64/SPU
  • High-Fidelity pre
  • Hiraga 40W klasse A monotrin med 1F i hver kanal (1.000.000uF)- slog gnister/blå stilflamme i kontakten når han tændte dem og spillede lystigt 30 sek efter de var slukket!!!
  • Onken Focal (dobbelt magnetsystem til mellemtonen - en basenhed værdig)...
  • 2 stk ny elektroniks subwoofer

Men det er jo 20++år siden, og ikke alle komponenterne kunne vel holde idag...

(Køb en CD-afspiller med en analog-lyd) Har jeg næsten...

2: Man skal da være noget af en u-jyde, hvis man ikke kan forbinde ens HMV med kraftudtaget på en Ford 5000, eller hva´???

3: LP=long playing, will it ever stop???

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes