| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg har et sæt Quad 21L , som jeg er mega glade for...
Jeg skal ha købt forstærker sæt... Jeg tænker på at købe Rega Cursa 3, med Exon monoblokke.
Mit budget ligger på omkring 15.000 kr. Og det må hellere end gerne være brugt, og det må ikke være en intgreret. Designet må gerne være pænt :D
Jeg hører alt slagt musik, men jeg vil gerne have et sæt, som kan styre mine højtalere ned til sidste detalje.
Kom med jeres bud ?,
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
|
Hej...
Jeg har et sæt Quad 21L , som jeg er mega glade for...
Jeg skal ha købt forstærker sæt... Jeg tænker på at købe Rega Cursa 3, med Exon monoblokke.
Mit budget ligger på omkring 15.000 kr. Og det må hellere end gerne være brugt, og det må ikke være en intgreret. Designet må gerne være pænt :D
Jeg hører alt slagt musik, men jeg vil gerne have et sæt, som kan styre mine højtalere ned til sidste detalje.
Kom med jeres bud ?,
|
|
|
Det der lydder ret fornuftigt og realistisk med dit budget. Jeg kan godt lide lyden af Rega. Så go for it. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret :D
Har du hørt Rega´en , eller er der andre som har hørt den herinde, så vil jeg meget gerne have nogle svar...
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Mira3'en og er vildt glad for den. Havde jeg råd ville jeg uden tvivl købe Cursa + Exon.
Også "Go for it" herfra.
Guldlossen.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cursa/Exon sættet står også højt på ønskelisten her i huset - jeg har hørt det adskellige gange, og det spiller bare musik
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også hørt kombinationen og syntes det spiller rigtig, rigtig godt! Musikalsk og med rigeligt med kræfter bag. Købte selv Primare A30.1 i stedet, da den prismæssigt ligger lidt lavere og i øvrigt også spiller forrygende. Og så fylder det lidt mindre på hylden med 1 kasse i stedet for 3.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal sikkert op i noget densen for at få noget der er bedre, hvis det skal være en pre/2xmono kombi.
nogle vil sikkert tænke på rotel, eller nad, men imo er de langt fra så musikalske, og lydmæssigt afviger de langt fra rega lyden, og den oplevelse man kan opnå med det udstyr.
lån et sæt med hjem først. så har du en god ide om hvordan det gør sig i dit setup.
jeg har selv haft overvejet netop en Cursa Exon kombi, men valgte af pladsmæssige årsager en stereoeffekt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig om nogle som måske har hørt forstærker setuppet :D
Kunne være lækkert hvis de evt. vil skrive hvad deres oplevelser har været med det 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har selv sættet stående og er meget glad for det. Exon-blokkene har masser af drive og overskud til at drive mine højttalere.
Husk at sætte Cursa´ens gain-niveau til niveau 3 (den kommer med niveau 2 fra fabrikken, men forhandleren kan ændre det på 10 min).
Jeg har først lige fået det gjort, men det giver et ret betragteligt løft, så nu spiller sættet med endnu større overskud og dynamik. Der er mere ro og større forskel på de svageste og stærkeste udladninger i musikken.
Jeg tror - efter selv at have lyttet en del rundt før købet - at du skal op og bruge mere end 30k for at få forstærkere der spiller væsentligt mere musikalsk, engagerende OG detaljeret, mener jeg (der er rigeligt med detaljer i mine ører, uanset hvad der ellers siges om Rega på dette punkt).
Giv det et lyt - og det skal være med Cursa´ens gain på niveau 3, hvis du vil hvad det virkeligt kan.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |