Forfatter |
|
Paggee Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Er ny på forumet så jeg håber jeg har smidt tråden det rigtige sted og sådan...
Sagen er, at jeg skal ud og have mig et nyt anlæg. Regner med at købe noget brugt; jeg har ca. 3000 kroner til rådighed til højttalere og forstærker og tror jeg får noget mere for pengene på den måde. til gengæld er jeg helt blank for, hvad jeg skal kigge efter og det er så her I kommer ind i billedet :) Jeg ved kun at jeg nøjes med 2 højttalere. Ingen surround.
Så hvis I gider at skrive nogle eksempler på forstærkere og højttalere som jeg bør overveje at kigge efter? Jeg har selv set på et par Dali 808 til 1500 kroner brugt og et sæt Dali 850 til samme pris. Er det helt galt?
På forhånd tak! Hvis jeg har udtrykt mig utydeligt så spørg endelig!
|
Til top |
|
|
Paggee Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne lige tilføje at jeg har set mig lun på en NAD 3020A - er det effekt-, for- eller integreret forstærker?? Det fremgår ikke af annoncen nemlig :)
|
Til top |
|
|
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej! Jeg vil anbefale en Harman Kardon HK 675.. Super velanmeldt stereoforstærker til billige penge samt meget strømstærk.
http://www.referenceaudio.com/ImageUpload/HK/hk670test3.jp g
Du kan købe den her til 2890 kr:
http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_detail&a mp;my_id=90&category_id=Harman/Kardon
Enjoy!
__________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
Til top |
|
|
Paggee Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey! tak for svaret!
vil bare lige sige, at jeg har 3000 kroner ca. til både forstærker og højttalere så medmindre jeg kan finde den dér brugt (kan ikke umiddelbart se den nogen steder) så har jeg ikke råd. Desværre - men tak alligevel.
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 3020 er integreret..
1xx er forforstærkere 2xx er effektforstærkere 3xx er integreret 4xx er tuner 5xx er cd og DVD 6xx er båndoptager 7xx er receiver stereo surround. 8xx er der vist ikke noget af`? 9xx forskellige ting
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa... eller en kombination af effektrin og forforstærker, for signalet går ud af kabinettet, og så ind igen, på indgangen af effekt delen! ;-) Det gør det iøvrigt på en hel del af NADs produkter... Synes ikke jeg har set så mange andre gøre det på den måde, men jeg har fået fingrene i en gammel TEAC A-X75mkII, og den er faktisk lavet på samme måde.
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen man siger stadig at den er integreret.
Og der er en masse der gør det på den måde. Der er bare mange hvor der
sidder en omskifter. Der fx kan hedde processor, eller andet. Og når så
den aktiveres så er det delt op på 2 sæt bøsninger.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er inde på noget af det helt rigtige.... Prøv et sæt DALI450. Det er en ualmindelig god højtaler til prisen, som typisk er 1500 brugt for et sæt. Skal du have nye højtalere der er bedre, skal du nok lægge omkring 10.000,-.
DALI450 er ret alsidig... den spiller fremragende, men går heller ikke af vejen for et seriøst lydtryk.
NAD3020 er også fornuftig. Til trods for sin alder, har den tævet MASSER af nye forstærkere op over 30.000,-. Folk går grædende hjem, når de har besøgt Kurt Kubik, og sammenlignet deres dyre forstærkere, med hans gamle 3020'er. Se her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409
Du kan få det hele for ca. 2000,- og så er der jo en tusse i overskud.... evt til en fornuftig CD-afspiller... Alt i alt er dette et yderst musikalsk og virkelig velspillende anlæg. Tror de færreste har noget at udsætte på det.
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
NAD3020 er også fornuftig. Til trods for sin alder, har den tævet MASSER af nye forstærkere op over 30.000,-. Folk går grædende hjem, når de har besøgt Kurt Kubik, og sammenlignet deres dyre forstærkere, med hans gamle 3020'er. Se her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409
|
|
|
Der må jeg så sige hvis du har hørt et anlæg til 30000kr der spillede dårligere end den, så har det jo været for dyrt, eller virkeligt dårligt, eller også har de øvrige betingelser ikke været i orden. Eller også er den 3020 bygget om i hoved og røv...
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller der skulle måske have stået 3.000kr.?? For så kunne jeg godt forstå det.
Jeg har nu også hørt nogle gamle Sansui forstærkere der spillede fantastisk...
|
Til top |
|
|