Emne: B&W 604s3- hvilken reciever!?! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Holden Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set og hørt B&Ws 604s3 op til flere gange hos HiFiklubben, er jeg helt sikker på at købe disse fremragende højtalere 
Dog står jeg i den situation, at jeg ikke er sikker på hvilken reciever der skal trække B&W´erne. Har kigget og læst en del om Denon 3805, som oven i købet har fået gode anmeldelser. Men "problemet" ligger i, at jeg har læst flere indlæg på dette forum, hvor folk skriver de ikke vil foreslå at sammensætte Denon og B&W!!
Da jeg er amatør på dette område og ikke ved om man skal lægge noget i det, vil jeg spørge hvad folk siger til det. Er det en smagssag lige som alt muligt andet vdr. HiFi, eller spiller disse to produkter bare ikke godt sammen?? 
Vdr. reciever i 8.000 kr. klassen, har jeg kigget på Harman Kardon 630. En af mine kammerater har denne og spiller suverent efter min smag. Vil H/K erstatte Denon AVR3805 bedre eller er dette også en smagssag?
Desværre handler HiFiklubben ikke med H/K, så har ikke haft muligheden for at høre den med B&W !
Håber på et par gode svar.. 
Mvh. Holden
|
| Til top |
|
| |
Ancher Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holden
Jeg har ikke prøvet H/Ks receivere, men jeg har de nævnte højttalere, og jeg har haft sat dem sammen med en H/K surround forforstærker i Signature serien, jeg mener den hed 2.0. Denne skulle spille bedre end deres recievere.
Bortset fra børnesygdomme mv. i forforstærkeren spillede den pænt, men jeg fik prøvet andet grej, som virkelig fik det bedste frem i højttaleren, og derfor tror jeg ikke, at nogen af H/Ks recievere er det rette valg til denne højttaler. Jeg tror med H/K vil lyden blive for mudret.
Faktisk fik jeg prøvet en NAD T163v2 som koster kr. 4999 i HIFI-klubben, den slog virkelig min H/K forforstærker. Jeg ved godt, at det ikke er en reciever, så det er nok ikke den dit valg falder på, men den er utrolig billig. Måske skulle du derfor prøve en af NAD recieverne. Hvis de spiller i nærheden af denne forforstærker, så ville jeg klart vælge en af disse, hvis du kan leve med designet.
Jeg kører i øjeblikket med en Rotel 1068 surroundforforstærker til disse højttaler med et par H/K effektforstærkere, og mine højttalere har aldrig spillet bedre. Om en Denon forstærker er god til disse højttalere ved jeg ikke, men jeg har hørt andre nævne, at højttalerne kan virke en anelse for skarpe i diskanten. Jeg bruger en Denon dvd-afspiller model A11, og det lyder ahhhh ja fantastisk sammensat med Rotel og så naturligvis gode kabler.
Jeg håber, at du kunne bruge svaret til noget.
Mvh.
Ancher
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
|
Efter at have set og hørt B&Ws 604s3 op til flere gange hos HiFiklubben, er jeg helt sikker på at købe disse fremragende højtalere 
Dog står jeg i den situation, at jeg ikke er sikker på hvilken reciever der skal trække B&W´erne. Har kigget og læst en del om Denon 3805, som oven i købet har fået gode anmeldelser. Men "problemet" ligger i, at jeg har læst flere indlæg på dette forum, hvor folk skriver de ikke vil foreslå at sammensætte Denon og B&W!!
Da jeg er amatør på dette område og ikke ved om man skal lægge noget i det, vil jeg spørge hvad folk siger til det. Er det en smagssag lige som alt muligt andet vdr. HiFi, eller spiller disse to produkter bare ikke godt sammen?? 
Vdr. reciever i 8.000 kr. klassen, har jeg kigget på Harman Kardon 630. En af mine kammerater har denne og spiller suverent efter min smag. Vil H/K erstatte Denon AVR3805 bedre eller er dette også en smagssag?
Desværre handler HiFiklubben ikke med H/K, så har ikke haft muligheden for at høre den med B&W !
Håber på et par gode svar.. 
Mvh. Holden
|
|
|
Hej.
Ja jeg ville heller ikke anbefale dig at benytte Denon receiver, lyden vil blive for skrap, idén med H/K er slet ikke så tosset, har selv haft en sæt B&W på min nuværrende H/K og det lød altså godt og så har H/K også en masse krafter, ja det ser jo ikke sådan ud, hvis man kigger på papirerne, men de er altså nogle strømstærke bæster, syns da du skulle tage og låne din kammi´s H/Kér og lyt engang, men ellers er der jo både NAD og Marantz og Arcam og Rotel, og ja i sidste ende er det jo en smagssag
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en H/K AVR 430 og den spiller ret godt sammen med mine B&W 603S2 (+ LCR600S3 og 601S3).
Jeg havde tidligere en Denon stereo-forstærker og mit indtryk er at den kombination var noget "lys" i lyden, hvorimod H/K/B&W har en mere varm og kraftfuld lyd.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare det er noget med pre out, bortset fra den de største modeller fra hk og nad mener jeg ikke rigtigt der er meget til menneske penge der vil kunne trække dem tilnærmelsesvis optimalt. køb en med pre out, og smæk en ordentlig effektblok på, det har de fortjent  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu af den opfattelse at Denon er for tam i lyden til at spille sammen med B&W, men NAD er derimod oplagt valg (H/K er sikkert også et udemærket valg). Men hvis du vil køre det som et stereo setup så gå efter NAD 320BE, den vil helt sikkert kunne tilfredstille de fleste ;-)
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for de gode svar, de bliver alle taget til efterretning 
Til dig musashi, så har Yamaha´en været på overvejelses listen. Jeg er ikke i tvivl om at Yamahaen sikkert nok kan klare opgaven helt fint, men tror bare (uden at have hørt Yamaha´en) at H/K har en bedre klang og måske mere dyb i lyden..!?!
Efter en del søgen på diverse forums og læsen af tests, har jeg dog nu valgt H/K som hjertet i mit surround system. Ikke alene kun pga. lyden, men også prisen. Jeg har fundet den meget billigt på en tysk hp, så nu får vi at se hvilken DVD player den skal klare arbejdet med.
Mht. Kim Olsens indlæg om pre out, kan jeg dog godt se hans mening med dette. Hvis jeg forstår det rigtigt, skal man så ikke bruge pre out hvis ens reciever ikke yder nok i wat og man skal have en effekt forstærker som ekstra hjælpemiddel? Jeg tror godt at AVR 630 kan køre 604´erne uden problemer, så her behøves der vel ikke et pre out til ekstra effekt.. har jeg ret??
Godt at høre vi alle er enige om at Denon ikke vil klare opgaven fuldt ud med B&W 604, det glæder mig at høre. Ikke at de ikke vil spille gode sammen, men at I alle er enige (på nær ancher) det hele er vel en smagssag
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
|
Mange tak for de gode svar, de bliver alle taget til efterretning 
Til dig musashi, så har Yamaha´en været på overvejelses listen. Jeg er ikke i tvivl om at Yamahaen sikkert nok kan klare opgaven helt fint, men tror bare (uden at have hørt Yamaha´en) at H/K har en bedre klang og måske mere dyb i lyden..!?!
Efter en del søgen på diverse forums og læsen af tests, har jeg dog nu valgt H/K som hjertet i mit surround system. Ikke alene kun pga. lyden, men også prisen. Jeg har fundet den meget billigt på en tysk hp, så nu får vi at se hvilken DVD player den skal klare arbejdet med.
Mht. Kim Olsens indlæg om pre out, kan jeg dog godt se hans mening med dette. Hvis jeg forstår det rigtigt, skal man så ikke bruge pre out hvis ens reciever ikke yder nok i wat og man skal have en effekt forstærker som ekstra hjælpemiddel? Jeg tror godt at AVR 630 kan køre 604´erne uden problemer, så her behøves der vel ikke et pre out til ekstra effekt.. har jeg ret??
Godt at høre vi alle er enige om at Denon ikke vil klare opgaven fuldt ud med B&W 604, det glæder mig at høre. Ikke at de ikke vil spille gode sammen, men at I alle er enige (på nær ancher) det hele er vel en smagssag
|
|
|
Hej.
Ja det er nemlig smag og behag, men alle de gange jeg har hørt denon på B&W har jeg taget mig til ørene, det kan ikke sammen i min lille verden... 
Den H/K tror jeg du bliver mega glad for, blev meget glad for min også sammen med mine daværrende 604 S2ér de spillede bare godt sammen både i SS og i stereo, og vil tro at den også godt kan håndtere de 604S3ér fint, men det er altså en speaker der vokser når der kommer nogle krafter bag, så idén Kim kommer med er ikke dum, men jeg mener da at AVR630 har PreOut, så på et tidspunkt kan du da lege med det 
|
| Til top |
|
| |
Ancher Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Holden]
Hov må vidst lige rette en misforståelse her, jeg har ikke talt varm for Denon, hvad angår forstærkere med og uden proout samt forforstærkere, dertil kender jeg slet ikke lyden fra Denon. Som tidligere nævnt havde jeg en HK surroundforforstærker fra H/K med 2 store effektblokke fra H/K spændt for. Det lød da udmærket, men min Rotel 1068 forforstærker, som er sat til mine to effektblokke fra H/K, det lyder virkelig godt på B&Ws 604 S3 serie.
Den Denon jeg taler om, er jo en dvd-afspiller og ikke en forstærker eller effektblok OG der er himmelvid forskel på lyden fra en CD el dvd-afspiller, forstærker med preout eller forforstærker med effektblokke uanset om mærket er det samme indenfor de forskellige dele. Den dvd-afspiller spiller simpelthen himmelsk til de højttalere, sammensat med de rigtige kabler og det øvrige udstyr. Se evt. anmeldelsen af afspilleren her
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 603&zoneid=3
Ancher
|
| Til top |
|
| |
kim07 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv B&W 604s3 sammen med Nad 163/973 spiller rigtig godt har også hørt dem med Nad 773 og 763 men 604 blir bare bedre med 163/973 men alle tre kombinationer lyder bedre end Denon 3805 de vil gerne ha en strømstærk forstærker og det er naden og mørker i lyden mere kontrol over højtalerene men det med lyden er vel en smagssag  __________________ Mit Nad B&W og Denon Anlæg
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nad har jeg aldrig kunnet enes med, da jeg synes deres bas er for tynd, Arcam er jo desværre prismæssigt udelukket, så i dit tilfælde vil jeg gå efter H/K.
Efter min mening får man den reciever som yder bedst i prislejet, giver noget strømstærkt udstyr, og spiller varmt som jeg kan lide det.
Har selv pt. denon, men opgradere inden for nærmeste tid: Læs: Når økonomien er til det. Men det er jo i den dyre ende, så vil klart anbefale dig H/K.
Har et par venner, som kører 600 serie og CM serie med H/K, og de er ovenud tilfreds, da de også er i din situation omkring økonomi! Et godt valg efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ancher skrev:
| [QUOTE=Holden]
Hov må vidst lige rette en misforståelse her, jeg har ikke talt varm for Denon, hvad angår forstærkere med og uden proout samt forforstærkere, dertil kender jeg slet ikke lyden fra Denon. Som tidligere nævnt havde jeg en HK surroundforforstærker fra H/K med 2 store effektblokke fra H/K spændt for. Det lød da udmærket, men min Rotel 1068 forforstærker, som er sat til mine to effektblokke fra H/K, det lyder virkelig godt på B&Ws 604 S3 serie.
Den Denon jeg taler om, er jo en dvd-afspiller og ikke en forstærker eller effektblok OG der er himmelvid forskel på lyden fra en CD el dvd-afspiller, forstærker med preout eller forforstærker med effektblokke uanset om mærket er det samme indenfor de forskellige dele. Den dvd-afspiller spiller simpelthen himmelsk til de højttalere, sammensat med de rigtige kabler og det øvrige udstyr. Se evt. anmeldelsen af afspilleren her
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 603&zoneid=3
Ancher
|
|
|
Undskyld misforståelsen vdr. Denon DVD afspilleren, jeg forstod det var en forstærker eller effektblok.. sorry!
Det er ellers en lækker DVD afspiller du har linket til. Jeg har godt nok hørt om den før, men har ikke læst nok om den. Efter at mit valg er gået på H/K, har jeg kun kigget efter H/K DVD afspillere, som sikkert er en stor fejl. Jeg har altid haft den tro, at man så vidt muligt skal finde en DVD afspiller (eller anden hardware) som stammer fra samme producent.. er dette helt galt? Ved godt det bliver lidt off topic, men tillader mig alligevl at spørge, om det gør noget man "blander" hardware fra forskellige producenter? Kan se at flere her inde har op til fire forskellige mærker i deres hjemmebio, så det er vel helt normalt!?!
Hvilken DVD afspiller fra H/K vil I anbefale, hvis det skulle være en H/K?!? Ville det være bedre at sætte en anden DVD afspiller til recieveren, som måske var bedre til de samme penge?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> Holden
Man skal jo kun vælge udstyr fra samme producent, af design og betjenings medsige grunde... Men i mange tilfælde så kan man med fodel blande forskellige mærker, og opnå lige præcis den lyd, billede eller funktioner man ønsker. Det er sku langt fra altid at egenskaberne for et vis stykke udstyr, går igen i andet udstyr fra samme producent/serie... (andre gange gør de self. men det er nok lidt dyrere så ;-)
Højtalere og den slags, kan man self. sige at de har en hvis farvning og samarbejds evne som man ønsker går igen, hele vejen rundt i et SS system...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale B&W sammen med Onkyo....dejlig blød afrundet kontant lyd __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
JungleRob Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil høre om der er nogen væsentlig forskel på valg af forstærker til henholdsvis DM 604 og DM 604 S3? -og er der kommet nogle nye forstærkere til siden, som jeg skal lægge mærke til? Jeg ligger nemlig inde med et par DM 604, men der kommer næsten ingen lyd ud fra diskanterne, og tænkte derfor, at en kraftigere forstærker sandsynligvis ville være løsningen på problemet.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med et par S3'ere af overnævnte model, sammen med Onkyo 875, og der er ekstremt god smæk på!..Der er fuld power over hele lydfeltet, skarp og hård diskant, kraftig mellemtoner og et par hårdtslående 6½" basser!..
Altså forskellen på S-modellerne er vidst kun basserne!..Hvor S3 er den bedste ..
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
JungleRob Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nuværende tidspunkt har jeg en Yamaha surroundforstærker på 120 watt (rx-v1500), og jeg er lidt forvirret over at der ikke kommer tilstrækkelig lyd ud af diskanterne på mine 604´ere. Kan det virkelig passe at denne forstærker ikke er kraftig nok? Eller er der noget i vejen med højttalerne (har næsten lige skiftet diskanterne)?  Kan se at der er mange der anbefaler H/K i denne tråd. Kan en H/K-sorroundforstærker ligeledes anbefales? -Overvejer nemlig (hvis jeg må ud og investere i ny forstærker) at koble to sæt højttalere (dm 604 og 602) til den samme forstærker. Håber der er nogen der kan komme mig til undsætning.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
JungleRob skrev:
På nuværende tidspunkt har jeg en Yamaha surroundforstærker på 120 watt (rx-v1500), og jeg er lidt forvirret over at der ikke kommer tilstrækkelig lyd ud af diskanterne på mine 604´ere. Kan det virkelig passe at denne forstærker ikke er kraftig nok? Eller er der noget i vejen med højttalerne (har næsten lige skiftet diskanterne)? 
|
|
|
B&W er på deres billigere modeller kendt for deres lige lovlig skarpe diskant, der til tider er direkte ubehagelig at lytte til så at du ikke skulle have diskant nok kan ikke helt passe. Medmindre der er et eller andet galt med dine diskanter.
|
| Til top |
|
| |
JungleRob Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
JungleRob skrev:
På nuværende tidspunkt har jeg en Yamaha surroundforstærker på 120 watt (rx-v1500), og jeg er lidt forvirret over at der ikke kommer tilstrækkelig lyd ud af diskanterne på mine 604´ere. Kan det virkelig passe at denne forstærker ikke er kraftig nok? Eller er der noget i vejen med højttalerne (har næsten lige skiftet diskanterne)? 
|
|
|
B&W er på deres billigere modeller kendt for deres lige lovlig skarpe diskant, der til tider er direkte ubehagelig at lytte til så at du ikke skulle have diskant nok kan ikke helt passe. Medmindre der er et eller andet galt med dine diskanter.
|
|
|
Tak for svaret.
Der er også rigeligt med diskant på 602´erne, men det er er 604´erne det kniber med. Hører disse også ind under kategorien af højttalere, som du kalder for b&ws billige højttalere? Jeg har nemlig læst gentagne steder, at de kræver en ordentlig forstærker, men er i tvivl om hvorvidt min forstærker er tilstrækkelig, da jeg synes den er temmelig kraftig.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|