Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Clearaudio Harmo-nicer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst en hel del positive kommentarer på Clearaudio Harmo-nicer plademåtten. er der nogen der har erfaringer med denne.

Ideen med det samme materiale som pladen selv lyder interessant, gad vide om nogen har forsøgt at lave en hel pladetallerken af dette materiale...

SATMIT

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Jeg har læst en hel del positive kommentarer på Clearaudio Harmo-nicer plademåtten. er der nogen der har erfaringer med denne.

Jeg bruger den, først på min Roksan Radius 5, og nu på min Scheu DIY. Lytteindtryk er dog kun fra RR5, da jeg i første omgang anvender den på DIY fordi jeg kom til at lave armbasen lidt for høj

Harmo-nicer konkurrerede med Platter Matter og ingenting.

• PM var den dårligste løsning, her var bas og mellemtone for tyk, og det virkede en anelse mudret. Det var også lidt kedeligt, og måske også et mindre lydbillede.
  • Ingenting var ganske udmærket, her var mere attack og ren lyd, men måske en anelse rå i det.
  • Harmo-nicer gjorde de samme gode ting som ingen måtte, bare en anelse bedre, og en smule afrunding og fintegning førte den i mål.

Det kommer også an på hvilken pladespiller du har. Harmo-nicer er jo nok design'et til Clearaudio's egne pladespiller, og de kører med acryl-pladetallerkner, så det er ikke sikkert at en Harmo-nicer vil være det perfekte valg til f.eks. en LP12. Ellers er det bare at prøve, til ca. 400 kr. er risikoen vel ikke så stor

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Tak for din tilbagemelding ... kører selv med en DIY systemdeck ... med acryl pladetallerken.

Hvordan er du i øvrigt tilfreds med din DIY spille ... er den på niveau med Radius 5, som jo er en ganske god spille? Hvilke dele bruger du ... Scheu motor, leje og pladetallerken (tykkelse?).

SATMIT

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej SATMIT.

Jeg bruger også harmo-nicer.

Jeg har haft den oppe mod filt, læder og ingenting.

Filt stjal dynamikken totalt og var værst

ingenting var ja - standard

Læder var ok med bedre mere stram bas men lidt urolig i mellemtonen

Med harmonicer faldt lydbilledet ligesom til ro. Bassen er god og stram og dynamikken er specielt god i stille pasager - top nice ! Det nemt at høre hvad der sker bag i salen og de små ting for ro til at kunne blive hørt.

Jeg spiller på en maplenoll luftleje plov med blytallerken.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Hej Satmit,

Som du måske har læst af testen i HIGHfidelity, så anvender jeg også Harmo-Nicer. Har prøvet både hjemmelavede af skind og filt og kork samt en ældre gummimåtte med sug (PolyPush). Generelt vil jeg sige, at Clear Audio'en den mest umiddelbare og musikbefordrende, men masser af mikrodeltajer og dynamik. Jeg har limet den fast på pladetallerkenen (Platine DIY) med Schotch spray lim som gør at den kan fjernes igen.

Den hjemmelavede af kork var nu heller ikke dårlig!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Damn hvor er jeg træt af at jeg mange gange ikke får auto-meddelelse på mine indlæg, men er nødt til først at afmelde overvågning, og så slå den til igen - så virker det

SATMIT skrev:
Hvordan er du i øvrigt tilfreds med din DIY spille ... er den på niveau med Radius 5, som jo er en ganske god spille? Hvilke dele bruger du ... Scheu motor, leje og pladetallerken (tykkelse?).

DIY'en er lavet med Scheu leje, 80 mm pladetallerken og færdig motor-unit. Armen er en Origin Live Illustrious Signature med Ortofon Kontrapunkt B pickup (B'eren sad også på RR5). Plinten er en kiks-konstruktion af MDF med 2 huller fyldt med blyhagl, og 2 fyldt med sand.

Der er en pæn kvalitetsforskel på DIY'en og RR5, men DIY'en koster jo også en hel del mere. Der er meget mere styr på alt, inkl. bas, rum og stabilitet. Men RR5 er nu stadig en fantastisk god pladespiller.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Spændende ... har selv være på spring til at prøve at bygge en Scheu, men finanserne ville ikke lige som jeg gerne ville. Så det blev et lille projekt baseret på en Systemdeck. Men overvejer da stadig ...

SATMIT

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Spændende ... har selv være på spring til at prøve at bygge en Scheu, men finanserne ville ikke lige som jeg gerne ville. Så det blev et lille projekt baseret på en Systemdeck. Men overvejer da stadig ...

Det har været ganske sjovt at rode med, også selv om jeg jeg brændte den første motor af ved at lodde forkert  Derefter besluttede jeg mig for at købe den færdige motorblok, og den er også rigtig flot.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes