Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Primare vs. Thule (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
onkel joakim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er ude efter en ny integreret stereo forstærker og cd/dvd i stedet for mit nuværende anlæg.

Jeg har overvejet at købe brugt og har kigget på følgende

1. Thule IA 100 + Thule CD 100 (brugt pris 4500+2500= 7000 kroner)

2. Primare I20 + Primare V20 ( brugt pris 4500+3000= 7500 kroner)

Har Infinity Reference 61I højtalere.

Er der nogen der har en mening om, hvad jeg får mest ud af lydmæssigt og hvad jeg bør vælge?

Skal jeg i den forbindelse skifte højtalere, for overhovedet at få noget ud af ovenstående forstærker+cd sæt?

Til top Vis onkel joakim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onkel joakim

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Primare sættet, men jeg kan varmt anbefale Thule sættet det spiller rigtigt godt og med en god bund, specielt hvis CD'en er udstyret med digit I eller II kortet. Som en sidebemærkning kan det da nævnes at IA100 (den ny model med enten guld eller sølv volumenknap) fås væsentligt billigere på det brugte marked end de 4500kr du opgiver. Jeg solgte selv min den gamle for under 3000kr.

Jeg roser Thules lyd, men vær opmærksom på at får du brug for hjælp direkte fra Thule, så bered dig på elendig service og kundetække samt at blive mødt med en pænt sjat arrogance, desværre.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej !

jetz skrev: "Jeg roser Thules lyd, men vær opmærksom på at får du brug for hjælp direkte fra Thule, så bered dig på elendig service og kundetække samt at blive mødt med en pænt sjat arrogance, desværre."

Den udtalelse må, helt klart, stå for egen regning !! ....nu ved jeg, af gode grunde, ikke hvordan du gebærder dig, eller taler til andre folk, men den her udtalelse "holder simpelt hen ikke vand" ! ....en´ af styrkerne ved de "små" Danske producenter, er netop muligheden for direkte kontakt/samtale .....uanset om det er Thule, Densen,AR,Bertram,B&O,holfi,jazz, ht.-producenterne, og alle de andre - Ja, der er faktisk rigtig mange (heldigvis ), så får man en uovertruffen service, som jeg tror er enestående for de Danske producenter  - personligt kan jeg slet ikke genkende dit "sure opstød" og jeg tror det gælder for de fleste, rigtige Hifi-folk, på denne site !

Bond

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Enig med Bond. Har selv haft direkte kontakt til Thule og har fået en usædvanlig god "behandling"

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke skrive til trådens emne i stedet?

Jeg foretrækker personligt Primare, Thules lyd er meget lys, og kan i længden blive trættende... Har du overvejet Arcam? Hvis ikk, er det bedste bud klart primare...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 September 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Primare holde jeg på .

Der er bygget så nice og har aldrig hørt om de store problemer med det .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 September 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ville til hver en tid satse på Primare, da Thule er for lystklingende og tilbagelænet til min smag. Derudover har jeg hørt om flere der har haft problemer med deres Thule grej.
Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 September 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Projectorfreak skrev:
Jeg ville til hver en tid satse på Primare, da Thule er for lystklingende og tilbagelænet til min smag. Derudover har jeg hørt om flere der har haft problemer med deres Thule grej.

Ja har også hørt om en del der har fået åben ild i stuen .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

onkel joakim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kan virkelig bruge jeres svar, så tak indtil videre.

Umiddelbart lyder det til, at Primare er det bedste valg.

Til Wamba. Jeg kender ikke Arcam.

Kan du eller nogle af Jer andre anbefale en model.

Til top Vis onkel joakim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onkel joakim

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

Hej !

jetz skrev: "Jeg roser Thules lyd, men vær opmærksom på at får du brug for hjælp direkte fra Thule, så bered dig på elendig service og kundetække samt at blive mødt med en pænt sjat arrogance, desværre."

Den udtalelse må, helt klart, stå for egen regning !! ....nu ved jeg, af gode grunde, ikke hvordan du gebærder dig, eller taler til andre folk, men den her udtalelse "holder simpelt hen ikke vand" ! ....en´ af styrkerne ved de "små" Danske producenter, er netop muligheden for direkte kontakt/samtale .....uanset om det er Thule, Densen,AR,Bertram,B&O,holfi,jazz, ht.-producenterne, og alle de andre - Ja, der er faktisk rigtig mange (heldigvis ), så får man en uovertruffen service, som jeg tror er enestående for de Danske producenter  - personligt kan jeg slet ikke genkende dit "sure opstød" og jeg tror det gælder for de fleste, rigtige Hifi-folk, på denne site !

Bond

Korrekt det står helt for min egen regning og er min oplevelse af den service har har fået af dem. Hvordan det kan kædes sammen med hele den danske hifi-branche forstår jeg ikke helt.

Jeg giver dig samtidig ret i at mange danske producenter leverer enestående service og produkter og ja, jeg glædes også dagligt over at der er så mange i dette land som kan få en forretning ud af at skabe lækkert hifi.

Jeg kan så se, at du nederst i dit indlæg insinuerer at jeg ikke er blandt de "rigtige Hifi-folk" på dette site, det må du gerne uddybe over PB.

PSSO skrev:
Enig med Bond. Har selv haft direkte kontakt til Thule og har fået en usædvanlig god "behandling"

Jamen det er glædeligt også at høre solstrålehistorierne og måske havde de så bare nogle dårlige dage de gange jeg havde kontakt til dem. Det kan jo ske.

wamba skrev:

Skal vi ikke skrive til trådens emne i stedet?

Jeg foretrækker personligt Primare, Thules lyd er meget lys, og kan i længden blive trættende... Har du overvejet Arcam? Hvis ikk, er det bedste bud klart primare...

Helt sikkert. Der er ingen grund til at få tråden afsporet pga. min sidebemærkning. 

Angående lyden så syntes jeg, at der er rigtig mange der dømmer Thule for lyst klingende. Jeg vil godt medgive at det gamle Thule kunne være lyst, men det nyere (guld/sølv knap) syntes jeg faktisk er meget godt afstemt. Det spiller rent men ikke skingert. Det kan også være at jeg lægger for meget i ordet lyst, men det lyder bare som om, at nogle oplever at diskanten tager fuldstændig over og stikker af fra det hele, sådan oplever jeg det ikke.

Projectorfreak skrev:

Angående den lyse lyd, så har jeg givet mit besyv med ovenover.

Når det gælder problemerne, så har jeg også både hørt om det og prøvet det. Jeg har haft/prøvet meget Thule og det meste har da kørt pænt, men specielt tryknapperne (de gamle sorte) og så de tidlige modeller af IA60B og IA250B har jeg oplevet meget knas med.  

jensen skrev:

Ja har også hørt om en del der har fået åben ild i stuen .

Åben ild i stuen har jeg dog aldrig haft

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kører selv med Thile IA100 og CD100, og jeg er ganske tilfreds med den kombination. Jeg synes ikke, de er for lyse i lyden og synes ikke, at lyden bliver  trættende at høre på i længden, men sådan er vi jo så forskellige. De spiller sammen med et sæt Qln 606, hvilket måske er forklaringen på, at jeg ikke finder lyden særlig lys.

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge da Primare I20 har flere kræfter end IA 100.
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Primare I20 er et godt valg. Jeg har den selv, og har tilsluttet et par hjemmebyggede ProAC 2.5 kloner. Den kombination giver en rigtigt lækker lyd, som man kan holde ud at høre på, time efter time. Du skriver intet om din musiksmag, men det er ikke et hip-hop, bum, bum bas setup (men kan da godt). Til Van Morrison, Neil Young, Dire Strait, Norah Jones, Savage Rose, Jennifer Warnes, Manfred Mann, Pink Floyd etc. er det rigtig godt.

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

onkel joakim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Wamba nævner Arcam. Har set en Arcam Diva 65 til 3500 kroner.

Skal den med i valget set i forhold til Primare I20?

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hmmm, den var værre.

Efter min mening vil du i begge tilfælde få meget god lyd for dine penge.

Du bliver simpelthen nødt til at komme ud og høre de to opstillinger med din egen musik. Man kan som nørd have sin egen mening om det, men det vigtigste er jo at du bliver tilfreds.

"Nogle kan bedst lide moderen, andre datteren"

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes