| Forfatter |
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt den ny store integrerede forstærker B-150. Det må jeg sige, den er stor, i overført forstand, jeg var meget købeklar, men tænker lige lidt videre.
Lagde mærke til det overblik den havde og den lød umiddelbart virkelig godt, selvom den knapt var tilspillet. Den havde masser af ro og magt over bassen.
En feature er den måde den skruer op og ned på, det klikker indeni den, der er vist en del mikrorelæer der klarer det, så det sker præcist i begge kanaler. Jeg ved ikke rigtig om det er noget der har værdi for mig som lytter, hvad siger I andre, er det vigtigt?
Er der andre som har hørt den?
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt den endnu, men til 30k forventer jeg faktisk en stor oplevelse.
Det med klikkene fra relæerne har fra begyndelsen været et prekært emne når det gælder de nye integrerede og den nye forforstærker b250. Mange melder tilbage, at de synes at det er en irreterende lyd, som er svær at leve med, mens andre igen synes det er ren blær, at det klikker på den måde.
Som Densen selv oplyser så fremkommer klikkene fordi volumen er lavet med faste modstande, som skiftes om via relæer der styres af en mikroprocessor. Klikkene er altså i dette tilfælde en bevirkning af brugen af relæer. Densen (Sillesen) pointere at denne løsning har nogle klare fordele i forhold til potentiometret i form af præcis klangbalance imellem kanalerne, præcis styring af volumen (hvert step er under 0,5db), bedre holdbarhed osv. Så må man enten hade, elske eller lære at leve med klikkene, hvis man vil have noget af det nye grej.
Personligt synes jeg det er træls, men jeg ville kunne leve med det, hvis jeg havde råd til en b250, da den på alle måder (undtagen design [synes det er synd at de store drejeknapper er væk]) er bedre end b200. Den er mildest talt suveræn. Hvis b150 leverer en ydelse der ligger tæt på b250, så må det betragtes som et regulært "best buy", da man i så fald vil få alt i én pakke inklusiv mulighed for at bruge gizmo.
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set den nye B-150 hos KT. Den ser helt fantastisk ud... Ja, den må være et forrygende køb når den har en del af B-250 i sig.. Jeg kan slet ikke vente til B-110 kommer. Skulle jo eftersigende være en mindre version af B-150.
Min kammerat har hørt en B-150 i direkte sammenligning med en Krel KAV-400i. Efter sigende skulle Krell'en blive tværet ud... Må heller selv hører den B-150 en dag.
Er der nogle der har flere indtryk af B-150 eller noget nyt om B-110 evt.?
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke flere der har input vedrørende den nye Densen. Har bestilt en demo hos KT (Kbh.) sammen med B400+ og Audiovector MI3 sign. og Audiovector MI1 avang. Nøj hvor jeg glæder mig  Der er desværre 1½ uge til...
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har haft den Densen B150 hjemme på besøg, sammen med en 400+ cdafspiller....
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25301&P N=2&TPN=3
B150 er for sig selv en rigtig fed Amp, man skal bare være varsom med hvad man giver den af signal kilde, den havde fuld kontrol over mine BCGér hvilket vel vidner om stort kraftoverskud, jeg må nu ærlig indrømme at lytteoplevelserne har jeg lagt lidt bag mig, da jeg har fundet noget som er langt bedre i mine øre, så håber du får lidt ud af det jeg har skrevet i det viste link 
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn
Tak for linket. Yderst informativ tråd Blir dog lidt bekymret, tør slet ikke begynde at lytte til B400xs. Mit budget startede på omkring de 20k inkl. ht'er og valget var umiddelbart noget NAD+Dali, men så indtraf den helt fantastiske hifisyge og efter lidt nærmere overvejelser kunne jeg sagtens se fornuften i at det var den nye master serie fra NAD jeg skulle investere i Nårh ja... sådan et sæt koster jo 37k uden ht'er.... så er det jo ikke langt op til 44k for Densen hvor man får fantastisk design og livsvarig garanti med oveni hatten. Det er simpelthen logik. Godt forberedt har jeg fremlagt mit forslag for fruen... hun hører så i øvrigt mest radio hvorfor jeg kunne konstatere at der var en slem budget fejl på 8k = 1 stk. b-800. HT'erne er en helt anden historie - startede med Dali suite, blev imponeret over AV K3 super og skal nu lytte på Mi2 sign og Mi1 avang. PIV
Der er ikke andet for end at jeg må ned og lytte, man kan jo altid starte med 400+ og senere opgradere og det samme gælder jo for AV HT'erne
Bo
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.... Hvis det er Densen du vil have og du skal have fruen til at godkende det så er det egentlig ret simpelt. Bare hvis hende sættet i virkeligheden og så give hende den elegante fjernbetjening i hånden. Det virkede i hvert fald på min kæreste 
Hvis man kigger på Densen's hjemmeside kan man se at B-150 også kan opgraderes på sindsyg mange måder: Ekstern strømforsyning, plug-in surround board, multiroom, elektronisk delefilter, riaa dele.... Ja, B-400 plus kan også opgraderes til XS versionen. Så der skulle være muligheder nok.... Og nåh ja, så har jeg ladet mig fortælle at Densen spiller mere musik end NAD gør...
Ja, 8k for en tuner er da penge, men så kan du heller ikke hører forskel på om du hører CD eller FM.. Så den er ret vellydende. Den blev jo også kåret som årets tuner sidste år af What hifi...
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej THX1138
Tror såmænd allerede fruen har godkendt Densen alene ud fra billederne på nettet Det bliver straks værre med højtalerne... hun er som så mange andre ikke voldsomt begejstret for gulvhøjtalere af en vis størrelse... men nu må vi se. Har som nævnt tænkt mig at lytte både til MI3 sign. og MI1 avang. og skulle Mi1'erne falde mest i min smag er der jo ingen problemer 
Bo
|
| Til top |
|
| |