Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: en økonomisk RIAA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pianomartin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg står overfor at skulle købe en RIAA (som bindeled mellem en REGA PLANAR 3 og en HOLFI INTEGRA 8)

Jeg havde egentlig tænkt på en NAD pp2, men den er jo blevet høvlet så meget ned, at jeg lige ville spørge her først. Jeg har ikke flere tusinde kroner, så det er nok mest hvis der er alternativer til NAD'en i samme prisklasse (600  kr)

Mvh Martin

Til top Vis pianomartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pianomartin

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Dali har lavet en riaa som man kan købe nogle gange her på hifi4all - den er med MM - MC og spiller super ! Den ligger nok på 800 - 1000 kr brugt !
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Kan man ik stadig få et riaa print til en integra8, det bør Hifi klubben kunne finde ud af for dig, synes at kunne huske at det kostede lidt under en tusse.

Ellers kunne du bruge lidt mere og købe en Holfi vitale riaa, den perfekte partner til din forstærker 1700 kr koster den.

Jeg tror du vil blive ked af de billige riaa'er i længden, og så skal du bare ud og handle igen.

pianomartin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

tak for svarene.

R.P -> nej HOLFI laver ikke længere riaa til intern montering - jeg tror det hænger sammen med, at de selv synes det lyder bedre med en ekstern (p.g.a inteferens). I Hifiklubben fik jeg den melding, at jeg lige så godt kunne købe en NAD som den "billige" Holfi - de sagde, at man ikke kan høre forskel. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro! Og Holfi Ellipse til 3000,- er klart over mit budget. (Det er vitalen vist egentlig også.)

Jeg har fundet en DALI på DBA.DK, men den var måske solgt - kunne det være en løsning.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve at kigge i denne tråd, hvor der er flere forslag til en RIAA i 1000 Kroners klassen:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20982&K W

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

pianomartin skrev:

tak for svarene.

R.P -> nej HOLFI laver ikke længere riaa til intern montering - jeg tror det hænger sammen med, at de selv synes det lyder bedre med en ekstern (p.g.a inteferens). I Hifiklubben fik jeg den melding, at jeg lige så godt kunne købe en NAD som den "billige" Holfi - de sagde, at man ikke kan høre forskel. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro! Og Holfi Ellipse til 3000,- er klart over mit budget. (Det er vitalen vist egentlig også.)

Jeg har fundet en DALI på DBA.DK, men den var måske solgt - kunne det være en løsning

Hvis du kan finde Dali'en til ca 5-600 kroner, så tag den.. du kan jo altid skifte den ud når du føler behovet for det og så er det ikke en herregård at smide efter det

Har selv haft en Dali igennem flere år (gav den til sidst til min ene bror), og været ganske godt tilfreds med den, indtil behovet for lidt mere dukkede op..
Nu har jeg sjovt nok en Holfi Ellipse som du selv nævner. Det kan godt være den er noget dyrere, men lyden er også klart bedre og meget mere detaljeret..

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Project Phono Box for 595 Kr. eller en Creek Riaa MM for 595 Kr. begge hos TC.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på at en Holfi vitale er langt bedre end en Nad, der er nu forskeld på to opamps og en diskret bygget riaa.

Så vidt jeg ved er Vitalen faktisk det trin som før blev sat i integra 8, det er elipsen vist også, der er bare bateriforsyning på elipsen, hvor vitalen bare har traditionel forsyning.

Dali'en kan du roligt give penge for, den er ganske udemærket, den er fint bygget med tifany bøsninger og gode komponenter.

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ganske enig med R:P, når du nu har en Holfi Integra 8 virker det oplagt med et løst riaa print til denne. Du kunne jo evt. sende en mail direkte til Holfi eller søge efter et brugt.

Dette ville også spare dig for et signalkabel set i forhold til Dali løsningen.

pianomartin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Ja, et indbygningskort ville være oplagt, men Holfi laver dem ikke længere, og jeg har aldrig set et til salg brugt. Jeg har en fornemmelse af, at der aldrig er blevet lavet ret mange af dem, da Holfi altid har anbefalet at man  brugte en ekstern løsning. Da jeg købte integra'en på dba.dk, talte jeg med 4 forskellige folk, der havde en til salg, og der var ikke riaa i nogen af dem. Og det virker utænkeligt, at nogen ville ønske at sælge riaa-kortet og beholde forstærkeren!

Og så må jeg indrømme, at CD er min primære lyttekilde. Jeg har nogle LP'er, jeg gerne vil lytte til en gang imellem, så jeg synes, at en HOLFI riaa til 1700 er skudt lidt over målet.

Creek'en, som keyvan foreslår kunne være en løsning.

Tak for alle de gode svar, der går nok lidt før jeg beslutter mig, og måske ender det med HOLFI'en?? Jeg så lige, der er en batteria til salg her på siden for 3000, det kribler ærlig talt lidt i fingrene.

Findes der en tommelfingerregel for, hvad man skal ofre på en riaa. Fx siger HIFIklubben: "som "tommelfingerregel skal man bruge 20% af anlæggets pris på kabler". Min rega har kostet 4000 incl pickup, ville der være fornuft i at bruge 2000-3000 kr på en riaa??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes