| Sendt: 20 September 2003 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad høre hvilke erfaringer i har med forskellige typer 6922 dobbelttrioder, spændende om der er erfaringer både med NOS og NEW.
Jeg har selv forsøgt mig med Sylvania JAN 7308 NOS, de erstattede Sovtek 6922 i pre. -og effekt som linierør.
Resultatet med Sylvania JAN 7308 var delvist positivt, det har en flot udstrakt diskant (naturlig) -en stram bund men mindre sub-evner, stemmer står meget naturligt, størrelse, neuancer og kontur er meget flot, eneste ulempe er at de tildels er følsomme for indstråling og mikrofoni, de udmøntede sig i at jeg til tider havde en meget højfrekvent lyd fra diskanten, hvilket ikke var befordrende for lyden, derfor har jeg skiftet tilbage til Sovtek 6922.
Sovtek 6922 er ikke så raffineret som Sylvania, men meget stabilt og praktisk talt helt uden problemer med indstråling og mikrofoni, det virker måske lidt mere hårdt i lyden en Sylvania og knapt så udstrakt i diskanten, stemmer er naturlige dog uden den samme magi som Sylvania, iøvrigt har Sovtek mere sub-evner og en stram bas, men ikke på niveau med Sylvania, ligeledes er soundstagen en del større med Sovtek.
Det er et lille udpluk af mine erfaringer med den type rør, jeg håber at i vil bidrage med mange flere, da jeg er lidt af en novice mht. rør.
|