| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Da det ser ud til, at den anden tråd omkring forforstærker er ved at lukke ned, vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har et godt forslag til en forforstærker til mit setup - bestående af SA2K, GamuT D200 MKII og Cayin CD 252.
Jeg vil gerne have en lidt varm sound og et stort soundstage, men stadig med masser af dynamik og rytme. I første omgang går jeg efter en brugt forforstærker til ca. 5000 plus minus det løse, hvis den helt rigtige forforstærker skulle vise sig, da jeg har en plan om på sigt at bygge en Pass Aleph P1.7. Det er et krav, at den har fjernbetjening og trigger så det andet udstyr kan starte og stoppe sammen med forforstærkeren.
Jeg har pt. afprøvet en Densen B200. Denne fungerede dog ikke ret godt, da stereoperspektivet stort set forsvandt. Derudover har jeg prøvet en Thule pr100, der fungerer lidt bedre end Densen, men der er et eller anden med mellemtonen der gør at den får en lidt kold lyd, endvidere er der som om mange detaljer forsvinder. Det bedste resultat har jeg haft med at bruge forforstærkerdelen af en gammel NAD 3300, her mangler dog fjernbetjening og lyden bliver lidt grynet og uopløst i diskanten.
/Asger
|