Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekttrin til Primare I20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er den glade ejer af ovennævnte forstærker med tilhørende cd-afspiller.

Jeg synes godt jeg kunne bruge lidt mere power og en lyd der lå lidt mere til den varme side ville også være okay at have.

Så jeg vil gerne have et effekttrin, til at koble på pre-out. Ikke til bi-amping men som ren effekt.

Jeg har tænkt på en eller anden form for Holfi. Det vil vel være meget passende, siden jeg nu har B&W højttalere. Men jeg er absolut åben for andre forslag.

Det skal IKKE være Primare A30.2. Dels har den ikke en varmere klang og dels gør dens dybde at den ikke kan stå i min stereoreol (som ikke er alt for dyb).

Budget? Tjaa.. Ikke mere end 10k, i nypris. Vil gerne handle brugt, hvis prisen og standen er i orden.

Vil I hjælpe?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Din vurdering af brug for en effektforstærker - hvis ikke du ønsker at køre bi-amping - virker lidt på mig som noget af et overkill med en I20. Bevares, det er en udmærket forstærker, som helt sikkert fungerer godt med en separat effektblok. Men formentlig - og dette er en hypotese - ville du have større glæde af en løs for- og effektforstærker. Er den klangmæssigt så "kold" med CM2'erne, burde du evt. søge andre veje end Primare?

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft en I20 og solgte den fordi jeg fandt den for overanalytisk (umusikalsk om man vil). Det er ikke for at ødelægge din tråd, men hvis jeg var dig ville jeg sælge den og bruge de 14-15000 (ja du kan vel få mellem 4- og 5000 for den) på en ny eller brugt integreret.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:

Din vurdering af brug for en effektforstærker - hvis ikke du ønsker at køre bi-amping - virker lidt på mig som noget af et overkill med en I20. Bevares, det er en udmærket forstærker, som helt sikkert fungerer godt med en separat effektblok. Men formentlig - og dette er en hypotese - ville du have større glæde af en løs for- og effektforstærker. Er den klangmæssigt så "kold" med CM2'erne, burde du evt. søge andre veje end Primare?

Hvad ville du foreslå?

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Jeg har selv haft en I20 og solgte den fordi jeg fandt den for overanalytisk (umusikalsk om man vil). Det er ikke for at ødelægge din tråd, men hvis jeg var dig ville jeg sælge den og bruge de 14-15000 (ja du kan vel få mellem 4- og 5000 for den) på en ny eller brugt integreret.

Hvad ville du foreslå?

For jeg mener jo, at en forstærker til 14-15000 som du nævner dels fortjener en bedre cd-afspiller end en til 9000 og dels vil være totalt overkill til højttalere til 7000 for et sæt. 

Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes