| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thule PA150B lader til at være fornuftigt prissat, men hvordan er lyden??
Hvordan er spillestilen, og kan de stadig hamle op med de bedste i prisklassen?
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
de spiller som... ja, som thule nu gør... en smule kold og klinisk. det vil sige en korrekt gengivelse af perspektiv og rum, men en smule overkorrekt, hvilket lader dynamikken og sjælen i musikken ligge døende i et hjørne.
personligt ville jeg foretrække en Khatago fra Oddesey Audio. den spiller langt mere musikalsk imo. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
og der er jeg så uenig 
Det afhænger selvfølgelig af hvad man foretrækker - Korrekt og "klinisk"? - ja så afgjort - uden sjæl og dynamik? - Ja, men kun hvis musikken er inspillet sådan...
Jeg kan godt lide at musikken ikke farves mere end højst nødvendigt, så i mine ørere spiller Thule kanon - men det er en smagssag - nøgleordene er ihvertfald "korrekt" og "analytisk"
__________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig i at Thule kan opfattes koldt/lyst i lyden, men mangel på dynamik er jeg ikke enig i, der følger de fint med ....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da utroligt, så sejlivet den myte er med at Thule er lyst, analytisk, koldt osv. Har selv haft maaange Thule forstærkere (af den nyere serie), jeg kan slet ikke genkende den her beskrivelse. Der var masser af liv og varme i mit anlæg.
Det er som om at den her opfattelse af Thules lyd er startet i én tråd og stille og roligt er den blevet indoktrineret i folk og det bliver så standardsvaret til folk der stiller spørgsmål omkring Thule. Jeg kan så bare tilføje at det er ikke min personlige erfaring.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, har nu haft PR/PA250B og har nu AV100 og ingen af dem spiller lyst og/eller koldt. Derimod spiller de ganske neutralt i mine ører, med masser af drive og dynamik. Deres gamle grej var lyst/klinisk, men deres nye er bestemt ikke.
Så det er en gammel myte. 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.... nu har jeg hørt på en del thule, også på noget af det helt dyre ml grej, der blev spurgt til pa150b (som jeg selv har været liiiige ved at købe), og hvad jeg skrev første gang er nu engang min opfattelse.
desuden mener jeg ikke at sammenligningen mellem space og sphere serien holder, der er væsentlig forskel, netop især i dynanmik området på de to.
men siden vi er så uenige, så kunne det jo tyde på en endda meget stor synergi forskel, så mon ikke konklusionen endnu en gang må være at Frede1977 bliver nød til at låne det hjem og prøve det i sit eget setup? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig der er forskel på Sphere serien og Space serien, men tonalt er de temmelig ens. Jo der er lidt mere saft og kraft i Space serien, men Spheres lyd ligger meget meget tæt derpå i mine ører.
Men som du siger. Der er kun en måde og gøre det på og det er at lytte til det derhjemme 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
som sagt , det kan opfattes koldt, men tror egentligt ikke det er udstyrets fejl, PA PR 250 lød ikke lyst i mit setup..... men har heller ikke den samme varme som mit Classe...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår skelner i mellem "Nyt" og gammelt ? hvornår skiftede det ?
Jeg vil da også mene at det kommer an på hvor resten af set-up er. Jeg har selv IA60 / Cd100 på AV m3 og det synes jeg faktisk rigtig godt om. Skal jeg pege på noget så er det, at der ikke er voldsom meget bund. Men som de andre skriver, flot gengivelse som nok er analytisk men stadig musiskalsk ! __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Thule elektronik i et anlæg der lignede mit eget temmelig meget. Og det var godt nok en skuffende oplevelse. Ikke ret meget engagement i musikken, ikke ret meget "bid" i instrumenterne, og det hele var nærmest distanceret.
Det er selvfølgelig muligt at "det er sådan det er indspillet", men det har jeg nu ikke fornemmelsen af, har efterhånden hørt mine "reference" plader på et par anlæg. Og skulle det være tilfældet, foretrækker jeg alligevel mit eget 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
hmmm.... nu har jeg hørt på en del thule, også på noget af det helt dyre ml grej, der blev spurgt til pa150b (som jeg selv har været liiiige ved at købe), og hvad jeg skrev første gang er nu engang min opfattelse.
desuden mener jeg ikke at sammenligningen mellem space og sphere serien holder, der er væsentlig forskel, netop især i dynanmik området på de to.
men siden vi er så uenige, så kunne det jo tyde på en endda meget stor synergi forskel, så mon ikke konklusionen endnu en gang må være at Frede1977 bliver nød til at låne det hjem og prøve det i sit eget setup?
|
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig. Det er ikke fordi jeg pr definition mener at Thule ikke spiller lyst, analytisk eller noget, det var bare ikke min oplevelse da jeg havde det. Andre har så andre oplevelser. Så ja, det eneste rigtige er at få det med hjem og lytte, der er åbenbart stor forskel fra setup til setup.
Jeg indrømmer gerne at jeg er i stærkt mindretal hvad angår det med at anfægte at Thule er lyst og analytisk....faktisk så meget at jeg overvejer om der skulle være en rest af flødebolle i mine øregange 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Thule cdafspilder 150B tror jeg den hed, og den fandt
jeg noget varm og fremhævet i mellemtonen ... ikke just lys og
analytisk. Tænker folk ikke på de rigtig gamle Thule ting, dem der
lignede noget der kunne bruges som brødrister i Star Trek?
|
| Til top |
|
| |