Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Indbygning af apparatstik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lidsmoes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 23 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig erhvervet mig en exposure super 18 effektforstærker.  Netledningen er desværre fastmonteret i forstærkeren, hvilket forhindrer mig i at tweake den med særlige strømkabler.

Jeg overvejer nu at lave et hul i bagsiden af kabinettet og indbygge et apparatstik. Jeg er dog lidt usikker på at gøre det selv. Er der nogen der ved hvem der ville kunne gøre det eller i øvrigt har gode råd?     

Til top Vis lidsmoes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lidsmoes

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lavet netop det, på min dvd og cdafspiller.

Nedstryger, en 'finkornet' fil, og små stålbor er værd at have inden start. Ellers er det bare at tegne op hvor hullet skal være, bore et hul i hvert hjørne, og eller skære til. Det er ikke så svært, men hvis man har noget at øve sig på først er det klart en fordel.

jeg har lidt billeder her: http://www.witzelhifi.dk/photo.htm - men det er sparsomt hvad der er.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

lidsmoes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 23 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Tak for det. Skal jeg mon ikke skille den ad og fjerne alle komponenter osv før jeg går i gang. Jeg tænker på om vibrationerne kan ødelægge lodninger, print osv?
Til top Vis lidsmoes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lidsmoes

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

hvis der er gevindst ved at skifte kabel og stik, kunne man så ik tænke sig at det var bedre at undvære den netbrønd, og så bare skifte kabel!

Bare en tanke, hvorfor inføre to ekstra komponenter!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Næsten alle mine apparater har fast netstik. Da jeg ville skifte fandt jeg ud af, at det ikke var så svært alligevel. Mange af dem havde bare et par kabelsko for enden af ledningerne og det sætter man så bare på de nye kabler også.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

lidsmoes skrev:
Tak for det. Skal jeg mon ikke skille den ad og fjerne alle komponenter osv før jeg går i gang. Jeg tænker på om vibrationerne kan ødelægge lodninger, print osv?

Det burde vel ikke være nødvendigt at skille det hele ad - medmindre du vil bruge en slagboremaskine for at bore huller i de forholdsvis tynde kabinetplader, som de fleste apparater er forsynet med

Det er nok vigtigere at sikre, at der ikke kommer metalspåner ind på print o.l. Læg en kraftig plastikpose hen over diverse print, og sørg for at støvsuge kabinettet meget grundigt, når du er færdig med at bore og file.

Jeg har selv lavet denne ændring på en forstærker for nogle år siden, og det gik faktisk ret let. Jeg borede et hul i hvert hjørne af IEC-bøsningens "omkreds" og sørgede for, at hullerne var store nok til, at en junior-nedstrygerklinge kunne gå i. Derefter savede jeg blot fra hvert hjørne, indtil jeg havde et firkantet hul, og afsluttede med at file rent med en fin fil.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes