Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: højere niveau på pre out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har koblet et aktivt bassystem på pre out udgangen på min Primare A20. Der skal skrues helt op for den aktive bas for at opnå tilstrækkeligt bas output. Dette  skyldes formentlig, at niveauet på pre out udgangen ikke er særlig højt? Spørgsmålet er, om dette niveau kan ændres (med et simpelt indgreb af en teknikker?)? Hvem ved noget?

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Det har jeg osse været ude for. Jeg mener egentlig mere at det er visse subwooferes indgangsfølsomhed, som er for lav. Jeg valgte at indskyde en gammel integreret NAD forstærker, ind i en lineær indgang og ud af pre out. Så kunne jeg skrue op og ned for sub-signalet, og NADen kunn forstærke med mere end faktor 1 på den måde. Så er der naturligvis bare det med den uundgåelige forringelse af kvaliteten på signalet... Jeg foretrak at kunne etablere ønsket niveau fra bassen hellere end at køre med for lavt niveau og så måske lidt fastere bas. Men jeg mener nu ikke at jeg kunne høre forskellen. Mon ikke det er lidt farligt at ændre konstruktionen i din Primare? Det er naturligvis også muligt at indskyde en fast linjeforstærker af høj kvalitet, måske et byggesæt, men er det besværet værd?

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at benytte subbens højttaler input? Der sidder jo typisk bare en modstand mellem disse og low-level input ”phono” så du vil ikke rigtigt miste noget hørbart. Lige ledes vil din forstærker ikke kunne mærke at du køre et ekstra sæt højttaler kabler parallelt.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Pre out signalet kører gennem et aktivt filter (uden mulighed for højttaler input), gennem et icepower stereotrin og så videre til to subs. Niveaureguleringen på det aktive filter er skruet helt i bund, hvilket faktisk giver et meget godt resultat. Det ville dig være ønskeligt om jeg kunne skrue lidt højere op for experimentets skyld!

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hvilket aktivt filter bruger du!? Hvis det er et eller andet pro type med XLR balanceret, så er du jo 3db nede der.

Men du har helt ret, i at ville skrue op/forstærke så tidligt i kæden som muligt.

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger et THEL SAW 30 (http://www.thel-audioworld.de/module/saw/saw.htm). Bruger det kun til bas. Passivt filter på toppen. Filteret er rigtig godt med mange justerings muligheder. Eneste problem er, at jeg kunne ønske lidt højere niveau.

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 April 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo bruge det elektroniske filter, på både dine normale højtalere og subben, så burde reguleringerne kunne dæmpe lidt for sattelitterne/hovedhøjtalerne, så du kan få mere nivo i bassen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes