| Forfatter |
|
JensP Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 08 August 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet at investere lidt mere end først tænkt, da jeg lavede mit andet indkæg forleden. Mine overvejelser går stadig på Rega eller Pro-ject:
- Rega P5
- Pro-ject RPM 6
- Project Perspective
Jeg overvejer hertil en Benz Gold PU.
Hvad vil I anbefale?
Hvad giver mon mest værdi for pengene?
Spændt på at høre jeres kommentarer...!
/Jens
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Pro-ject Perspective, p.t. monteret med en K3 pick-up. Denne kombination spiller fremragende, men der er ingen tvivl om, at Perspective'n sagtens kan "bære" en bedre PU.
Ud over at lyde godt, så ser den altså også godt ud - hvis det ellers har nogen betydning i dit tilfælde __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
JensP Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Jeg har selv en Pro-ject Perspective, p.t. monteret med en K3 pick-up. Denne kombination spiller fremragende, men der er ingen tvivl om, at Perspective'n sagtens kan "bære" en bedre PU.
Ud over at lyde godt, så ser den altså også godt ud - hvis det ellers har nogen betydning i dit tilfælde  |
|
|
Ja, Perspectiv er jo klart den flotteste af de tre, og det har da betydning, men har den også bedre lyd end Rega P5?
/Jens
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens,
jeg har ikke hørt nogen af de pågældende pladespillere. Men efter hvad jeg har hørt, er begge meget kompetente pladespillere. Så du må ned og høre dem live.
Jeg har selv en Benz MC-Gold pu, som jeg både har haft monteret på en Rega arm, og en project-kulfiber arm. Umiddelbart synes jeg pro-ject armen gjorde det bedst med den pu, men smag og behag.
Men da du jo bor i Kbh, burde det være en smal sag at lytte til Pro-ject'en hos lydbutikken, eller Rega hos Hifiklubben. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
JensP Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
|
Hej Jens,
jeg har ikke hørt nogen af de pågældende pladespillere. Men efter hvad jeg har hørt, er begge meget kompetente pladespillere. Så du må ned og høre dem live.
Jeg har selv en Benz MC-Gold pu, som jeg både har haft monteret på en Rega arm, og en project-kulfiber arm. Umiddelbart synes jeg pro-ject armen gjorde det bedst med den pu, men smag og behag.
Men da du jo bor i Kbh, burde det være en smal sag at lytte til Pro-ject'en hos lydbutikken, eller Rega hos Hifiklubben.
|
|
|
Hvilke Rega og Pro-ject arme testede du på? P5 har jo RB700 mens Perspectiv har deres 9C arm...
Hifiklubben har vist ikke længere Rega...Hvem har mon så en P5 stående?
/Jens
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens
Du kan høre Planar 5 hos kt og Topsound begge i Kbh. og du kan høre Project hos Lydbutikken på Frederiksberg.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensP skrev:
|
Jeg har overvejet at investere lidt mere end først tænkt, da jeg lavede mit andet indkæg forleden. Mine overvejelser går stadig på Rega eller Pro-ject:
- Rega P5
- Pro-ject RPM 6
- Project Perspective
Hvad vil I anbefale?
/Jens
|
|
|
Hvis du spør mig - så vil jeg tage Rega P5 !
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensP skrev:
- Rega P5
- Pro-ject RPM 6
- Project Perspective
Hvad vil I anbefale?
/Jens
|
|
|
Lån dem med hjem og hør dem ,det at høre dem i en shop dur ikke .
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensP skrev:
|
Hvilke Rega og Pro-ject arme testede du på? P5 har jo RB700 mens Perspectiv har deres 9C arm...
Hifiklubben har vist ikke længere Rega...Hvem har mon så en P5 stående?
/Jens
|
|
|
Rega-armen var en RB-250. Pro-ject'en ved jeg ikke hvad hedder, men det var 1Xpression modellen med standardarm. Jeg synes klart den gjorde det bedst på Pro-ject'en. Med en anden pu, havde resultatet sikkert været anderledes. Jeg bruger selv en Goldring 1006 på en RB-300 arm med stor succes.
Jeg er forøvrigt enig med Jensen - lån dem med hjem. Jeg er sikker på at du kan få lov i Lydbutikken. Topsound og KT ved jeg ikke med, men ellers kan Bent Medlyd sikkert fortælle hvem der har en demo stående, som du kan kontakte med henblik på udlån. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 10 August 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Perspective op mod P5, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.
Men - meget enig med diverse bidragydere om, at det eneste rigtige er at få nogle prøver hjem.
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |