Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mig&Dig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt nogle audiovector c2 mk. II, og skal så have en forstærker og ville høre hvilken i foreslår.?? jeg hører mest techno og trance/dance, så der må gerne være gang i forstærkeren.. 

mine egne bud er:

H/K 670/675 (brugt)

Roksan Kandy MKIII (brugt)

Skal lige siges at mit budget er 2500kr.

på forhånd tak.

Til top Vis Mig&Dig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mig&Dig

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Køb noget brugt med masser af effekt - det burde kunne gøre det.
En god gammel NAD er aldrig helt ved siden af.

Uden at fornærme dig, kan man vel nok sige at de egentlige hifi-kvaliteter kommer i 2. række med den slags musik (måske lige bortset fra en god solid bund og godt med kontrol).

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Måske den her var noget, hvis du lige kan strække budgettet en lille bitte smule? Husk at der kan pruttes om prisen...

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;am p;am p;am p;am p;am p;iAd=40064

Ellers er den Roksan sikkert et godt bud.

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;iAd=39851

Oghvis du virkelig vil flotte dig så er der jo også en billig Densen lige nu. Det er ihvertfald en klasseforstærker.

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;am p;iAd=40042

Densen B100 er den eneste af dem jeg kender, men den har ihvertfald masser drive, og rigeligt med power selvom den ikke ser ud af så meget på papiret. Og densen og audio vector er jo kendt for at være et godt match.

Fine højtalere du har fået forresten. Har selv haft dem engang, og de er slet ikke så tossede...

At hifi-kvaliteterne skulle komme i anden række på grund af din musiksmag, tror jeg ovehovedet ikke på. Techno er mere end bare bulder og brag og høje lydtryk, og nyder lige så vel som alt andet musik godt af at blive spillet på et ordentligt anlæg.

Chrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Synes det er et fedt køb du har gjort med de højtaler, men som Janils også siger kommer Hi-fi kvaliterterne i anden række når man har den musik smag.

Så hvis jeg havde været dig, så havde jeg nok lidt satset på og kunne levere højtalerne tilbage på din 14dages returret hvis de er nye, også købe cerwin vega istedet.

Man kan jo får nogle ret voldsomme Cerwin vegaer CLSC 215 til 7000 som virkelig kan sparke røv, eller lillebroderen CLSC 15 til 5000 som egner sig bedre til et værelse, eller hvor du nu skal have dem.

Det er det fede ved CW'erme er at de ikke er så dyre, så med den "Lille" af dem burde der med lidt handelstalent bliver råd til en 218 eller to 216 effektforstærker fra Nad plus Nad  forforstærker.

Kan det ikke lade sig gøre vil jeg stadig anbefale ihvertfald en  Nad 216 som af og til kan fås til ca 2000 kr. Også købe en brugt forforstærker, af samme mærke... Det sidste bliver nok lidt svært til 500 kr.

Men ellers held og lykke med det...   

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Holfi Integra8. Igen igen!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Mig&Dig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Det var bare at nede i Butikken hvor jeg købte højtalerne hørte jeg dem på en H/K680 og kunne meget godt lide lyden..! men vil gerne høre om forskellen mellem lyden på roksan og H/K..

Mig&Dig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fundet endnu en konkurent en Thule IA100, og vil gerne høre om forskellen i lyden mellem roksan, H/K og Thule

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes